10 pomysłów na angażujące posty na Facebooku
Utworzenie profilu na Facebooku to dopiero pierwszy krok na długiej drodze w gromadzeniu społeczności wokół marki. Choć początki często są ekscytujące, a głowa pełna pomysłów, z czasem każdy poszukuje nowych inspiracji na angażujące posty. Jeśli i Tobie brakuje koncepcji na urozmaicenie komunikacji z fanami - oto 10 pomysłów, które Ci w tym pomogą.
Jak prowadzić fanpage na Facebooku
Dowiedz się jak założyć i efektywnie prowadzić firmowy fanpage na Facebooku. Bądź tam gdzie Twoi klienci, buduj wizerunek marki i zwiększ sprzedaż darmowymi sposobami. Dowiedz się więcej
1. Pozwól wybierać
Jednym z niezawodnych sposobów na zaangażowanie fanów na Facebooku jest poproszenie ich o wybór jednej z dwóch lub kilku propozycji. Tego rodzaju post może Ci przynieść o wiele więcej korzyści niż samo zaangażowanie, jeśli wykorzystasz go przykładowo w celu wytypowania nowego produktu, który ma się znaleźć w ofercie. Nie tylko zmobilizujesz użytkowników do wykonania określonej czynności, ale również zbierzesz szczere opinie o planowanych zmianach, zanim w nie zainwestujesz i wcielisz w życie.
2. Głosowanie
Podobną, równie angażującą formą posta, jest przeprowadzenie głosowania. Do dyspozycji masz aż sześć różnych reakcji, zatem spośród sześciu różnych zaproponowanych wariantów mogą wybierać Twoi fani. Czy muszą to być propozycje ściśle związane z Twoją firmą lub branżą? Oczywiście nie! Podstawą dobrych relacji marki ze swoją społecznością jest odpowiedni balans pomiędzy treściami poważnymi a humorystycznymi.
3. Dokończ zdanie
Użytkownicy chętnie biorą udział w różnych grach, zwłaszcza, jeśli wymagają wykazania się kreatywnością i poczuciem humoru. Takie posty rzadko przyciągają hejterów, za to zazwyczaj są stuprocentową gwarancją dobrej zabawy i lawinowo rosnącej listy lajków i komentarzy.
4. Memy
Memy są dobrym urozmaiceniem dla postów branżowych i eksperckich. Ubarwiają codzienną rzeczywistość, rozwiewają nudę, a przy tym zachęcają do reakcji i udostępniania. Najlepsze efekty osiągają te memy, które z przymrużeniem oka komentują aktualne wydarzenia lub powszechnie podzielane opinie w społeczeństwie.
5. Grywalizacja
Założenia grywalizacji są proste - więcej satysfakcji daje nam to, o co musieliśmy zawalczyć niż to, co dostaliśmy za darmo. Jak to wykorzystać, aby zaangażować fanów na Facebooku? Zamiast udostępniać kod rabatowy dla wszystkich, zorganizuj prosty konkurs - znajdź kod na załączonym obrazku, rozwiąż rebus lub zagadkę. Możliwości jest naprawdę dużo! Ciekawie wypadają konkursy, w których użytkownicy najpierw muszą udzielić określonej odpowiedzi w komentarzu, po czym głosują z pomocą lajków na najlepszy komentarz.
6. Real - Time Marketing
Kolejny rodzaj postów o wydźwięku humorystycznym, ale i niezwykle skuteczny w budowaniu zasięgu i angażowaniu społeczności. Na czym RTM polega? Są to posty, które w zabawny sposób odnoszą się do aktualnych, szeroko komentowanych wydarzeń w kraju i na świecie - na przykład rozdanie Oscarów, mistrzostwa w piłce nożnej, ale i słynny, krakowski lagun. Przykładem marki, która doskonale odnajduje się w real - time marketingu, jest IKEA. W przypadku szwedzkiego giganta zawsze można liczyć na minimalistyczną w formie, lecz genialną w przekazie pointę.
7. Wideo
Nie jest już tajemnicą, że preferowanym przez użytkowników formatem treści są filmy. Chętniej się ogląda wideo niż czyta teksty, ale też chętniej się je komentuje i udostępnia. Jeśli więc zależy Ci na zaangażowaniu fanów na Facebooku, nagrywanie filmików musi Ci wejść w nawyk. Nie czujesz się komfortowo przed kamerą? Przygotuj wideoprezentację!
8. Backstage - zdjęcia zza kulis
W jaki sposób budować zaufanie i przywiązanie do marki? Pokazując jej ludzką twarz! Jest to dobra strategia zarówno dla tych firm, które całą swoją działalność prowadzą online, jak i dla tych, które na co dzień przyjmują w swoich biurach klientów. Pokazanie co jakiś czas jak i gdzie pracujesz, kim jesteś, kto pracuje w Twoim zespole pomaga fanom zaprzyjaźnić się z Tobą i Twoim produktem lub usługą. Takie posty angażują, skłaniają do komentarzy i lajków, ale też budują długofalowe relacje.
9. Oznaczanie znajomych
Możliwość oznaczania znajomych daje ogromny potencjał w poszerzaniu zasięgów i zachęcaniu użytkowników do aktywności. Jeśli treść posta jest uniwersalna i dobrze się wpisuje w zainteresowania Twojej grupy docelowej, sukces masz gwarantowany. Tym sposobem Twoje posty mogą docierać nie tylko do tych użytkowników, którzy już Cię polubili, ale też do tych, którzy być może nigdy o Tobie wcześniej nie słyszeli.
10. Infografiki
Angażujące posty na Facebooku to nie tylko te, które wywołują uśmiech. Internauci coraz bardziej doceniają marki, które dzielą się swoją fachową wiedzą i tworzą wartościowe treści. Podobnie jak video, grafika jest formą o wiele łatwiej przyswajalną niż tekst, dlatego warto po nią sięgać i opracowywać własne, autorskie infografiki.
Podsumowanie
W przygotowaniu strategii komunikacji z fanami ważne jest zachowanie odpowiednich proporcji pomiędzy treścią sprzedażową, branżową a humorystyczną. Zasada ta dotyczy nie tylko Facebooka, lecz wszystkich kanałów komunikacji. Za duży nacisk, położony na posty o charakterze sprzedażowym, zniechęci fanów do Twojego profilu. Z kolei , przeważająca liczba postów z przymrużeniem oka będzie angażować, ale nie przełoży się na lepsze wyniki w sprzedaży.
Opublikowane 18 listopada 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej