Strefa rozwoju osobistego i nowinek ze świata technologii & IT | blog strefakursów.pl
Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
5 błędów, które popełniają copywriterzy

5 błędów, które popełniają copywriterzy

Copywriter to w ostatnich latach bardzo popularny zawód. Treści internetowe są coraz bardziej potrzebne, dzięki czemu osoby parające się tych fachem, mają wystarczającą ilość pracy. Niestety, choć nazwa ta kojarzy się z profesjonalizmem i rzetelnością, nie zawsze cechy te widzimy w pracach autorów. Efektem tego otrzymujemy tekst kiepskiej jakości, który nie spełnia naszych oczekiwań. Jakie błędy popełniają najczęściej copywriterzy? Jak możemy się przed nimi uchronić?


Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają

Poznaj warsztat copywritera, naucz się pisać skuteczne i angażujące teksty, na których będziesz zarabiał! Dowiedz się więcej


Jakie błędy popełniają najczęściej copywriterzy?

Podobno błądzić jest rzeczą ludzką. Niektóre z pomyłek popełniamy nieświadomie z niewiedzy czy niedbałości, inne z pełną premedytacją, zazwyczaj z powodu źle oszacowanych i kończących się zbyt szybko terminów.

Pierwszym krokiem w drodze ku lepszemu warsztatowi jest uświadomienie sobie popełnianych błędów. Warto dowiedzieć się, co robimy źle, by następnie nauczyć się usuwać pomyłki, które wpływają na finalną formę naszego tekstu.

copywriter

Błędy nie muszą zawsze wynikać z kiepskiego warsztatu. Czasem mogą oznaczać słabszą formę, gorszy dzień albo roztargnienie, które może wkraść się do prac nawet najlepszego autora. Jakiego rodzaju błędy mogą nam się zdarzyć? Na co powinniśmy zwrócić uwagę?

Wyjątkowość przede wszystkim! Plagiaty są niedopuszczalne

Oczywiście w dzisiejszym świecie trudno mówić o oryginalności. Wszystko właściwie już było, co oznacza, że nie da się stworzyć czegoś w 100% unikalnego i jedynego w swoim rodzaju (szczególnie że musimy jednocześnie stosować się do wytycznych określonych przez zleceniodawcę). Możemy jednak mimo wszystko starać się dążyć do tego, by każdy nasz tekst nosił ślady naszego stylu oraz oryginalnego charakteru. Niestety zdarza się często, że za bardzo inspirujemy się dokonaniami innych autorów lub “idziemy po najniższej linii oporu”. Tymczasem, zamiast tego warto czasem puścić wodze fantazji i zastanowić się, czy można jakoś zmodyfikować, czy urozmaicić pozornie oklepany już temat.

plagiarisma
http://plagiarisma.net/pl/ - bezpłatny program antyplagiatowy

Pisz bez błędów, czyli poprawna polszczyzna!

Pozornie wydaje się nam, że copywriter powinien mieć zasady języka polskiego w małym palcu. Czasem jednak zdarza się, że, z różnych względów, popełniamy błędy gramatyczne czy składniowe. Aby ich uniknąć, konieczne jest staranne sprawdzenie tekstu przed oddaniem go zleceniodawcy. Warto także dodatkowo korzystać z narzędzi sprawdzających, które mogą nam dodatkowo pomóc wyłapać ewentualne omyłki językowe. Im mniej błędów, tym lepszy obraz naszego warsztatu, a także wrażenie profesjonalizmu.

Wbrew pozorom dobrą praktyką jest przeczytanie gotowego tekstu na głos. Wielu copywriterów wstydzi się stosować ten trik, wspominając szkolne czasy. Nawet jeśli jesteś wzrokowcem, usłyszenie własnego dzieła pomoże wychwycić powtórzenia i niepoprawne konstrukcje zdań.

LanguageTool
https://languagetool.org/pl/ - darmowy checker gramatyczny i stylistyczny

Błędy merytoryczne

Dzisiejszy świat jest tak rozbudowany, że nie sposób wiedzieć wszystkiego o wszystkim. Współczesna wiedza jest co prawda bardzo szeroka, ale za to również dużo szerzej dostępna. W razie potrzeby zawsze możemy sięgnąć po odpowiednie publikacje czy rzetelne informacje w Internecie.

Jeśli otrzymujemy zlecenie na napisanie tekstu branżowego, rzadko kiedy musi on być na poziomie pisanym przez specjalistę z danej dziedziny. Muszą to być raczej artykuły popularnonaukowe, do których pisania można użyć najbardziej bazowej wiedzy. Nie warto jednak przeceniać swoich możliwości, szczególnie jeśli nie czujemy się dobrze w danym temacie. Należy mieć świadomość własnych ograniczeń. Jeśli dane zlecenie wybitnie nam “nie leży”, czasem lepiej jest postawić sprawę jasno i zrezygnować z tematu, którego nie udźwigniemy. Brak odpowiedniej merytoryki będzie zasadniczo wpływać na jakość treści.

Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Zobacz kurs Arrow
Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw

Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw

Zobacz kurs Arrow
Kurs E-marketingu - podstawy reklamy internetowej

Kurs E-marketingu - podstawy reklamy internetowej

Zobacz kurs Arrow

Słowa kluczowe — podstawa jakości

Teksty tworzone na zlecenie muszą być doskonałe pod każdym względem — językowym, merytorycznym, a także dopasowanym pod kątem wytycznych. Częstym błędem popełnianym przez copywriterów jest to, że umieszczają oni w tekście za dużo lub zbyt mało słów kluczowych. Tymczasem zachowanie odpowiedniej ich ilości jest podstawą dobrej jakości treści.

word counter
https://wordcounter.net/ - darmowy licznik słów i znaków, wraz z częstotliwością ich występowania

Pielęgnuj swój warsztat!

Na koniec warto pamiętać o tym, aby nieustannie poszerzać i wzbogacać swój warsztat pisarski. Często zdarza się, że wydaje się nam, że potrafimy pisać i niczego więcej nie musimy robić. Tymczasem używamy wciąż tych samych zwrotów i wyrażeń. Dlatego kluczowe jest, aby zawsze poszerzać swoje umiejętności. Praca nad sztuką pisarską przełoży się na znacznie lepszą jakość naszych tekstów.


Opublikowane 3 września 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla E-marketing Managera
Users icon 8352 uczestników
Watch icon 42.5 godzin
Video icon 289 wykładów

Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu. Zostań cenionym specjalistą w tej niezwykle ważnej i ciągle się rozwijającej dziedzinie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!