5 narzędzi do optymalizacji czasu pracy
Firmy coraz częściej i chętniej korzystają z różnorodnego oprogramowania wspomagającego zarządzanie zasobami firmy. Nie chodzi tylko o nadzór nad przedmiotami w budynku, ale także i monitorowanie pracowników w celu ich dalszego rozwoju czy poprawy ich produktywności. W dzisiejszym artykule przedstawię narzędzia ułatwiające monitorowanie czasu pracy, ale także i te bardziej złożone, których funkcjonalność będzie bardziej rozwinięta.
Kurs Organizacja pracy i zarządzanie zadaniami z Trello
Zacznij efektywnie zarządzać swoimi zadaniami i projektami dzięki Trello. Zwiększ produktywność swojego zespołu dzięki lepszej organizacji pracy i komunikacji. Dowiedz się więcej
1. TeamAllocator

Intuicyjna aplikacja webowa zapewniająca zarządzanie wieloma projektami z pełnym dostępem również dla pracowników. Jest to doskonałe narzędzie ułatwiające przypisywanie pracowników do danych obowiązków i ustalenie czasu na wykonanie zadania. Sprawdzi się także w ustalaniu spotkań zespołu czy z klientami. A to wszystko w przejrzystej i przyjemnej dla oka oprawie graficznej.

Praktycznym rozwiązaniem jest także to, że aplikacja tworzy raporty. Lider projektu może łatwo zobaczyć kto i jak pracował, a ponadto czy dany projekt nie pożera za dużo czasu. Kosztuje 2 $ za miesiąc na jedną osobę.
2. Nozbe

Aplikacja dostępna na wszystkie platformy i w pełni responsywna. Jej dużym atutem jest synchronizacja z większością systemów jakich używamy w pracy np. Dysk Google, Kalendarz Google, Evernote itp. Interfejs jest bardzo przejrzysty, dzięki czemu nie musimy „grzebać” po programie, żeby znaleźć funkcje jakimi dysponuje.

Narzędzie pozwala na współdzielenie projektów, przypisywanie zadań i ustalanie ich priorytetu. Jeżeli nie będzie szło zgodnie z planem, program oferuje wskazówki, dzięki którym zwiększysz swoją produktywność i wykonasz wszystkie zadania na czas. Dzięki kategoryzacji obowiązków możesz sprawnie znaleźć co aktualnie jest do zrobienia. Program oferuje również zakładkę Szablony, w której łatwo i przyjemnie możesz zarządzać np. mailami ze stałą treścią. Aplikacja kosztuje 30 zł, ale jest to mała cena jak na tak rozbudowane, ale jednocześnie łatwe do obsługi narzędzie.
3. Trello

Tak jak poprzednicy jest dostępny i na komputerach i na urządzeniach mobilnych. W odróżnieniu od reszty ma możliwość komunikowania się między użytkownikami. Każdy z nich musi mieć założone konto, by móc współdzielić projekt. Podobnie jak u powyższych aplikacji ma bardzo przyjemną szatę graficzną.

W Trello jest możliwość podłączenia się do chmury, załączania dokumentów, dodawania obrazów i wiele innych. Podobnie jak w Nozbe, można ustalać priorytet zadań. Praktyczną opcją jest pokazywanie procentowego ukończenia danego zadania. W odróżnieniu od poprzedników jest darmowy.
4. Rescue Time

Program ten jest nieco mniej złożony, ponieważ służy tylko i wyłącznie do monitorowania czasu i na co ten czas przeznaczamy. Dostępny na komputery i urządzenia mobilne. Narzędzie to działa w tle, więc ma wgląd na to jakie strony włączamy i przez ile czasu je przeglądamy. RescueTime składa codzienne raporty z tego jaki okres tak naprawdę spędziliśmy na pracy i co nas od niej odciąga.

Program jest czytelny i pozwala w wersji płatnej na zablokowanie stron, które niekoniecznie służą nam w pracy. Główną funkcjonalność autorzy aplikacji udostępniają za darmo.
5. PerforMeter

Ostatnią przedstawianą aplikacją jest Perfometer. Służy do zarządzania projektami. Co jednak wyróżnia ją od innych jest to, że w czasie rzeczywistym szef może poprosić o sprawozdanie z wykonywania danego zadania. Ustalane są obowiązki i czas ich wykonania. Nowoczesny widok aplikacji dodaje jej profesjonalizmu.

Performeter oferuje także raporty z wykonanych prac. Jest dostępny na iOS i Androida. Program jest całkowicie darmowy.
Przedstawione aplikacje różnią się od siebie, ale wszystkie mniej lub bardziej spełniają swoje podstawowe zadanie – optymalizują czas pracy i monitorują jej postępy. Niektóre z nich egzekwują obowiązki i raportują o zmianach. Wszystko po to, by łatwiej było nam rozporządzać czasem i projektami, a także motywować się do poświęcenia czasu na konkretną pracę a nie surfowanie po internecie. Patrząc na tak szerokie spektrum działania, ja na pewno zainstaluję którąś z aplikacji, a Ty?
Opublikowane 28 września 2018 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej