5 narzędzi do optymalizacji czasu pracy
Firmy coraz częściej i chętniej korzystają z różnorodnego oprogramowania wspomagającego zarządzanie zasobami firmy. Nie chodzi tylko o nadzór nad przedmiotami w budynku, ale także i monitorowanie pracowników w celu ich dalszego rozwoju czy poprawy ich produktywności. W dzisiejszym artykule przedstawię narzędzia ułatwiające monitorowanie czasu pracy, ale także i te bardziej złożone, których funkcjonalność będzie bardziej rozwinięta.
Kurs Organizacja pracy i zarządzanie zadaniami z Trello
Zacznij efektywnie zarządzać swoimi zadaniami i projektami dzięki Trello. Zwiększ produktywność swojego zespołu dzięki lepszej organizacji pracy i komunikacji. Dowiedz się więcej
1. TeamAllocator
![teamallocator](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2018/09/TeamAllocator_icon-1.png)
Intuicyjna aplikacja webowa zapewniająca zarządzanie wieloma projektami z pełnym dostępem również dla pracowników. Jest to doskonałe narzędzie ułatwiające przypisywanie pracowników do danych obowiązków i ustalenie czasu na wykonanie zadania. Sprawdzi się także w ustalaniu spotkań zespołu czy z klientami. A to wszystko w przejrzystej i przyjemnej dla oka oprawie graficznej.
![teamallocator](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2018/09/TeamAllocator_big.png)
Praktycznym rozwiązaniem jest także to, że aplikacja tworzy raporty. Lider projektu może łatwo zobaczyć kto i jak pracował, a ponadto czy dany projekt nie pożera za dużo czasu. Kosztuje 2 $ za miesiąc na jedną osobę.
2. Nozbe
![nozbe](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2018/09/Nozbe1_icon.png)
Aplikacja dostępna na wszystkie platformy i w pełni responsywna. Jej dużym atutem jest synchronizacja z większością systemów jakich używamy w pracy np. Dysk Google, Kalendarz Google, Evernote itp. Interfejs jest bardzo przejrzysty, dzięki czemu nie musimy „grzebać” po programie, żeby znaleźć funkcje jakimi dysponuje.
![nozbe](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2018/09/Nozbe1a.png)
Narzędzie pozwala na współdzielenie projektów, przypisywanie zadań i ustalanie ich priorytetu. Jeżeli nie będzie szło zgodnie z planem, program oferuje wskazówki, dzięki którym zwiększysz swoją produktywność i wykonasz wszystkie zadania na czas. Dzięki kategoryzacji obowiązków możesz sprawnie znaleźć co aktualnie jest do zrobienia. Program oferuje również zakładkę Szablony, w której łatwo i przyjemnie możesz zarządzać np. mailami ze stałą treścią. Aplikacja kosztuje 30 zł, ale jest to mała cena jak na tak rozbudowane, ale jednocześnie łatwe do obsługi narzędzie.
3. Trello
![trello](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2018/09/Trello_icon.png)
Tak jak poprzednicy jest dostępny i na komputerach i na urządzeniach mobilnych. W odróżnieniu od reszty ma możliwość komunikowania się między użytkownikami. Każdy z nich musi mieć założone konto, by móc współdzielić projekt. Podobnie jak u powyższych aplikacji ma bardzo przyjemną szatę graficzną.
![trello](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2018/09/Trello1.png)
W Trello jest możliwość podłączenia się do chmury, załączania dokumentów, dodawania obrazów i wiele innych. Podobnie jak w Nozbe, można ustalać priorytet zadań. Praktyczną opcją jest pokazywanie procentowego ukończenia danego zadania. W odróżnieniu od poprzedników jest darmowy.
4. Rescue Time
![rescuetime](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2018/09/RescueTime_icon.png)
Program ten jest nieco mniej złożony, ponieważ służy tylko i wyłącznie do monitorowania czasu i na co ten czas przeznaczamy. Dostępny na komputery i urządzenia mobilne. Narzędzie to działa w tle, więc ma wgląd na to jakie strony włączamy i przez ile czasu je przeglądamy. RescueTime składa codzienne raporty z tego jaki okres tak naprawdę spędziliśmy na pracy i co nas od niej odciąga.
![rescuetime](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2018/09/RescueTime1.png)
Program jest czytelny i pozwala w wersji płatnej na zablokowanie stron, które niekoniecznie służą nam w pracy. Główną funkcjonalność autorzy aplikacji udostępniają za darmo.
5. PerforMeter
![perfometer](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2018/09/perfometer_icon.png)
Ostatnią przedstawianą aplikacją jest Perfometer. Służy do zarządzania projektami. Co jednak wyróżnia ją od innych jest to, że w czasie rzeczywistym szef może poprosić o sprawozdanie z wykonywania danego zadania. Ustalane są obowiązki i czas ich wykonania. Nowoczesny widok aplikacji dodaje jej profesjonalizmu.
![perfometer](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2018/09/Perfometer1.png)
Performeter oferuje także raporty z wykonanych prac. Jest dostępny na iOS i Androida. Program jest całkowicie darmowy.
Przedstawione aplikacje różnią się od siebie, ale wszystkie mniej lub bardziej spełniają swoje podstawowe zadanie – optymalizują czas pracy i monitorują jej postępy. Niektóre z nich egzekwują obowiązki i raportują o zmianach. Wszystko po to, by łatwiej było nam rozporządzać czasem i projektami, a także motywować się do poświęcenia czasu na konkretną pracę a nie surfowanie po internecie. Patrząc na tak szerokie spektrum działania, ja na pewno zainstaluję którąś z aplikacji, a Ty?
Opublikowane 28 września 2018 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej