5 narzędzi przydatnych w pracy marketera
Współczesny świat marketingu to morze wyzwań i możliwości zarazem. Do zadań marketera należy zarówno wyszukiwanie ciekawych pomysłów na promocję firmy, jak i kompleksowe wcielanie ich w życie oraz badanie ich skuteczności. Jeśli pracuje samodzielnie, musi nieustannie się rozwijać, zdobywać wiedzę i szlifować nowe umiejętności, aby podnosić efektywność swojej pracy. Jeśli z kolei pracuje w zespole, odpowiedzialny jest za nadzorowanie postępów w realizacji projektu. Zatem poszukiwanie narzędzi, które ułatwią i usprawnią codzienną pracę, jest tu konieczne. Przedstawiamy 5 z nich, najbardziej przydatnych w pracy marketera i online marketera.
Kurs Canva - grafika online od podstaw
Twórz prosto i szybko zachwycające grafiki dla swojego biznesu w przeglądarce! Wykorzystaj darmowe narzędzie Canva do projektowania banerów, grafik do social media, logo, prezentacji i innych. Dowiedz się więcej
1. Canva - sposób na grafikę
Lwia część działań marketingowych opiera się na tworzeniu treści w rozmaitej formie, w tym w postaci grafiki. Nie każdy jednak jest uzdolniony w tym kierunku, nie zawsze też do dyspozycji jest profesjonalny grafik, gdy zadanie trzeba wykonać pilnie. W takich sytuacjach projekt uratuje Canva. Nawet najmniej uzdolniony plastycznie użytkownik stworzy tu infografiki, banery, reklamy, a nawet ulotki, które z powodzeniem można wykorzystać w promocji firmy. Skorzystać tu można z wielu szablonów i elementów graficznych, które metodą przeciągnij i upuść nanosi się w dowolne miejsce w projekcie. Można je oczywiście modyfikować i dowolnie dostosowywać do własnych potrzeb. Dzięki temu praca w Canvie jest prosta i intuicyjna. Opracowane pliki mogą posłużyć jako szablon kolejnych projektów, można je również pobrać w wielu formatach.
2. Mailchimp - sposób na e-mail marketing
W strukturze większości skutecznych lejków sprzedażowych ważną rolę odgrywa e-mail marketing. Trudno byłoby jednak sprawnie zarządzać bazą setek lub tysięcy adresów pocztowych bez żadnego wsparcia i automatyzacji. Na szczęście, nie trzeba tego robić, ponieważ jest Mailchimp. Jest to jeden z najlepszych systemów obsługi automatycznej wysyłki wiadomości elektronicznych. W Mailchimp zaprojektujesz profesjonalną, atrakcyjną graficznie treść wiadomości (do dyspozycji masz również gotowe szablony), zaplanujesz masową wysyłkę, a także zbadasz skuteczność swoich działań - na przykład, ile wiadomości zostało otwartych. Co więcej, z Mailchimp możesz wysłać bezpłatnie aż 12000 maili do 2000 odbiorców.
3. Buffer - sposób na social media
Marketing bez mediów społecznościowych nie ma już racji bytu. Social media to też już nie tylko Facebook, ale również Twitter, LinkedIn, Instagram i Pinterest. Jako prywatni użytkownicy możemy korzystać z jednej lub dwóch platform, jednak jako firma zazwyczaj chcemy być wszędzie. Jak Tymi wszystkimi kanałami sprawnie zarządzać, by się nie pogubić? Z pomocą Buffera! Po podpięciu wszystkich kont społecznościowych w panelu administracyjnym możesz tworzyć i planować publikację postów, bez konieczności logowania się do różnych platform. Masz tu również dostęp do statystyk takich, jak polubienia, śledzący użytkownicy, komentarze.
4. Google Analytics - sposób na analitykę
Narzędzie, które w analityce internetowej nie ma sobie równych - zwłaszcza, że jest całkowicie bezpłatne i ogólnodostępne. Z pomocą Analyticsa możesz uzyskać bardzo interesujące z marketingowego punktu widzenia dane: intensywność oraz źródła ruchu w witrynie internetowej, zachowanie użytkowników, ich zaangażowanie lub lokalizacja. Dzięki temu Analytics ułatwia badanie skuteczności działań promocyjnych i wybór najbardziej rentownych wśród nich. Nie jest to narzędzie bardzo skomplikowane, ale nie można też go nazwać całkowicie intuicyjnym. Bez jakiegokolwiek przygotowania na pewno znajdziesz tu dla siebie wiele ciekawych informacji, które wykorzystasz w pracy. Warto jednak jest się podszkolić w obsłudze i odkryć pełen potencjał tego narzędzia.
5. Trello - sposób na zarządzanie projektem
Za sukcesem w pracy marketera stoi nie tylko błyskotliwa idea, lecz przede wszystkim jej umiejętne wdrożenie. Tam, gdzie trzeba zarządzać rozbudowanym projektem i zespołem współpracowników lub wykonawców - tam potrzeba Trello. Jak to narzędzie działa? Dzięki systemowi tablic, notatek, komentarzy i powiadomień ułatwia organizację pracy zespołu nad jednym, wspólnym projektem. Trello rozwiązuje problem nieustannej wymiany wiadomości z nowymi pomysłami, propozycjami zmian lub informacjami o wykonaniu określonych zadań. Z Trello możesz skorzystać również wtedy, gdy samodzielnie pilotujesz wiele projektów i potrzebujesz pomocy w ich usystematyzowaniu. Obsługa narzędzia jest bardzo intuicyjna, a jego bezpłatna wersja w pełni zaspokoi potrzeby niewielkiego zespołu (do 10 tablic).
Kurs Organizacja pracy i zarządzanie zadaniami z Trello
Zacznij efektywnie zarządzać swoimi zadaniami i projektami dzięki Trello. Zwiększ produktywność swojego zespołu dzięki lepszej organizacji pracy i komunikacji. Dowiedz się więcej
Podsumowanie
Zaprezentowaliśmy top 5 narzędzi przydatnych w pracy marketera. Jesteśmy pewni, że okażą się pomocne zarówno dla specjalistów pracujących samodzielnie w małych i średnich firmach, jak i dla tych, którzy działają w dużych zespołach. Możesz sięgnąć po nie również wtedy, gdy prowadzisz własną działalność i szukasz sposobów na usprawnienie swoich działań marketingowych.
Opublikowane 17 stycznia 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej