Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
5 powodów, dla których warto korzystać z kanałów Social Media w firmie

5 powodów, dla których warto korzystać z kanałów Social Media w firmie

Wielokrotnie możemy dziś usłyszeć: "nie ma Cię na Facebooku – nie istniejesz!". To stwierdzenie odnosi się nie tylko do osób prywatnych, ale też firm. Co więcej, możemy je rozszerzyć na inne media społecznościowe (np. Instagram, YouTube, LinkedIn). Sprawdzamy, dlaczego należy wykorzystywać kanały Social Media w firmie.


Kurs Social Media dla biznesu

Wykorzystaj marketingowy potencjał social media. Zwiększaj sprzedaż, zdobywaj klientów i buduj wizerunek firmy Dowiedz się więcej


1. Dotarcie do grupy docelowej przez media społecznościowe

Niezależnie od branży, w jakiej prowadzimy swój biznes, bezsprzecznie nasi klienci korzystają z kanałów Social Media. Obecnie media społecznościowe nie są platformami tylko dla młodzieży i osób w średnim wieku. Korzystają z nich także seniorzy, którzy coraz sprawniej poruszają się po Internecie, w tym również mediach społecznościowych (zwłaszcza Facebook i YouTube). Jeżeli natomiast produkujemy rzeczy dla małych dzieci, taka oferta zainteresuje rodziców.

Bezsprzecznie media społecznościowe są więc pełne użytkowników, których możemy zaliczyć do naszej grupy docelowej. Dlatego rezygnacja z prowadzenia Social Mediów to pogodzenie się z utratą potencjalnych klientów na rzecz konkurencji.

social media

2. Budowanie wizerunku marki przez marketing społecznościowy

Właściwa strategia w Social Media pozwala budować wizerunek marki w Internecie, który jest dziś głównym kanałem komunikacji z klientami. Przez regularne i rzetelne działania możemy zwiększyć zaufanie odbiorców i wpłynąć na pozytywne postrzeganie marki na zewnątrz.

W budowaniu wizerunku w mediach społecznościowych pomaga regularne publikowanie merytorycznych postów, co odnosi się do nowinek i eksperckich treści z branży. Warto też brać udział w dyskusjach branżowych. Oprócz wartości merytorycznej content firmowej strony w mediach społecznościowych powinien angażować odbiorców i zachęcać ich do interakcji. Skoro tak, obowiązkowe jest odpowiadanie na komentarze i wiadomości fanów.

3. Zwiększenie ruchu na stronie przez działania w kanałach Social Media

Najpopularniejsze media społecznościowe pozwalają nie tylko dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Oprócz tego umożliwiają skierowanie ruchu na stronę WWW, co przekłada się na wyższą pozycję witryny internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.

Obsługując Social Media, można to zrobić przez podlinkowanie strony w poście, na którą przeniesie się odbiorca. Ciekawym trikiem reklamowym jest publikowanie w poście tylko fragmentu artykułu. Resztę użytkownik znajdzie po kliknięciu linku, kiedy przeniesie się na stronę WWW. Odnośnik do strony w poście podnosi też autentyczność firmy.

social media

Co jest istotne, nawet ponad 70 proc. ruchu odbywa się dziś z urządzeń mobilnych. Dlatego kluczowa jest optymalizacja strony pod kątem ruchu ze smartfonów.

4. Stała komunikacja z klientem przez SM

Najpopularniejsze Social Media pozwalają budować wizerunek marki i umożliwiają stałą komunikację z klientem przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu. Oczywiście wymaga to od firmy dodatkowego obciążenia personelem. Ewentualnie wspomóc się można nowoczesną technologią. Pomagają tzw. czatboty, możemy też odesłać użytkownika do formularza kontaktowego, odpowiadając mu w następnym dniu roboczym.

Kurs Marketing i sprzedaż na Instagramie

Kurs Marketing i sprzedaż na Instagramie

Zobacz kurs Arrow
Jak prowadzić fanpage na Facebooku

Jak prowadzić fanpage na Facebooku

Zobacz kurs Arrow
Kurs Marketing i sprzedaż na Facebooku

Kurs Marketing i sprzedaż na Facebooku

Zobacz kurs Arrow

5. Zwiększenie sprzedaży przez marketing w Social Mediach

Żeby sprzedać produkt czy usługę, najpierw należy zwiększyć widoczność marki w kanałach Social Media, określić grupę docelową i zbudować pozytywne relacje z klientem. Jeżeli ten etap mamy za sobą, możemy wykorzystać media społecznościowe do zwiększenia sprzedaży.

W tym celu warto wykorzystać płatne kampanie reklamowe, np. Facebook Ads w przypadku najpopularniejszej w Polsce platformy społecznościowej, jaką jest Facebook. Odpłatna reklama pozwala z większą dokładnością wybrać grupę docelową, na przykład na podstawie wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań itp.

social media

Oczywiście wzrost sprzedaży dzięki kanałom SM jest możliwy tylko w przypadku profesjonalnych profili firmowych, które budują pozytywny wizerunek marki w sieci. Oprócz wysokiej jakości treści pomagają w tym pozytywne recenzje. Warto zachęcać klientów do zostawienia oceny i recenzji, jednocześnie nie uchylając się od odpowiedzi na negatywne komentarze. Wręcz przeciwnie – należy reagować i starać się znaleźć przyczynę niskiej oceny przez klienta.

Podsumowując, bezapelacyjnie kanały Social Media przynoszą firmie mnóstwo korzyści. Wprawdzie wymagają sporego nakładu pracy i poświęcenia czasu niezbędnego na komunikację, ale pomagają budować wizerunek marki w Internecie, dotrzeć do szerszej grupy docelowej i zwiększać ruch na stronie, co skutkuje intensyfikacją zysków firmy. Oczywiście pod warunkiem, że treści na firmowych kontach w mediach społecznościowych są wartościowe i pojawiają się tam regularnie.


Opublikowane 10 września 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla E-marketing Managera
Users icon 8352 uczestników
Watch icon 42.5 godzin
Video icon 289 wykładów

Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu. Zostań cenionym specjalistą w tej niezwykle ważnej i ciągle się rozwijającej dziedzinie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!