Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
5 sposobów na pozyskiwanie leadów

5 sposobów na pozyskiwanie leadów

W celu rozwinięcia firmy i zwiększenia jej zysków nie wystarczy stworzyć stronę internetową, zamieścić ogłoszenia w sieci, a następnie oczekiwać aż klienci sami się pojawią. Niestety bierne podejście jest z góry skazane na porażkę i wypadnięcie z rynku pełnego proaktywnej konkurencji. I właśnie w tym miejscu pojawia się temat generowania leadów sprzedażowych. To modne określenie zakorzeniło się już na dobre w marketingowym slangu, jednak ktoś z poza branży może nawet nie wiedzieć, co dokładnie się pod tym kryje.


Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw

Dowiedz się jak prowadzić efektywne kampanie e-mail marketingowe. Zacznij wykorzystywać potencjał newsletterów do zwiększania sprzedaży, zdobywania nowych klientów i budowania wizerunku. Dowiedz się więcej


Zgodnie z prostą definicją leady sprzedażowe to osoby lub firmy zainteresowane naszą ofertą. W praktyce to zazwyczaj potencjalny klient, który wypełnił formularz kontaktowy, wysłał zapytanie ofertowe albo skontaktował się z nami telefonicznie, bądź mailowo.

generowanie leadów

Aby zwiększyć efektywność biznesową należy uwzględnić w strategii marketingowej skuteczne taktyki generowania leadów. Wprowadzone procesy będą miały za zadanie zachęcenie użytkowników do pozostawienia danych kontaktowych. W następnym etapie rozpoczyna się proces zarządzania leadami. Powinien on zaowocować konwersją, czyli podjęciem przez odbiorców działań, których firma oczekuje.

Co zatem robić, aby skutecznie pozyskiwać nowe leady? Przedstawiamy 5 sposobów sprawdzonych przez wiele firm.

1. Email marketing

Budowanie bazy odbiorców celem kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej to jedna z najczęściej stosowanych i najskuteczniejszych metod. Dobrze zaplanowane kampanie mailingowe pozwalają docierać do nowych klientów, a przy zastosowaniu odpowiedniej komunikacji są w stanie skłonić do zakupu produktu lub skorzystania z usługi osoby, które wykazały wstępne zainteresowanie, ale finalnie do tej pory nie skorzystały z oferty. Skuteczny mailing wymaga jednak sporo zachodu, ludzie nie lubią otrzymywać bezwartościowych wiadomości, które od razu wrzucają do kosza. Treści muszą być przygotowane w sposób przemyślany i profesjonalny, jedynie wówczas akcja przyniesie wymierne korzyści.

2. SEO

Pozycjonowanie stron jest jedną z najefektywniejszych i przede wszystkim długofalowych metod generowania leadów. Mimo że, efekty działań rozłożone są w czasie i nie przynoszą natychmiastowych rezultatów, gra jest warta świeczki. Niezwykle ważne jest jednak odpowiednie rozeznanie i powierzenie strony profesjonalistom. Niestety na rynku funkcjonuje wielu wątpliwych „specjalistów”, oferujących szybkie efekty w podejrzanie niskiej cenie.

Zazwyczaj takie działania kończą się fatalnie – strona, nie dość, że nie osiąga wysokich pozycji, to w skutek stosowania nieodpowiednich praktyk zostaje całkowicie zablokowana, czyli staje się niewidoczna w wyszukiwarce Google. SEO wymaga fachowej wiedzy, odpowiednich narzędzi oraz czasu. To godziny analizy i optymalizacji strony, dzięki którym staje się ona bardziej wartościowa dla użytkowników, trafniej odpowiada na wyszukiwane przez nich frazy, co równa się z coraz lepszą widocznością w Google.

badanie statystyk seo

3. Content marketing

Jedno z najbardziej elastycznych narzędzi, dających szerokie możliwości. Dostarczanie internautom wartościowych dla nich treści ma ogromny potencjał i nierzadko jest czynnikiem ostatecznie przesądzającym o decyzjach zakupowych. Content marketing można stosować w rozmaitych formach. Obejmuje on zarówno treści na stronie internetowej, artykuły blogowe, jak i darmowe mini produkty np. ebooki, materiały video, zdjęcia, czy ikonografiki. Żeby czerpać profity z tej formy pozyskiwania leadów niezbędna jest odpowiednia strategia oraz dopasowanie celów biznesowych firmy do potrzeb jej odbiorców, przy jednoczesnym tworzeniu merytorycznych i atrakcyjnych treści.

content marketing w pozyskiwaniu leadów

4. Strony typu landing page

W wolnym tłumaczeniu to „strona lądowania”, czyli miejsce do którego trafiają odbiorcy po kliknięciu w reklamę lub link. To bezpośrednio w tym miejscu realizowana jest zaplanowana akcja marketingowa. Może to być np. zakup produktu, bądź usługi, pobranie darmowego materiału czy rejestracja w odpowiednim portalu. Celem stworzenia landing page jest zaprojektowanie miejsca, będącego precyzyjną odpowiedzią na potrzeby klienta, co z kolei ma znaczne przełożenie na zwiększenie konwersji.

Kurs SEO - jak skutecznie pozycjonować stronę

Kurs SEO - jak skutecznie pozycjonować stronę

Zobacz kurs Arrow
Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Zobacz kurs Arrow
Kurs Optymalizacja kampanii marketingowych w praktyce

Kurs Optymalizacja kampanii marketingowych w praktyce

Zobacz kurs Arrow

5. Odpowiednie CTA

Krótkie wyjaśnienie pojęcia: CTA, czyli „call to action” oznacza wezwanie do działania. Ten, wydawałoby się, drobny szczegół jest niezwykle ważny, a dobrze zaprojektowane CTA pozwala często kilkukrotnie poprawić wyniki konwersji. O co konkretnie tutaj chodzi? Jeżeli chcesz, żeby odbiorca podjął jakieś działanie, musisz maksymalnie ułatwić mu ten proces i pokazać co ma zrobić. Ludzie nie mają czasu i chęci na domyślanie się i poszukiwanie odpowiednich formularzy na stronie internetowej. Oprócz przejrzystości i funkcjonalności warto zadbać o to, żeby sam tekst był zwięzły, ale perswazyjny.

Call to action

Każdy biznes jest inny, nie sposób wyłonić jednej, najlepszej metody generowania leadów, która tak samo sprawdzi się u wszystkich. Warto zatem testować różne opcje, analizować i wyciągać wnioski, które umożliwią określenie najkorzystniejszego dla siebie rozwiązania.


Opublikowane 7 kwietnia 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!