Portale społecznościowe na całym świecie cieszą się ogromną popularnością. Korzystają z nich nie tylko osoby prywatne, ale również firmy. Social media to ważny kanał w działaniach marketingowych. W jaki sposób prowadzić jednak skutecznie fanpage?

Jak wynika z danych IAB Polska, wartość rynku mediów społecznościowych w Polsce to już 380 mln zł. Największą popularnością wśród naszych rodzimych internautów cieszy się Facebook (zasięg 79%). Nic dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie fanpage’a na tym portalu społecznościowym. Takie działania pozytywnie oceniają konsumenci. Jednak na sukces w social media marka musi mocno zapracować. Odpowiednio prowadzony fanpage jest, więc kluczem do sukcesu. Jak prowadzić taką komunikację z konsumentem?

Dostosuj fanpage do grupy docelowej

Fanpage odniesie tylko wtedy sukces, gdy będzie kierowany do konkretnej grupy docelowej. Dlatego, zanim rozpocznie się jakiekolwiek działania w mediach społecznościowych, warto wytypować taką grupę i określić dokładnie persony. Wiedząc, do kogo kierujemy przekaz, możemy go odpowiednio sprofilować i nadać mu właściwą formę.

Zwróć uwagę na formę wpisów

Warto zadbać o dużą różnorodność wpisów. Bez względu na to, czy promujemy nowy produkt, czy piszemy o jakimś zjawisku ważnym dla danej branży, dobrzej jest dołączać do tego grafikę, a nawet prezentacje w formie filmów. Takie materiały wzbudzają duże zainteresowanie i często mocno angażują odbiorców. Należy jednak znaleźć złoty środek, pamiętając, że wielu użytkowników przegląda Facebook za pomocą smartfonu. Dlatego materiały multimedialne nie powinny być zbyt duże.

Dowiedz się więcej: Kurs Facebook dla biznesu Zobacz kurs

Kładź nacisk na wysoką jakość wpisów

Internauci poszukują coraz częściej wartościowych treści. Dlatego nawet przekaz na Facebooku powinien być przede wszystkim merytoryczny. Nie oznacza to, że nie można czasami opublikować czegoś lżejszego, rozrywkowego. Jednak wszystkie wpisy należy dokładnie zaplanować i przemyśleć. Lepiej stawiać na wysoką jakość i publikować posty rzadziej, niż udostępniać je codziennie, ale za to niskiej jakości.

Organizuj konkursy

Użytkownicy lubią rozrywkę i lubią wygrywać różne nagrody. Nieprzypadkowo wszelkie konkursy na Facebooku cieszą się tak dużą popularnością. Warto od czasu do czasu wykorzystać ten mechanizm. Zorganizowanie konkursu nie generuje dużych kosztów, a może przekonać do marki wielu nowych internautów. Warto wykorzystywać w social marketingu zarówno proste pytanie z drobnymi upominkami, jak i rozbudowane konkursy z cennymi nagrodami.

Zadbaj o stronę wizualną

Atrakcyjna grafika i zdjęcia skutecznie przyciągają uwagę. Należy zadbać, aby strona wizualna fanpage’a była atrakcyjna. Warto zacząć od dobrania odpowiedniego Cover Photo – atrakcyjnego wizualnie, ale jednocześnie oddającego charakter marki. Podobnie należy postępować w przypadku zdjęcia profilowego. Wszystkie publikowane na fanepage’u grafiki powinni być dobrej jakości.

Odpowiadaj na komentarze

Facebook to doskonałe miejsce nie tylko na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami, ale także na skuteczne budowanie silnych relacji z fanami marki. Warto prowadzić z nimi dyskusję, rzeczową rozmowę. Bezwzględnie należy odpowiadać na komentarze, nawet na te najbardziej krytyczne. Użytkownik musi czuć, że jest ważny dla firmy, że jego głos się liczy.

Dowiedz się więcej: Kurs Facebook Ads - reklama w praktyce Zobacz kurs

Angażuj fanów

Skuteczny fanpage powinien przede wszystkim angażować użytkowników. Z jednej strony wpisy powinny być na tyle atrakcyjne, że odbiorcy będą chętnie się nimi dzielili, z drugiej – warto umieszczać również w każdym poście wyraźne wezwanie do działania (Call-To-Action), np. przeczytaj więcej, sprawdź teraz itd.
Prowadząc fanpage, warto także podpatrywać, co robi konkurencja i śledzić najnowsze trendy związane z marketingiem w social media. Gdy trzeba, warto wprowadzać zmiany i sprawdzać skuteczność prowadzonych działań na Facebooku.