Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
AI a SEO – co warto wiedzieć?

AI a SEO – co warto wiedzieć?

Nagły rozwój sztucznej inteligencji (AI) i jej wpływ dotyczy również marketingu internetowego – w tym SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce, na przykład Google. Okazuje się, że stosowanie nowoczesnej technologii w takiej formie przyspiesza wiele procesów, znacznie ułatwiając pracę. Czy jednak pozostaje całkowicie bezpieczne i zgodne z wytycznymi wyszukiwarek?


Kurs SEO - jak skutecznie pozycjonować stronę

Zobacz jak zadbać o SEO i zapewnij swojej stronie wysoką pozycję w wyszukiwarce. Dowiedz się więcej



Co to jest AI?

Skrót AI oznacza „Artificial Intelligence", co w języku polskim tłumaczy się jako „sztuczna Inteligencja". Termin ten jest powszechnie używany w dziedzinie informatyki i odnosi się do działań, technologii oraz systemów komputerowych, które mają na celu symulowanie ludzkiej inteligencji w różnych formach (np. poprzez udzielanie odpowiedzi na zadawane pytania lub wykonywanie określonych czynności w konkretnej sytuacji).

Sztuczna inteligencja i SEO

Jak AI może pomóc w SEO?

AI ma zdolność do analizowania ogromnych ilości danych, wykrywania wzorców, uczenia się na podstawie doświadczeń i podejmowania decyzji. Dzięki tym właściwościom, AI może dostarczać wartościowe narzędzia i techniki, które pomagają w optymalizacji stron internetowych i osiąganiu wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Doskonałym tego przykładem jest:

  • tworzenie treści;

  • wychwytywanie anomalii w dużych zbiorach danych;

  • automatyzacja prostych procesów;

  • wyciągnie wniosków na podstawie konkretnych informacji.


AI skutecznie pomaga w wielu aspektach SEO. To między innymi:

  • Analiza danych i słów kluczowych – AI jest w stanie przetworzyć dane i analizować trendy, wzorce, a tym samym preferencje użytkowników. Będzie to szczególnie pomocne w identyfikacji odpowiednich słów kluczowych, które są popularne w wyszukiwarkach, a jednocześnie ich intencja ma charakter transakcyjny. Dzięki temu prowadzenie biznesu online (sprzedaż usług lub produktów), staje się znacznie bardziej skuteczne.

  • Tworzenie treści – AI może wspomagać w tworzeniu treści na stronie internetowej poprzez produkowanie wartościowego contentu, zapewniając przy tym poprawność gramatyczną oraz stylistyczną.

  • Personalizacja treści – AI może przygotowywać treści bezpośrednio przystosowane do potrzeb odbiorców, na podstawie konkretnych wytycznych. To również idealne narzędzie do inspiracji w przypadku haseł reklamowych, czy sloganów.

  • Monitorowanie i analiza wyników – AI może automatycznie monitorować wydajność strony pod kątem SEO, śledzić pozycje w wynikach wyszukiwania, analizować ruch na stronie i dostarczać raporty dotyczące kluczowych wskaźników. Dzięki temu reagowanie na zmiany będzie znacznie szybsze, co przełoży się na lepsze wyniki SEO.

Jak skutecznie wykorzystać AI by poprawić swoje SEO?

Warto pamiętać, że choć AI dostarcza potężne możliwości w dziedzinie SEO, wciąż niezbędna jest ludzka interwencja i zrozumienie kontekstu biznesowego. Osoba odpowiedzialna za optymalizację strony internetowej zgodnie z SEO może korzystać z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, jednak treści, rekomendacje, czy rozwiązania generowane przez AI nie zawsze są bezbłędne. Do osiągnięcia sukcesu konieczna jest jeszcze właściwa wiedza biznesowa i marketingowa.


Czy stosowanie AI jest zgodne z wytycznymi Google?

Google nie ma nic przeciwko stosowaniu AI w celu optymalizacji stron internetowych, o ile działania te są zgodne z wytycznymi. Dlatego sztuczna inteligencja nie może być wykorzystywana do:

  • rozprzestrzeniania spamu;

  • tworzenia bezwartościowych treści;

  • manipulacji wynikami wyszukiwania.


W rzeczywistości to nawet samo Google często korzysta z technologii AI we własnych systemach i algorytmach, aby poprawić jakość wyników wyszukiwania, tym samym lepiej zrozumieć intencje użytkowników.


Z punktu widzenia wyszukiwarki oraz autorów stron internetowych, najłatwiej jest naruszyć zasady Google poprzez automatyczne tworzenie treści przez AI. Content musi być jakościowy, spełniający oczekiwania użytkowników. W przypadku tematów mających wpływ na życie, zdrowie lub finanse, najlepiej, aby za przygotowaną treścią stał realny autor, a nie sztuczna inteligencja.

Kurs Jak pozyskiwać klientów w internecie

Kurs Jak pozyskiwać klientów w internecie

Zobacz kurs Arrow
Kurs Narzędzia marketingowe i automatyzacja w e-commerce

Kurs Narzędzia marketingowe i automatyzacja w e-commerce

Zobacz kurs Arrow
Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Zobacz kurs Arrow

Jednocześnie treści powinny być unikalne, zgodne z tematyką strony i dostosowane do intencji wyszukiwania użytkowników. Dodatkowo tworzone przez AI treści powinny być spójne z naturalnym stylem pisania i językiem, aby uniknąć wrażenia spamu lub sztucznego nagromadzenia słów kluczowych.


Narzędzia wspierające AI w SEO

Na rynku dostępna jest coraz większa liczba narzędzi wykorzystująca AI w celu budowania widoczności strony internetowej. Doskonałym tego przykładem są:

  • Contadu – narzędzie służące do analizy fraz kluczowych oraz tworzenia treści;

  • Pro Rank Tracker – narzędzie wykorzystywane do monitorowania pozycji fraz kluczowych;

  • Scalenut – narzędzie sprzyjające skalowaniu procesów w zakresie produkowania contentu;

  • Nitro Pack – narzędzie wykorzystywane do optymalizacji strony.


Wybór konkretnego narzędzia AI do SEO powinien być uzależniony od Twoich indywidualnych potrzeb. Możesz korzystać z kilku jednocześnie, aby w ten sposób skutecznie budować widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google.


Opublikowane 6 lipca 2023 r. w kategorii: Biznes i marketing


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!