Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
AI w marketingu: Jak wykorzystać ChatGPT w reklamie Google Ads

AI w marketingu: Jak wykorzystać ChatGPT w reklamie Google Ads

Pomysły na zastosowanie sztucznej inteligencji zalewają serwisy internetowe. Jedni widzą w AI zagrożenie, inni doszukują się błędów. Dla wielu osób jest ciekawą zabawką, która nie wnosi zbyt wiele pożytku do dnia codziennego. Z pewnością, nie tak ją postrzega świat IT i marketingu.

Bez wątpienia, tutaj sztuczna inteligencja i najpopularniejszy jej przedstawiciel - ChatGPT - zadomowią się na dobre. Jako przykład podajemy kampanie reklamowe w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google. Jak wykorzystać ChatGPT w reklamie Google Ads?


Podstawy reklamy w Google Ads (AdWords)

Zdobądź więcej klientów i zwiększ zyski firmy, dzięki skutecznej reklamie internetowej. Opanuj narzędzia Google Ads (AdWords) i naucz się samodzielnie prowadzić i optymalizować kampanie marketingowe. Dowiedz się więcej


Budowa struktury kampanii

Przejrzysta struktura kampanii jest bardzo ważna dla komfortu pracy i uniknięcia pomyłek w raportowaniu. Dla doświadczonego specjalisty nie jest żadnym wyzwaniem, lecz ci mniej biegli mogą mieć tu pewne wątpliwości. Jak może pomóc ChatGPT? Po dostarczeniu mu odpowiedniego zasobu informacji, otrzymasz w odpowiedzi gotową strukturę kampanii.

Jeśli produktów jest bardzo dużo, Chat je dla Ciebie uporządkuje w większe grupy i na tej podstawie zaproponuje plan kampanii. W poniższym przykładzie ChatGPT otrzymał 30 przykładowych rodzajów kosmetyków, dla których miał zaplanować strukturę kampanii reklamowej w wyszukiwarce:

Planowanie struktury kampanii reklamowej Google Ads przez ChatGPT

Nagłówki i teksty reklam

W standardowej kampanii elastyczna reklama tekstowa pozwala na uzupełnienie aż kilkunastu nagłówków. Powinny być unikatowe, zachęcające do zakupu i spełniać określone wymagania. Podobnie wygląda kwestia tekstów reklamowych, z tym, że ich maksymalna liczba to 4. Mnożąc każdą ilość tekstów i nagłówków przez liczbę i grupy reklam może się okazać, że dla jednej kampanii takich opisów potrzeba kilkaset.

Kreatywność i inspirowanie to zadanie, w którym ChatGPT sprawdza się wręcz świetnie. Nie zawsze udaje mu się wpasować idealnie w wymagane 30 lub 90 znaków, nadal jednak jest bardzo pomocny. Z pewnością podsunie co najmniej kilka pomysłów, którymi wyróżnisz się na tle reklam konkurencyjnych.

Przygotowywanie nagłówków i tekstów reklam przez ChatGPT

Pomysły na reklamę display

Nie tylko reklamy tekstowe potrzebują nagłówków. Są one niezbędne również w reklamie display - czyli reklamie graficznej. Jeśli nie masz smykałki do chwytliwych haseł i ciekawych grafik, zobacz, co może dla Ciebie zrobić ChatGPT:

ChatGPT proponujący pomysły na reklamę display

Określenie grupy docelowej

Za każdą trafną reklamą stoi precyzyjnie określony jej odbiorca. Zasada ta dotyczy nie tylko reklamy w Google Ads, lecz wszystkich innych działań promocyjnych również. Tymczasem, określenie grupy docelowej nie zawsze jest proste, zwłaszcza, gdy produkt jest niszowy. Ponownie, z pomocą przychodzi ChatGPT, który zawsze znajdzie odpowiedź na zadane mu pytanie:

Określanie grupy docelowej reklamy Google Ads kampanii przez ChatGPT

Analiza słów kluczowych

Pomimo tego, że jest całkiem sporo różnych narzędzi analizujących słowa kluczowe, o poradę Chata również warto czasem zapytać. Można skorzystać z niego do uzyskania podpowiedzi jak w Keyword Planerze Google, Senuto lub Semstorm - czyli o liczbę zapytań do wyszukiwarki. Dużym minusem jest tu jednak brak aktualnych danych. Dlatego, o wiele bardziej pomocny będzie w takich zadaniach, jak wyszukiwanie słów podobnych, long taili, wariantów, itd. Ponownie więc korzysta się tu z niego jako kreatywnej skarbnicy pomysłów.

Research słów kluczowych do kampanii z pomocą ChatGPT

Wykluczające słowa kluczowe

Pomoc w wyszukiwaniu wykluczających słów kluczowych nie jest tak popularną funkcją w innych narzędziach. Wiele takich fraz i słów wychwytuje się dopiero po starcie kampanii, tracąc przy okazji jakąś część budżetu. ChatGPT może te straty zminimalizować, podsuwając słowa wykluczające zanim kampania ruszy.


Kurs Google Ads - optymalizacja kampanii w praktyce

Dowiedz się jak efektywniej wydawać budżet i wycisnąć więcej z Twoich kampanii. Poznaj zaawansowane narzędzia Google Ads i docieraj precyzyjniej do klientów. Dowiedz się więcej


Takie wykorzystanie ChataGPT posłuży zarówno doświadczonym, jak i początkującym reklamodawcom. Otrzymują tu bowiem gotową listę fraz, które z całą pewnością nie przełożą się na konwersję.

Oto przykładowy prompt wraz z odpowiedzią:

Przygotowywanie listy wykluczających słów kluczowych przy pomocy ChatGPT

Lokalizacja

Ciekawym sposobem na wykorzystanie pomocy ChataGPT w przygotowaniu kampanii Google Ads jest zapytanie go o najlepsze lokalizacje. Model wskaże Ci wówczas region, w którym wedle danych było najwięcej zapytań o interesujące Cię słowa kluczowe. Oczywiście, informacje te należy zweryfikować z pomocą Planera, jednak są cenną wskazówką, w którym kierunku warto się udać.

Innym pomysłem na wykorzystanie pomocy ChataGPT jest zapytanie go o liczbę zapytań na dane słowa kluczowa w określonych lokalizacjach. Na przykład:

Sprawdzanie liczby zapytań na dane słowo kluczowe w zależności od lokalizacji (chatGPT)

Tłumaczenie

Kolejne, uniwersalne zastosowanie ChataGPT to wykorzystanie go jako tłumacza. Co prawda, translatorów internetowych jest wiele, jednak tutaj masz go w pakiecie z ogromem innych funkcji. Bez przełączania okien, kopiowania i wklejania tego samego tekstu w kilku różnych miejscach. Jest to po prostu wygodne.

Wykorzystanie ChataGPT jako tłumacza

Analiza konkurencji

Warto wiedzieć, z kim będziesz rywalizować o klienta. Możesz przeszukiwać mapę Google lub po prostu zapytać ChatGPT, aby zrobił to za Ciebie. Jak tę wiedzę wykorzystać w reklamie? Możesz przeprowadzić analizę reklam twoich konkurentów, a następnie zoptymalizować swoje reklamy w taki sposób, aby wyświetlały się na wyższych pozycjach (np. poprzez dobór odpowiednich słów kluczowych, a także nagłówków i tekstów reklamy).

A oto odpowiedź ChataGPT na pytanie o konkurencyjne sklepy ogrodnicze w Rzeszowie i okolicach miasta:

Analiza konkurencji z wykorzystanie ChatGPT

Opublikowane 31 maja 2023 r. w kategorii: Biznes i marketing


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!