Strefa rozwoju osobistego i nowinek ze świata technologii & IT | blog strefakursów.pl
Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Automatyzacja marketingu w sklepie internetowym

Automatyzacja marketingu w sklepie internetowym

E-commerce rośnie w siłę, a popularność sklepów internetowych jeszcze nigdy nie była tak duża. Wraz ze wzrostem popytu rośnie również podaż. Rosnąca konkurencja sprawia, że marketingowcy muszą sięgać po coraz to nowsze metody na zdobycie uwagi odbiorców. Wykorzystywanie zaawansowanych technologicznie rozwiązań okazuje się strzałem w dziesiątkę. Chcąc zwiększyć skuteczność reklam i podnieść efektywność działań w sklepie internetowym, warto uruchomić automatyzację marketingu.


Kurs Narzędzia marketingowe i automatyzacja w e-commerce

Poznaj sprawdzone narzędzia do optymalizacji i automatyzacji marketingu. Zwiększ skuteczność newsletterów, ogarnij social media, twórz świetne treści i rozwijaj swój biznes szybciej niż do tej pory! Dowiedz się więcej


Czym jest automatyzacja marketingu?

Prowadząc sklep internetowy, chcesz dotrzeć do właściwych użytkowników stricte zainteresowanych Twoim produktem. Automatyzacja marketingu, to właśnie podejmowanie odpowiednich działań marketingowych, wykorzystując do tego specjalne narzędzia, które usprawniają proces sprzedażowy. Innymi słowy, są to działania wykorzystujące właściwe treści, które pozwalają dotrzeć do konkretnych odbiorców we właściwym czasie. Dzięki maksymalnemu przyspieszeniu oraz usprawnieniu stale powtarzających się działań marketingowych można znacznie zwiększyć obroty. Mowa tutaj między innymi o działaniach takich, jak:

  • wysyłanie spersonalizowanych wiadomości,
  • zbieranie danych o użytkownikach odwiedzających stronę,
  • segmentacja użytkowników na podstawie ich zainteresowań oraz innych zebranych danych,
  • dopasowywanie działań marketingowych oraz komunikatów wyświetlanych na stronie do zachowań użytkowników.

Można to robić ręcznie, ale przy dużej i stale rosnącej ilości danych staje się to nierealne. Dlatego automatyzacja marketingu pozwala regularnie dostarczać dobrane treści, nawet do ogromnej liczby odbiorców. Oczywiście zachowując przy tym spersonalizowaną i indywidualną formę.

marketing automation

Marketing automation z punktu widzenia odbiorcy, czyli jak klient widzi Twoje działania?

Automatyzacja marketingu pozwala dobrze dopasować wiadomości do potrzeb klientów. Dzięki temu nie są traktowane jako spam. Wręcz przeciwnie, użytkownicy chętnie się z nimi zapoznają. Co więcej, takie treści niosą dla nich dużą wartość, ponieważ dostają dokładnie to, co ich interesuje. Takie budowanie relacji z klientem oraz jej utrzymywanie pozwala odnieść sukces. Bez wątpienia jest wręcz fundamentem marketingu. Już od dawna wykorzystuje się segmentację klientów dla zwiększenia rezultatów marketingowych. Dzięki temu klient czuje się doceniony, otrzymując treści skrojone na miarę.

Narzędzia do automatyzacji marketingu w sklepie internetowym

Bez wątpienia automatyzacja marketingu przyczynia się do zwiększenia konwersji w e-sklepie. Docierając do konkretnych użytkowników w odpowiednim czasie, segmentując bazę odbiorców i dostosowując lepiej przekaz, możesz odnieść sukces. Jednak automatyzacja marketingu nie istniałaby bez odpowiednich narzędzi. To właśnie dzięki nim możliwe staje się wykonywanie działań i procesów, których nie bylibyśmy w stanie wykonać manualnie.

e-commerce

Oto kilka propozycji, którymi warto się zainteresować, chcąc wprowadzić system automatyzacji marketingu w swoim sklepie internetowym:

Zapier – narzędzie do integracji danych z wielu niepowiązanych aplikacji

Zapier umożliwia automatyzację przesyłania informacji pomiędzy aplikacjami. Dzięki niemu zintegrujesz dane odnośnie konwersji z najpopularniejszych systemów, między innymi Facebook Ads, Twitter, Google Ads i wiele innych. Narzędzie pozwala tworzyć łańcuch powiązań oraz automatyzacji pomiędzy rozmaitymi aplikacjami, które na pozór wydają się nie mieć powiązania.

social media

MailChimp – platforma do automatyzacji e-mail marketingu

System MailChimp pozwala na automatyzację e-mail marketingu. Dzięki intuicyjnemu kreatorowi możesz stworzyć różnorodne scenariusze swoich kampanii mailingowych. Po prawidłowym skonfigurowaniu MailChimp będzie wysyłał spersonalizowane wiadomości, zależne od zachowania użytkownika na stronie.

Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw

Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw

Zobacz kurs Arrow
Kurs Google Ads - optymalizacja kampanii w praktyce

Kurs Google Ads - optymalizacja kampanii w praktyce

Zobacz kurs Arrow
Reklama na Facebooku od podstaw

Reklama na Facebooku od podstaw

Zobacz kurs Arrow

CampaignMonitor – kolejna platforma do automatyzacji e-mail marketingu

Błyskawiczny wzrost zainteresowania platformą CampaignMonitor, to dowód na efektywność jej działań. System pozwala tworzyć wielopoziomowe kampanie marketingowe dla zdefiniowanych grup odbiorców i uruchamiać je w precyzyjnie określonym momencie. CampaignMonitor to właśnie kwintesencja wyższości automatyzacji nad standardowymi wysyłkami.

Buffer – narzędzie do automatyzacji marketingu w social mediach

Social media stały się jedną z kluczowych platform dla marketingu internetowego. Zautomatyzowanie działań związanych z komunikacją za pośrednictwem mediów społecznościowych znacznie zaoszczędza czas. Buffer pozwala planować komunikację i automatycznie publikować posty o konkretnych godzinach. Dodatkowo aplikacja zaproponuje najlepsze godziny, bazując na wewnętrznej analizie. Dzięki temu zawsze jesteś na bieżąco, a Twoje treści trafiają do użytkowników. Narzędzie skutecznie analizuje wyniki osiągane przez dane posty, dzięki czemu łatwiej jest wyciągać wnioski i tworzyć trafniejsze wpisy. To niewątpliwie podnosi komunikację na wyższy poziom.

statystyki

Automatyzacja marketingu pozwala zmniejszyć ilość obowiązkowych czynności wykonywanych przez właścicieli sklepów internetowych. Dzięki niej zyskujesz większą niezawodność, wzrost zarobków, zwiększasz wydajność i oszczędzasz czas. Ponadto wszystko przekłada się na wzrost zadowolenia klientów, którzy dostają to czego oczekują dokładnie wtedy, kiedy tego potrzebują.


Opublikowane 30 sierpnia 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla E-marketing Managera
Users icon 8352 uczestników
Watch icon 42.5 godzin
Video icon 289 wykładów

Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu. Zostań cenionym specjalistą w tej niezwykle ważnej i ciągle się rozwijającej dziedzinie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!