Blog - 7 powodów dla których warto mieć swoje miejsce w sieci
Wydawać by się mogło, że blogowanie jest już „passe”. W dobie ogromnej popularności mediów społecznościowych, które oferują głównie łatwo przyswajalny kontent w postaci zdjęć, filmów video i krótkich tekstów, można sądzić, że mało kto znajduje jeszcze czas na czytanie blogów. Okazuje się, że to błędne założenie. Blogowanie cieszy się bardzo dużą popularnością, często przynosząc wymierne korzyści tym, którzy traktują temat poważnie. Na przestrzeni ostatnich lat podejście do pisania blogów mocno się zmieniło. Zdecydowanie na korzyść. Nie są one już dzisiaj tylko pamiętnikami online, lifestelowymi notatkami z życia autora. Dobry blog to idealny sposób na promocję w Internecie. Lista korzyści płynących z jego posiadania jest długa. Poniżej przedstawiamy te najistotniejsze.
Kurs WordPress - tworzenie stron od podstaw
Stwórz samodzielnie nowoczesną stronę z WordPress i naucz się nią zarządzać. Dowiedz się jak wykorzystać najlepsze wtyczki, instalować motywy i wdrożyć stronę na serwer. Dowiedz się więcej
1. Narzędzie dostępne dla każdego.
Nie trzeba posiadać żadnych zaawansowanych umiejętności technicznych żeby poradzić sobie z założeniem bloga, a następnie z publikacją postów. Na rynku dostępnych jest wiele darmowych systemów, które umożliwiają rejestrację i zmianę estetyki bloga poprzez intuicyjne narzędzia do jego edycji.
2. Rozwój umiejętności pisania
Żeby blog spełniał swoją funkcję, konieczne jest regularne umieszczanie na nim tekstów. Najlepiej jeśli są to interesujące artykuły, poradniki, czy też budzące emocje przemyślenia na konkretny temat. Tworząc je, w naturalny sposób szlifujemy cenną umiejętność pisania, która przydaje się w bardzo wielu obszarach życia. Prowadzenie mediów społecznościowych, pisanie maili, ofert handlowych, pism formalnych, czy chociażby listów motywacyjnych w przypadku ubiegania się o pracę – nie ma wątpliwości, że zdolność zręcznego operowania słowem pisanym jest bardzo przydatna niemalże na co dzień.
3. Lepsza pozycja w wyszukiwarce
Jeżeli blog funkcjonuje jako dodatek do firmowej strony internetowej, wówczas znacząco wpływa na jej pozycjonowanie. Jak wiadomo, Google uwielbia nowe treści. Im więcej ich dostarczasz, tym lepiej Twoja strona oceniania jest przez algorytm, co z kolei skutkuje wyższymi pozycjami w wyszukiwarce. Google interpretuje taką witrynę jako wartościową, ponieważ zawiera mnóstwo informacji, które interesują odbiorców.
4. Budowanie pozytywnego wizerunku
Blog to idealny sposób na to, żeby zaprezentować swoją wiedzę na dany temat. Jeżeli piszesz wartościowe teksty w wąskiej niszy, szybko zyskasz rozpoznawalność w branży i bez wielkiego trudu osiągniesz pozycję eksperta w swojej dziedzinie. To z kolei ma znaczące przełożenie na wyniki sprzedaży. Chętniej kupujemy u osób, które są profesjonalistami, mają wiedzę, doświadczenie i cieszą się autorytetem w konkretnym temacie. Przykładowo – jeżeli jesteś trenerem personalnym i zamieszczasz na swoim blogu wartościowe porady dotyczące treningów, diety i zdrowego stylu życia, łatwiej dotrzesz do nowych klientów, wśród których zaprezentujesz się jako godny uwagi specjalista.
5. Skuteczny kanał komunikacji
Prowadzenie firmowego bloga to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przekazanie odbiorcom informacji o nowych produktach, usługach i promocjach. Jest to także idealna okazja do uzyskania opinii od klientów, udzielenia odpowiedzi na ich pytania, a czasem nawet zaaranżowania dyskusji w komentarzach. Zebrane w ten sposób informacje możesz wykorzystać do udoskonalenia oferty i poprawienia funkcjonowania firmy.
6. Możliwość zarabiania.
Od dawna nie jest już tajemnicą, że na blogu można zarabiać niemałe pieniądze. Sposobów jest kilka, najpopularniejsze to banery reklamowe, linki partnerskie i posty sponsorowane. Wydawać by się mogło, że to opcja głównie dla influencerów i twórców blogów lifestylowych. W rzeczywistości zarabiać na blogu może niemal każdy. Najważniejsze, aby dobrać współprace spójne ze swoją tematyką. Przykład – prowadzisz dobrego bloga kulinarnego, udostępniasz ciekawe przepisy, sprzedajesz swoje ebooki lub książki kucharskie. Z łatwością nawiążesz współpracę np. z producentem przypraw, albo noży kuchennych, którzy zapłacą Ci za lokowanie ich produktu na Twoim blogu.
7. Twoje miejsce w sieci
Pewnie nie raz słyszałeś o przypadkach utraty zasięgowych profili na Instagramie lub Facebooku. Ogrom pracy autora znika w ciągu minuty. Oczywiście media społecznościowe to także świetna okazja do dzielenia się treściami i budowanie społeczności, jednak rządzą się one swoimi prawami, mają określony regulamin, do tego blokady i kradzieże kont zdarzają się regularnie. W przypadku bloga swoboda działania jest dużo większa, a ryzyko utraty znikome.
Podsumowanie
Prowadzenie bloga w taki sposób, by przynosił korzyści, wymaga sporo czasu i zaangażowania. Z pewnością nie zyskamy grona czytelników po miesiącu działań. Sporadyczne publikacje również nie przyniosą efektów. Oprócz umiejętności pisania tekstów potrzebny jest plan, systematyczność i pomysły na ciekawe tematy. Nie ma jednak wątpliwości, że jest to przedsięwzięcie warte zachodu, które należy potraktować jako inwestycję długoterminową.
Opublikowane 28 lipca 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej