Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Co powinno zawierać dobre case study?

Co powinno zawierać dobre case study?

Niezbity dowód Twojego profesjonalizmu i skuteczności w działaniu. Jeden z najlepszych sposobów na przekonanie do siebie najbardziej sceptycznych osób i przekucie ich w klientów. Tak wiele korzyści przynosi case study, czyli studium przypadku. Czym jest i co powinno zawierać dobre case study?


Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają

Poznaj warsztat copywritera, naucz się pisać skuteczne i angażujące teksty, na których będziesz zarabiał! Dowiedz się więcej


Co to jest case study?

Celem opracowania case study jest przedstawienie w etapach procesu rozwiązywania problemu, z którym borykał się klient. Istotą jest tu powołanie się na konkretną sytuację i szczegółowe dane, dokumentujące krok po kroku, w jaki sposób udało Ci się osiągnąć sukces. Co ważne, należy tu podkreślić nie tylko Twoją rolę w całym przedsięwzięciu, ale przede wszystkim - korzyści, które dzięki Tobie zyskał klient. Dlatego case study nazywa się również historią sukcesu.

case study

Czemu służy case study?

Studium przypadku wykorzystuje się w celach marketingowych, jako jedno z najskuteczniejszych narzędzi w domykaniu sprzedaży. Przemawia ono zwłaszcza do tych klientów, dla których głównym kryterium wyboru usługi lub produktu jest określony efekt. Jak wiadomo, nawet najdoskonalsza reklama nie jest w stanie przekonać wszystkich do zakupu, dlatego case study świetnie ją uzupełnia. Nie tylko dobitnie dowodzi o profesjonalnej pracy Twojej firmy, ale też wyjaśnia, w jaki sposób pracujesz i na czym polegają działania, w których się specjalizujesz.

case study - strzał w dziesiątkę

Co powinno zawierać dobre case study?

Nie obowiązują sztywne wzorce i schematy, których musisz się trzymać, opracowując case study. Można jednak wskazać kilka elementów, bez których studium przypadku nie będzie doskonałe i może nie wywrzeć takiego efektu, jakiego oczekujesz. Jakie to elementy?

Wstęp, rozwinięcie i zakończenie

Dobre case study powinno się czytać jak dobrą książkę. Budowa musi być spójna i logiczna, więc należy ją oprzeć na dobrze znanej strukturze:

Wstęp

Na początku zarysuj kontekst, wyjaśnij w jakich okolicznościach i z jakim problemem mierzył się Twój klient, zanim skorzystał z Twojej pomocy. Jeśli otrzymałeś konkretne wytyczne lub oczekiwania, o nich również napisz. Odniesiesz się do nich w podsumowaniu, które znajdzie się na końcu case study.

Rozwinięcie

W tym miejscu obszernie opisz, jakie działania zostały podjęte, aby pomóc w rozwiązaniu problemu. Naświetl metody badawcze, które pozwoliły zidentyfikować źródło kłopotu i skuteczne rozwiązania. Opisz, w jaki sposób Twoje pomysły zostały wcielone w życie, a które nie zostały wykorzystane i dlaczego. Jeśli na którymkolwiek etapie pracy napotkały Cię trudności, opisz, jak udało Ci się je pokonać.

Zakończenie

Podsumowaniem case study jest przedstawienie rezultatów Twojej pracy. Czy oczekiwania klienta zostały spełnione? A może uzyskany efekt je przerósł? To jest doskonałe miejsce na podkreślenie swoich sukcesów i pochwalenie się swoją skutecznością.

elementy case study

Chronologia

Związek przyczynowo - skutkowy i chronologia porządkują strukturę treści, dzięki czemu łatwiej jest ją zrozumieć. Taki układ jest naturalny i logiczny, pozwala również szybko wyszukać interesujące informacje. Twój odbiorca może mieć znikomą wiedzę na temat branży, w jakiej działasz oraz metod i narzędzi, z których korzystasz. Co więcej, może nawet nie mieć świadomości potrzeby usług lub produktów, które oferujesz, więc będziesz tę potrzebę kreować. Im bardziej przejrzysty i zrozumiały przekaz otrzyma, tym większa szansa, że skorzysta z Twojej oferty.

Kurs Techniki negocjacji od podstaw

Kurs Techniki negocjacji od podstaw

Zobacz kurs Arrow
Kurs Psychologia zachowań konsumenckich

Kurs Psychologia zachowań konsumenckich

Zobacz kurs Arrow
Skuteczne techniki sprzedaży

Skuteczne techniki sprzedaży

Zobacz kurs Arrow

Konkrety

Największą mocą case study są twarde dane, które koniecznie muszą tutaj się znaleźć. Nic tak nie potwierdza skuteczności, jak liczby, statystyki, infografiki, tabele i wykresy, więc korzystaj z nich, kiedy tylko jest ku temu sposobność. Jeśli stawiasz tezę, zgodnie z którą Twoje działania przyniosły pozytywne skutki - musisz ją udowodnić z pomocą obiektywnych danych. Przygotuj je w przystępnej, czytelnej formie, tak, aby każdy odbiorca szybko i bez trudu mógł wyciągnąć właściwe wnioski.

Podsumowując swoje case study, przedstaw konkretnie i rzeczowo sytuację, w jakiej był Twój klient wcześniej, a w jakiej się znalazł dzięki Tobie. Wzrost sprzedaży o 200%, oszczędności rzędu 50.000 zł - tak najłatwiej przemówić do wyobraźni klienta.

wykresy case study

Odpowiedni język

Jednym z błędów, spotykanym w case study, jest stosowanie języka niedopasowanego do odbiorcy. Na pewno zależy Ci na tym, aby wypaść jak najlepiej i zrobić na swoim potencjalnym kliencie jak najlepsze wrażenie. Niestety, nie uda Ci się tego osiągnąć, jeśli Twój czytelnik nie będzie rozumieć, o czym piszesz. Jeżeli używanie języka branżowego jest konieczne i nie chcesz go całkowicie wykluczyć, nie zapomnij o wyjaśnieniu terminów, które mogą być kłopotliwe dla klienta.

przygotowywanie case study

Dodatki

Co jeszcze możesz zamieścić w case study, co doda mu atrakcyjności i podniesie jego skuteczność? Referencje od zadowolonych klientów! Pozytywne opinie świetnie dopełniają dobre studium przypadku, sygnalizując, że podobnych historii z Twoją firmą w roli głównej jest o wiele więcej. Twój odbiorca otrzymuje w ten sposób dwie bardzo ważne informacje. Po pierwsze, jesteś doświadczonym graczem w swojej branży. Po drugie, znasz się na swojej pracy i dobrze ją wykonujesz. Właśnie takie wnioski powinny pozostać z czytelnikiem po lekturze dobrego case study.


Opublikowane 8 grudnia 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla specjalisty e-commerce
Users icon 12944 uczestników
Watch icon 57 godzin
Video icon 423 wykładów

Zostań cenionym specjalistą w branży e-commerce. Poznaj i zastosuj w praktyce techniki, które zagwarantują wysoką sprzedaż. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!