Co sprzedawać w Internecie - 10 pomysłów na sklep internetowy
Handel w sieci kwitnie od lat. Według badań już ponad 70% internautów robi zakupy online. Biorąc pod uwagę liczne korzyści wynikające z tej formy zakupów trudno się dziwić, że wiele konsumentów rezygnuje z wizyt w tradycyjnych sklepach stacjonarnych, albo mocno je ogranicza. Osoby dokonujące zakupów w sieci, najbardziej cenią je za:
- szybkość i wygodę
- oszczędność czasu
- większy wybór niż w sklepach stacjonarnych
- możliwość porównania cen
- bezpieczeństwo
Kurs E-commerce od podstaw - jak sprzedawać w internecie
Dowiedz się jak wejść ze swoim biznesem do internetu. Wykorzystaj potencjał e-commerce, by sprzedawać dowolne produkty i usługi już teraz! Dowiedz się więcej
Skoro sprzedaż internetowa ma się świetnie i nie grozi jej zapaść, może warto pomyśleć o własnym biznesie w tej przestrzeni? E-commerce to branża przyszłości, wiadomo jednak, że konkurencja jest ogromna, a trendy bywają zmienne. Pojawia się zatem zasadnicze pytanie – co sprzedawać, żeby osiągnąć dobrą pozycję w wirtualnym świecie? Przedstawiamy 10 pomysłów, które przydadzą się w poszukiwaniu inspiracji:
1. Rozwój i edukacja
Sklep internetowy w tej dziedzinie daje szerokie spektrum możliwości - kursy, e-booki, audiobooki, konsultacje, webinary i wszelkie produkty cyfrowe, których popularność – tak jak samej sprzedaży online – rośnie z roku na rok. Dodatkowo klasyczne papierowe książki, czy płyty, na które też zawsze będzie zapotrzebowanie. Jeżeli masz szeroką wiedzę w jakieś dziedzinie warto rozważyć publikację swoich autorskich prac, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sprzedawać wydane już dzieła.
2. Produkty eko, bio i handmade
Z uwagi na rosnącą świadomość konsumentów, bardzo przyszłościowa nisza. Coraz więcej osób czyta etykiety, zwraca uwagę na skład i pochodzenie produktów. Bez względu na to, czy sklep oferuje certyfikowaną żywność, kosmetyki czy akcesoria i ozdoby produkowane w lokalnych manufakturach, produkty z tej gamy cieszą się dużą popularnością.
3. Produkty dla dzieci
Ogromny potencjał i jeszcze większy rynek. Zaczynając od akcesoriów dla niemowląt, przez gry, zabawki i ubrania dla dzieci starszych, na wyprawce szkolnej kończąc. Wybierając tą dziedzinę warto wzbogacić sklep o wartościowe treści na blogu, które pomogą rodzicom dokonać właściwych wyborów i pozyskać wiedzę w temacie interesujących ich produktów.
4. Zdrowie
Wielu Polaków regularnie kupuje suplementy mające pozytywnie wpływać na zdrowie. Sprzedaż produktów z tej kategorii od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. Preparaty witaminowe, wspomagające odporność, odchudzanie i układ trawienny cieszą się największą popularnością. Dodatkowo można poszerzyć asortyment sklepu o sprzęt rehabilitacyjny, na który również jest stałe zapotrzebowanie.
5. Ubrania, obuwie, dodatki
Jeszcze kilka lat temu zakupy z tej kategorii budziły obawy związane ze zwrotem czy wymianą w przypadku nietrafionego wyboru. Obecnie prawa konsumenta zmieniły się na korzyść, a ludzie coraz bardziej lubią kupować ubrania w sieci, co widać po rosnącej popularności internetowych sklepów odzieżowych.
6. Produkty dla zwierząt
Dobrej jakości karma, suplementy, akcesoria do pielęgnacji i zabawy to produkty, które właściciele zwierząt kupują na bieżąco. Znacznie łatwiej i taniej zapoznać się z szerokim asortymentem sklepu online niż poszukiwać wszystkiego stacjonarnie.
7. Dom i ogród
Każdy, kto kiedykolwiek budował lub remontował dom, wie jak czasochłonne i stresujące jest to wyzwanie. Przywiązujemy dużą wagę do zakupów z tej kategorii, chcemy mieszkać ładnie i funkcjonalnie, nie musząc dokonywać w krótkim czasie zmian spowodowanych niewypałami na etapie wyboru materiałów budowlanych, wykończeniowych, akcesoriów, czy mebli. Jeżdżenie między marketami bywa frustrujące. Nic więc dziwnego, że sklepy oferujące asortyment z tej branży mają ogromny potencjał i przeżywają prawdziwy rozkwit.
8. Elektronika
Kolejna przyszłościowa nisza. Telefony, smartwatche, słuchawki, głośniki, powerbanki i masa innych akcesoriów ułatwiających życie, to świetny pomysł na internetową sprzedaż. Cyfryzacja idzie do przodu, na rynku pojawiają się coraz bardziej zaawansowane technologicznie urządzenia, a wraz z nimi przybywa miłośników elektrogadżetów.
9. Sport i rekreacja
Popularność aktywnego trybu życia stale rośnie. Konsumenci poszukują w sieci zarówno odzieży do ćwiczeń, suplementów i odżywek, jak również wszelkiego rodzaju sprzętu sportowego. Potencjał ma też szeroki asortyment związany z rozwojem hobby np. artykuły dla wędkarzy.
10. Sprzedaż sezonowa
Ten model prowadzenia sklepu internetowego daje ogromną elastyczność. W szczycie sezonu i popularności danych produktów można liczyć na wielu klientów. Sprzęt do grilla i meble ogrodowe wiosną, ozdoby świąteczne w grudniu to tylko przykłady, opcji żonglowania asortymentem jest sporo.
Nie ma wątpliwości, że rozkwit zakupów online będzie trwał. Zaprezentowane wyżej przykłady to jedynie inspiracje nawiązujące do dominujących trendów. Prawdą jest stwierdzenie, że w Internecie można sprzedawać praktycznie wszystko. Oprócz mody i popularności warto wziąć też pod uwagę własne zainteresowania, a ze sklepu internetowego uczynić nie tylko miejsce biznesu, ale też rozwoju własnych pasji.
Opublikowane 23 marca 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej