Strefa rozwoju osobistego i nowinek ze świata technologii & IT | blog strefakursów.pl
Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Content marketing – jak przyciągać klientów dzięki świetnym treściom

Content marketing – jak przyciągać klientów dzięki świetnym treściom

Dobra reklama napędza sprzedaż. Większość konsumentów nie zdaje sobie sprawy z tego, jak marketing treści działa na klienta. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego nagle poczułeś, że potrzebujesz danego produktu bądź usługi? Że firma w końcu stworzyła produkt lub usługę, która naprawdę sprosta Twoim oczekiwaniom? Tak właśnie działa content marketing – świetna treść przyciąga zainteresowanych.


Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Opanuj techniki copywritingu, twórz skuteczne treści i zdobywaj nowych klientów, dzięki przemyślanym działaniom content marketingowym Dowiedz się więcej


Czym jest content marketing?

Content marketing to jeden z rodzajów strategii marketingowych. Opiera się na regularnym tworzeniu i upublicznianiu treści, które są jednocześnie atrakcyjne dla konsumentów, jak i faktycznie dla nich przydatne. Treści te kierowane są do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców i mają za zadanie aktywnie zwiększać ich grono oraz utrzymywać w ciągłym, niesłabnącym zainteresowaniu.

Nie jest to marketing bazujący na fabryce treści – content marketing to swojego rodzaju sztuka polegająca przede wszystkim na zrozumieniu klienta i zaspokajaniu jego potrzeb. Oznacza to, że w marketingu treści nie ma reklamy, product placementu ani skłaniania do kupna. Zamiast tego znajdują się w nim elementy edukacyjne i humorystyczne, wzbudzające emocje i dające rozrywkę. Co ciekawe, w treściach content marketingu nie zawsze pojawia się dana firma – jej nazwę zastępuje to, co marka sobą reprezentuje, co promuje.

content marketing

W jakich mediach pojawia się content marketing?

W Internecie marketing treści występuje w formie np. artykułów, webinariów, podcastów, poradników czy infografik. Każde z tych źródeł ma na celu dostarczenie odbiorcy wiarygodnych informacji, których potencjalny klient faktycznie pożąda. Korzyści z tego zabiegu czerpią obie strony – klient zdobywa interesujące go informacje, a firma klienta. Content marketing nie ogranicza się jednak wyłącznie do działań Internetowych. Obejmuje również takie pola przekazu jak gazetki produktowe czy prasa branżowa, a także ulotki, katalogi, książki i drukowane poradniki.

content marketing

Jak działa marketing treści?

Jak sama nazwa mówi, content marketing skupia się na opowiedzeniu historii, więc zdolność do opowiadania i kreatywność to duże atuty twórcy treści. Samo to nie wystarczy jednak do pozyskania klientów, bo teksty muszą do nich trafić. Jak tworzyć skuteczny content marketing?

Zacznij od zaplanowania strategii marketingowej. Zanim jednak określisz, kiedy i jakim torem chcesz publikować swoje treści, jak najprecyzyjniej określ, do jakiej grupy docelowej kierujesz swoje produkty lub usługi. Skup się na takich aspektach jak płeć klientów, wiek, potencjalne zainteresowania oraz cechy osobowości. To są pozornie nieistotne szczegóły, ale osoby zainteresowane szukają zrozumienia u bliskich im firm.

Gdy już ustalisz swoją grupę docelową, dobrym pomysłem będzie… podejrzenie działań konkurencji. Obserwuj, jak prowadzone są kanały informacyjne firm z Twojej branży. W jakich godzinach publikują? Jak piszą? Co się najlepiej “klika”? Jeżeli jest taka możliwość, rozważ zapisanie się na newsletter kilku różnych marek tematycznie zbliżonych do Twojej. Pozwoli Ci to przeanalizować treści, które trafiają bezpośrednio do indywidualnego klienta, a nie tylko do tłumu obserwatorów na Facebooku czy Instagramie. Pamiętaj, że na całość grupy składają się poszczególne jednostki.

Title course

Kurs Narzędzia marketingowe i automatyzacja w e-commerce

Zobacz kurs Arrow
Title course

Kurs E-marketingu - podstawy reklamy internetowej

Zobacz kurs Arrow
Title course

Kurs Marketing i sprzedaż na Instagramie

Zobacz kurs Arrow
content marketing

Kiedy stworzysz swój plan marketingowy, wszystkim, co zostało do zrobienia, jest działanie! Nawet jeśli na początku będziesz się potykał, z czasem nabierzesz wprawy. Nie bój się próbować nowych taktyk czy wprowadzać zmian. Testuj różne opcje aby odkryć złoty środek, który najbardziej zainteresuje odbiorców.

Zainteresowane grono z chęcią wejdzie z Tobą w dialog i podpowie, czego oczekuje. W końcu kto wie lepiej, czego chce, niż klient, który widzi, że twórca faktycznie zwraca uwagę na feedback? Nie bój się więc pytać konsumentów o ich preferencje, bo skuteczny content marketing to ten, który tworzysz razem ze swoimi odbiorcami!


Opublikowane 4 sierpnia 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla E-marketing Managera
Users icon 8352 uczestników
Watch icon 42.5 godzin
Video icon 289 wykładów

Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu. Zostań cenionym specjalistą w tej niezwykle ważnej i ciągle się rozwijającej dziedzinie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!