Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Czym jest social selling?

Czym jest social selling?

Social selling z pewnością nie jest sposobem na szybką konwersję. Warto jednak się tą techniką zainteresować, ponieważ tradycyjne formy sprzedaży, jak np. mailingi czy telefony, powoli przestają działać. Jak się okazuje, do potencjalnych klientów o wiele łatwiej dociera się poprzez media społecznościowe. Ważne, aby odpowiednio je wykorzystać. Jak to zrobić? Podpowiadamy.


Kurs Marketing i sprzedaż na Instagramie

Poznaj skuteczne techniki promocji i budowania wizerunku firmy i marki osobistej na Instagramie. Stwórz profesjonalny i angażujący profil, który pomoże Ci zdobyć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Dowiedz się więcej


Czym jest social selling?

Social selling to technika, które polega na wykorzystywaniu mediów społecznościowych do budowania relacji z obecnymi oraz potencjalnymi klientami, co finalnie ma służyć osiąganiu określonych celów sprzedażowych. Pomaga ona generować leady oraz przyspiesza proces poszukiwania odpowiednich klientów. Ważne jest to, że działania prowadzone w ramach social sellingu nie mogą wiązać się z nachalnymi komunikatami sprzedażowymi, które mają – tak naprawdę – najniższy współczynnik odpowiedzi. Na początku i końcu łańcucha sprzedażowego stoi tu przede wszystkim człowiek.

kobieta pracująca przy komputerze

Social selling w praktyce – jak można go wdrożyć?

Social selling opiera się na długotrwałych działaniach marketingowych. Jak powinny one wyglądać? Cóż, niewątpliwie polecamy do tego wykorzystać różne platformy społecznościowe. Kluczowe jest to, aby zbudować w nich pełną zaufania relację z odbiorcami oraz wykreować pozytywny wizerunek eksperta.

Zbuduj relację pełną zaufania

Warto rozmawiać ze swoimi klientami, przyznawać się do błędów, a w razie potrzeby – je naprawiać. Chodzi o to, aby pokazać, że marka składa się z ludzi godnych zaufania, wsłuchujących się w potrzeby klientów. Jeśli odbiorcy mają jakiś problem, staraj się im pomóc możliwie jak najszybciej. Użytkownicy powinni wiedzieć, że pozostajesz do ich dyspozycji i zawsze chętnie zapewnisz im wsparcie.

kobieta rozmawiająca przez telefon przy laptopie

Twórz wartościowy content

Być może często otrzymujesz od klientów te same pytania. Jeżeli tak, najpewniej wiele innych osób równie chętnie poznałoby na nie odpowiedź. Jest to zatem najlepszy powód do tego, aby zacząć tworzyć wartościowy content, np. w postaci artykułów na bloga, w których wyczerpująco będziesz wypowiadać się na konkretne tematy. Dzięki temu zbudujesz jednocześnie pozycję eksperta. Jeżeli pomożesz swoim klientom, istnieje duża szansa na to, że zadadzą Ci w przyszłości kolejne pytania, a przy okazji szybko wzrośnie liczba Twoich leadów. W jakich kanałach warto dzielić się wiedzą? To już zależy od preferencji Twoich i Twoich klientów. Pamiętaj też, że wszystkie publikowane przez Ciebie materiały powinny być przygotowane w taki sposób, aby pomóc realizować cele sprzedażowe.

Kurs Jak prowadzić komunikację w social media i zwiększać sprzedaż

Kurs Jak prowadzić komunikację w social media i zwiększać sprzedaż

Zobacz kurs Arrow
Kurs Jak zdobywać klientów w social mediach

Kurs Jak zdobywać klientów w social mediach

Zobacz kurs Arrow
Kurs Marketing i sprzedaż na Facebooku

Kurs Marketing i sprzedaż na Facebooku

Zobacz kurs Arrow

Poszukaj grup na LinkedIn, które śledzą Twoi klienci

Warto również poszukać grup na LinkedIn, w których aktywnie uczestniczą Twoi klienci. Jeżeli znasz odpowiedzi na ich pytania, również i tutaj na nie odpowiadaj. Dodatkowo możesz też komentować cudze treści. Jeżeli taka grupa jeszcze nie istnieje, to wspaniała okazja do tego, aby samemu ją założyć. W takiej sytuacji warto zaprosić klientów, aby do niej dołączyli oraz brali czynny udział w dyskusjach. Bardziej przemyślane treści warto też publikować na LinkedIn Pulse.

Zadbaj o systematyczność publikacji

Aby nie zapomnieć np. o regularnym wstawianiu postów, dobrze jest odpowiednio wcześniej je zaplanować. Pomoże Ci w tym celu wiele rozmaitych narzędzi (np. Hootsuite), dzięki którym będziesz mógł je publikować nie tylko na Facebooku, ale także np. na Instagramie czy też LinkedInie. Ponadto wiele z nich zapewnia narzędzia analityczne, dzięki którym łatwo poznasz preferencje swoich klientów oraz odpowiednio zoptymalizujesz swoje działania.

praca przy komputerze

Monitoruj sieć

Aby social selling był efektywny, warto wykorzystać do tego takie narzędzia, jak Brand24 czy Sentione. Dzięki nim bez problemu wyszukasz w internecie miejsca, w których ludzie używają wybranych przez Ciebie słów kluczowych. Jedną z takich fraz może być nazwa Twojej firmy, co oznacza, że wymienione narzędzia pomogą Ci poznać opinie na jej temat. W razie potrzeby będziesz mógł podjąć dyskusję z osobą, która napisała o Twoich produktach lub usługach, a jeżeli dopiero szuka marki, która pomoże jej zaspokoić potrzeby, możesz przy okazji zaoferować atrakcyjne bonusy.

Personalizuj wiadomości

Social selling zakłada, że przy interakcjach z klientami należy unikać masowego podejścia. Co to oznacza w praktyce? Załóżmy, że chcesz wysłać wiadomość do osoby, w której widzisz swojego potencjalnego klienta. W tej sytuacji warto zrezygnować z szablonowych komunikatów, które mógłbyś wysłać niemal do każdego. Umówmy się, takich wiadomości klienci dostają setki, a nawet tysiące, dlatego istnieje spore prawdopodobieństwo, że nawet ich nie przeczytają. Zamiast tego lepiej będzie, jeśli prześledzisz profil tej osoby i nawiążesz np. do opublikowanej przez nią opinii. Ważne, aby klient zauważył, że poświęciłeś czas, aby zastanowić się, co i dlaczego możesz mu zaoferować.


Opublikowane 4 listopada 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla E-marketing Managera
Users icon 8352 uczestników
Watch icon 42.5 godzin
Video icon 289 wykładów

Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu. Zostań cenionym specjalistą w tej niezwykle ważnej i ciągle się rozwijającej dziedzinie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!