Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Darmowe narzędzia Google dla marketerów

Darmowe narzędzia Google dla marketerów

Marketing bez narzędzi byłby mniej efektywny, jeśli nie bezradny. Aby działać skutecznie, trzeba obserwować, badać i analizować, co bez wsparcia technologicznego byłoby bardzo trudne. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi Google, dostarczając marketerom świetne narzędzia, z których wiele nie kosztuje ani złotówki. Jeśli aktywnie działasz w marketingu i szukasz sposobów na usprawnienie i ułatwienie sobie pracy - tutaj na pewno znajdziesz coś dla siebie.

darmowe narzędzia dla marketingu

Kurs E-marketingu - podstawy reklamy internetowej

Naucz się prowadzić skuteczne działania marketingowe w internecie. Poznaj przydatne narzędzia, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes, zdobywać klientów i zwiększać zyski. Dowiedz się więcej


1. Google Analytics

Absolutne must have, zwłaszcza tam, gdzie głównym filarem biznesu jest witryna internetowa. GA jest narzędziem, z którego wiele ciekawych informacji może czerpać zarówno laik, jak i profesjonalista. Zbiera i przetwarza dane z witryny takie, jak:

  • ruch - wskazując jego poziom i źródło,
  • zachowanie w witrynie - współczynnik odrzuceń, czas spędzony na stronie, najczęściej otwierane podstrony,
  • dane demograficzne i geograficzne,
  • technologie - urządzenia, przeglądarki, systemy operacyjne wykorzystywane przez użytkowników.

To zaledwie ułamek możliwości GA! Z pomocą Analytics ocenisz skuteczność prowadzonych działań promocyjnych, dzięki czemu efektywniej będziesz zarządzać budżetem reklamowym. Narzędzie jest całkowicie bezpłatne, a do nauki obsługi wystarczy Ci dobry kurs.

Google analytics

2. Google Search Console

Narzędzie doskonale znane webmasterom, które znacząco pomaga w optymalizacji witryny, wspierając SEO. Jakie informacje i funkcjonalności możesz tutaj znaleźć?

  • Sitemap - dodając do Search Console mapę witryny przyspieszasz proces indeksacji, po czym możesz obserwować jak przebiega. Dowiesz się, które adresy URL zostały zaindeksowane w wyszukiwarce, a które widnieją z oznaczeniem noindex.
  • Stan witryny w wyszukiwarce - Google wskazuje informacje, na jakie słowa kluczowe Twoja witryna została wyświetlona w wyszukiwarce, a także ile razy użytkownik na nią przeszedł.
  • Pozycje w wyszukiwarce - sprawdzisz, na jakiej pozycji witryna się plasuje na wskazane słowo kluczowe.
  • Backlinki - lista domen, linkujących do Twojej witryny.

To oczywiście nie wszystko, jednak prawdopodobnie nie potrzeba więcej, żeby pokazać, jak przydatnym narzędziem jest Google Search Console.

Panel Search Console

3. PageSpeed Insights

Każdy, kto poważnie traktuje prędkość ładowania witryny, zna PageSpeed Insights. Narzędzie analizuje stronę w wersji desktopowej oraz mobilnej pod kątem czasu wyświetlania treści i wskazuje możliwości optymalizacji. Dostaniesz tu gotowy zestaw wskazówek wraz z oznaczeniem, na jakie efekty potencjalnie możesz liczyć i które działania należy traktować priorytetowo.

4. Google Optimize

Celne wdrażanie modyfikacji na stronie internetowej wymaga posiłkowania się testami A/B. Jeśli nie wiesz, jak zacząć z nich korzystać w pracy, odpowiedzią jest Google Optimize. Z pomocą tego narzędzia możesz manipulować wyglądem witryny bez konieczności ingerencji w pliki źródłowe. Uzyskasz również statystyki z prowadzonych eksperymentów, z których dowiesz się, która wersja witryny wypada najkorzystniej.

Reklama na Facebooku od podstaw

Reklama na Facebooku od podstaw

Zobacz kurs Arrow
Kurs Google Analytics dla początkujących

Kurs Google Analytics dla początkujących

Zobacz kurs Arrow
Podstawy reklamy w Google Ads (AdWords)

Podstawy reklamy w Google Ads (AdWords)

Zobacz kurs Arrow

5. Google Trends

W tym miejscu Google dzieli się ogromną wiedzą, jaką gromadzi z pomocą wyszukiwarki. W Google Trends znajdziesz informacje o popularności wybranych haseł, a także podsumowanie danych z wyszukiwarki w kolejnych latach. Dowiesz się więc, czego i z jaką intensywnością wyszukują użytkownicy - wraz ze wskazaniem kraju i regionu. Poznasz tu również trendy, czyli tematy, które zyskują na popularności w ostatnim czasie.

W jaki sposób możesz wykorzystać to narzędzie w marketingu? Jednym z przykładów jest poszukiwanie inspiracji do wartościowego artykułu - na blog lub do serwisu informacyjnego. Po wpisaniu hasła w okienko wyszukiwarki uzyskasz wiele cennych danych - w którym regionie i w jakim okresie dane słowo kluczowo było wyszukiwane najczęściej, a także sugestie słów o podobnej tematyce.

google trends - popularność haseł i trendy

6. Google Keyword Planner

Planer słów kluczowych jest jednym z modułów Google Ads, zatem aby z niego skorzystać, musisz w pierwszej kolejności zarejestrować konto Ads. Narzędzie podaje też nieco okrojone dane, jeśli na Twoim koncie nie jest aktywna kampania reklamowa. Pomimo tego, jest nieocenioną pomocą w poszukiwaniu wartościowych słów kluczowych - w celu zaplanowania kampanii reklamowej lub budowania contentu z myślą o SEO. Planer wyświetla liczbę wyszukiwań danego słowa kluczowego w minionym roku, więc dowiesz się również, w jakim okresie rośnie zainteresowanie Twoją branżą lub określonym produktem.

Planer słów kluczowych Google

7. Google Moja Firma

Wizytówka w Google jest doskonałym sposobem na poprawienie widoczności biznesu w wyszukiwarce - podnosi Twoje szanse na wyświetlenie witryny w wynikach wyszukiwania, a także na mapce. Profil firmowy tworzysz poprzez rejestrację konta w Google i uzupełnienie danych - podstawowych i dodatkowych, ułatwiających dotarcie do Twojej firmy. Ważnym etapem jest weryfikacja adresu, która zapewni Ci dodatkowe możliwości, np. publikację aktualności, informacje o ofercie, a przede wszystkim oznaczenie pinezką na mapie Google.

Podsumowanie

Efektywne działania marketingowe nie muszą się wiązać z zakupem drogiego oprogramowania. Ogólnodostępne i darmowe narzędzia również mogą być nieocenionym wsparciem w codziennych obowiązkach marketera, jeśli tylko wiesz jak z nich korzystać.


Opublikowane 22 grudnia 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla E-marketing Managera
Users icon 8352 uczestników
Watch icon 42.5 godzin
Video icon 289 wykładów

Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu. Zostań cenionym specjalistą w tej niezwykle ważnej i ciągle się rozwijającej dziedzinie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!