Strefa rozwoju osobistego i nowinek ze świata technologii & IT | blog strefakursów.pl
Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Dlaczego LinkedIn jest świetnym medium dla Twojego biznesu i marki osobistej?

Dlaczego LinkedIn jest świetnym medium dla Twojego biznesu i marki osobistej?

Jeśli firmy nie ma w Internecie to nie istnieje. Powiedzenie krąży już od ładnych paru lat, a jego treść będzie można niedługo rozszerzyć o media społecznościowe. LinkedIn stale zyskuje na popularności i jest niezwykle chętnie wykorzystywany w biznesie. Pomaga nie tylko docierać do klientów, a sama idea jego działania polega na networkingu – zrzesza on osoby poszukujące pracy, przedsiębiorców oraz specjalistów reprezentujących duże firmy.


Kurs LinkedIn - budowanie marki osobistej

Zbuduj profesjonalny profil na LinkedIn i wykorzystaj jego możliwości do budowania marki osobistej, zdobywania nowych klientów, zwiększania sprzedaży i rozwijania kariery zawodowej. Dowiedz się więcej


Jakie korzyści może przynieść konto na portalu?

Konto na portalu wiąże się ze zwiększeniem sprzedaży i oszczędnością kosztów – content marketing jest tańszy niż tradycyjny, a wytwarza o wiele więcej szans sprzedażowych. Aby osiągnąć jak najwięcej korzyści z posiadania profilu na LinkedIn, zadbaj o stałą aktywność. Duża ilość publikowanych treści przekłada się na większe zasięgi, a to z kolei wpływa na wzrost rozpoznawalności marki. Odpowiednio poprowadzona komunikacja przyciągnie więcej ludzi, a za sprawą LinkedIn można zbudować pokaźną sieć kontaktów.

LinkedIn dla biznesu

Nawiązywanie kontaktów

LinkedIn to genialne narzędzie dla biznesu. Nawiązane znajomości mogą przerodzić się w stałe współprace, kontrakty czy dostarczyć wielu pomysłów na rozwój. Aby marka osobista zyskiwała coraz wyższą pozycję, powinno się stale powiększać swoją sieć. Jest na to kilka sposobów. Najpierw jednak zastanów się do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć. Zrób listę słów kluczowych i za ich pomocą odnajdować odpowiednich użytkowników. Możesz ich dodawać z własnej książki adresowej na emailu lub skorzystać z zakładki „sieć”, gdzie algorytm LinkedIn dobiera osoby, które możesz dołączyć do swojego grona znajomych.

Jedną z najbardziej przydatnych w tej kwestii funkcji są grupy, na których można dzielić się z innymi swoimi treściami i pomysłami branżowymi, a tym samym nawiązywać nowe znajomości. Wyszukanie konkretnych grup jest bardzo proste – wystarczy wpisać odpowiednie słowo kluczowe w wyszukiwarce, znajdującej się na górnym pasku profilu. Można je odnajdywać także poprzez przeglądanie profilów znajomych. Aby wzmocnić swoją markę osobistą udzielaj się w dyskusjach, budując swój ekspercki wizerunek. Dobrze jest także tworzyć wątki i zachęcać członków do wyrażania własnego zdania. W ramach bezpłatnego konta na LinkedIn można dołączyć aż do 50 grup.

LinkedIn w biznesie

Portal umożliwia znalezienie wspólnika albo podwykonawcy. Strona ma w swojej ofercie pakiety płatnych rozwiązań rekrutacyjnych (jest także kilka bezpłatnych sposobów). Można tam, między innymi, zamieszczać ogłoszenia z ofertami pracy, skierowane do konkretnych grup osób.

Jak stworzyć idealny profil?

W nawiązywaniu kontaktów i współpracy z innymi użytkownikami portalu szczególną rolę odgrywa profil, więc należy odpowiednio o niego zadbać. Poniżej znajduje się kilka cennych wskazówek:

  • Zwróć szczególną uwagę na nagłówek, w którym powinna zostać zawarta informacja o zajmowanym stanowisku, specjalizacji i branży. Ważne, aby znalazły się w nim odpowiednie słowa kluczowe.
  • Zdjęcia profilowe oraz w tle wzmacniają przekaz. Można na nich ukazać naturalne środowisko pracy czy ważną dewizę życiową. Dobrze zadbać o oryginalność zdjęć, aby wyróżniać się spośród wielu innych profilów na LinkedIn.
  • Zakładając konto na portalu otrzymuje się adres URL, który później można umieścić, na przykład na swoim blogu. Można z niego usunąć niepotrzebne znaki i sprawić, aby był bardziej spersonalizowany.
  • Jedną z najważniejszych rzeczy, które powinny znaleźć się na profilu jest podsumowanie zawodowe, zawierające najważniejsze umiejętności i dokonania. Opis zdobytego doświadczenia również jest niezwykle istotny. Warto podzielić się nabytymi kompetencjami, ale trzeba pamiętać o potwierdzeniu tych danych odpowiednimi dokumentami.
  • Publikuj wartościowe treści i dziel się wiedzą z innymi - w tym celu możesz wykorzystać wewnętrzną platformę Pulse.
  • Największą wagę trzeba jednak przyłożyć do rozbudowywania sieci kontaktów i dobrze jest stworzyć własną listę wpływowych osób.
Kurs Jak budować wizerunek - skuteczne techniki autoprezentacji

Kurs Jak budować wizerunek - skuteczne techniki autoprezentacji

Zobacz kurs Arrow
Kurs Jak zbudować znaną markę online

Kurs Jak zbudować znaną markę online

Zobacz kurs Arrow
Kurs Personal Branding - budowanie marki osobistej

Kurs Personal Branding - budowanie marki osobistej

Zobacz kurs Arrow

Najczęściej popełniane błędy na LinkedIn

Budując markę osobistą należy wystrzegać się kilku najczęściej popełnianych błędów. Pierwszym z nich jest niewyraźne zdjęcie profilowe. Nie chodzi o to, żeby było one wykonane przez profesjonalnego fotografa, ale zadbaj o odpowiednie oświetlenie i wyrazistość. Często zdarza się także, że użytkownicy portalu posługują się fałszywym nazwiskiem. Profile o dziwnych lub niepełnych nazwach, składających się tylko z inicjałów nie wzbudzają zaufania i raczej nie przyjmuje się zaproszeń od takich profili.

Tworzenie profilu

Nawiązywanie nowych znajomości jest podstawą budowania marki osobistej, jednak trzeba zachować umiar. Masowe wysyłanie zaproszeń do każdego z góry na dół nie jest dobrym pomysłem. Pamiętaj, że możesz wysłać prośbę jedynie do 100 osób tygodniowo.

Istotnym jest, aby informacje umieszczane na profilu były prawdziwe. Wiadomo, że każde kłamstwo prędzej czy później wyjdzie na jaw. Zadbaj, aby wszystko zostało poprawnie sformułowane i nie budziło żadnych wątpliwości - potwierdzenie kompetencji jest bardzo ważne. Możesz skorzystać z rekomendacji współpracowników czy klientów. Nie proś jednak o nie przypadkowych osób, które nie mają żadnych podstaw do wystawienia ich.


Opublikowane 6 października 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla personal brandingu
Users icon 903 uczestników
Watch icon 31 godzin
Video icon 192 wykładów

Dowiedz się jak skutecznie budować markę osobistą kreując profesjonalny wizerunek swojej osoby i biznesu. Wykorzystaj skuteczne techniki perswazji i przydatne narzędzia do zdobywania nowych klientów i zwiększania swojej widoczności w internecie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!