Dlaczego warto wykorzystywać wideo marketing?
Rozmowa na temat wideo marketingu nie sprowadza się już do odpowiedzi na pytanie czy warto z tej formy promocji korzystać, lecz dlaczego. Widząc rosnącą liczbę filmów w mediach społecznościowych, a nawet w wyszukiwarce Google, łatwo wyciągnąć wnioski, że wideo skrywa potencjał, który opłaca się odkryć. Dlaczego warto wykorzystywać wideo marketing? Jakie rodzaje filmów nagrywać?
Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce
Opanuj techniki copywritingu, twórz skuteczne treści i zdobywaj nowych klientów, dzięki przemyślanym działaniom content marketingowym Dowiedz się więcej
Dlaczego warto?
Wykorzystywanie wideo marketingu w promocji produktu lub marki ma udowodnioną skuteczność. Liczne badania jasno pokazały, że internauci lubią otrzymywać treści w formie filmu i coraz chętniej po nie sięgają. Boom na wideo, który mamy okazję obserwować, porównywany jest często do początków kina i telewizji, kiedy świat na ich punkcie oszalał. Filmy w prostszy sposób i w krótszym czasie są w stanie przekazać więcej informacji niż tekst, a czy właśnie nie czasu brakuje nam wszystkim najbardziej? To pierwszy argument, przemawiający za wideo marketingiem. Jakie są kolejne?
Wideo marketing to marketing z ludzką twarzą
Rynek stał się zatłoczony i coraz trudniej jest się wyróżnić. Konsument poszukujący produktu lub usługi w Internecie ma trudność w ocenie ich jakości, gdyż większość ofert wygląda podobnie. Prezentacja firmy w formie wideo pozwala zajrzeć za kulisy i przekonać się, że są tam ludzie z krwi i kości. Ludzie, którzy mają wiedzę i doświadczenie w swojej branży, a to rodzi zaufanie i buduje długoterminowe relacje.
Wideo marketing pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowych
Minęły czasy, kiedy klient w potrzebie zakupowej udawał się do najbliższego sklepu lub dwóch i musiał dokonać wyboru wśród ograniczonej liczby produktów. Do dyspozycji mamy Internet, a tutaj znaleźć można wszystko. Tym samym, proces podejmowania decyzji wydłużył się, ponieważ potrzebujemy prześwietlić i porównać większy zasób ofert. Chcemy wiedzieć, co kupujemy, a sam obraz i opis nie zawsze są w stanie przedstawić wszystkie cechy produktu. Doskonale się tu sprawdza wideo, w którym możesz pokazać wszystko - wyjaśnić obsługę, zaprezentować jakość i efektywność produktu. Czy to działa? 84% klientów przyznało, że do zakupu przekonało ich wideo (raport Wyzowl).
Wideo marketing a widoczność w Internecie
Wideo jest formą bardziej angażującą użytkowników niż tekst, więc platformy społecznościowe chętniej je eksponują. Publikacja wideo w social media daje o wiele większą szansę na to, że post zostanie udostępniony i powędruje do szerokiego grona odbiorców. Większe zasięgi to rosnąca świadomość marki lub produktu, a stąd już blisko do wzrostu sprzedaży. Wideo jest również formatem wyróżniającym się w wynikach wyszukiwania Google, a wyszukiwarka coraz częściej go akcentuje.
Rodzaje wideo marketingu
Jak widzisz, warto jest włączyć wideo marketing w działania promujące markę lub produkt. Co więcej, pomysłów na wykorzystanie wideo jest tak wiele, że każda branża znajdzie coś dla siebie. Przykładowe rodzaje wideo, po które możesz sięgnąć:
- Filmy instruktażowe - filmy, które objaśniają zastosowanie lub funkcjonalność produktów. Sprawdzają się zarówno w prezentacji sprzętu RTV i AGD, jak i zabawek, oprogramowania, sprzętu sportowego, materiałów budowlanych i wiele więcej. Instruktaż jest dobrym sposobem na przekonanie klienta do zakupu, jak również na budowanie relacji. Jeśli wytwarzasz produkty pod własną marką, będzie to świetne uzupełnienie instrukcji obsługi.
- Tutoriale - zadaniem tutorialu jest pomoc użytkownikom w opanowaniu jakiejś umiejętności lub wykonaniu jakiegoś przedmiotu. Są dobrym sposobem na zademonstrowanie swojego doświadczenia i kompetencji oraz budowanie wizerunku eksperta.
- Case study - rodzaj wideo, w którym przedstawiasz sukces swojego klienta i Twój wkład w jego osiągnięcie. Powoływanie się na konkretny przykład ma o wiele większą siłę perswazji niż zachwalanie swoich usług.
- Wideoblog (vlog) - czyli blog, ale w formie wideo. Pozwala na bardzo dużą swobodę w doborze formuły i tematyki, a jednocześnie umożliwia budowanie relacji z klientem. Z pomocą vloga możesz zaprezentować swoją firmę, pochwalić się osiągniętym sukcesem, zakomunikować wprowadzenie nowego produktu do oferty i zademonstrować go. Wideoblog nie wymaga zachowania oficjalnej formy, a pewne akcenty humorystyczne są tu mile widziane.
Czy wideo marketing to tylko filmy?
Hamulcem w wykorzystywaniu wideo marketingu może być niechęć do pokazania się przed kamerą lub ograniczenia techniczne. Teoretycznie, film można nagrać również smartfonem i rzeczywiście, takie filmy również się spotyka w Internecie. Nie można jednak opierać całej komunikacji wideo na półśrodkach. Alternatywnym rozwiązaniem są animacje, które mogą być kombinacją zdjęć, grafiki i slajdów z napisami. Przygotowanie takiego wideo nie wymaga szczególnych umiejętności technicznych, a odpowiednie oprogramowanie jest dostępne bezpłatnie lub za niewygórowaną cenę.
Za wykorzystywaniem wideo marketingu przemawia wiele argumentów, które popierają liczby. Szczególnie do wyobraźni przemawia jedna z nich: 89% internautów ogląda głównie wideo (raport Wave9). Nie ma więc potrzeby zastanawiać się czy i dlaczego warto nagrywać filmy w celach marketingowych. Trzeba się zastanowić jak zacząć.
Opublikowane 23 września 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej