Dlaczego warto założyć konto na LinkedIn?
Jak powszechnie wiadomo, podczas szukania nowej pracy najważniejsza jest dobra autoprezentacja. Rekrutujący przy wyborze kandydatów skupiają się na klarownym CV, doświadczeniu w branży oraz wiedzy kandydata. Coraz częściej jednak pracodawcy szukają również informacji o potencjalnym pracowniku w Internecie. Doskonałym miejscem na pokazanie swojego profilu zawodowego jest LinkedIn. Do czego on służy i dlaczego warto z niego korzystać?
Kurs LinkedIn - budowanie marki osobistej
Zbuduj profesjonalny profil na LinkedIn i wykorzystaj jego możliwości do budowania marki osobistej, zdobywania nowych klientów, zwiększania sprzedaży i rozwijania kariery zawodowej. Dowiedz się więcej
Jak działa LinkedIn?
LinkedIn to platforma, która ma na celu pomóc w nawiązywaniu kontaktów biznesowych pomiędzy ludźmi z całego świata. Serwis wszedł na rynek w 2003 roku, a obecnie dostępny jest w 22 wersjach językowych (od 2012 roku także po polsku). Według statystyk z 2021 roku z portalu korzysta 740 milionów osób z 200 krajów. Platforma zrzesza osoby szukające pracy, chcące nawiązać nowe kontakty biznesowe, biznesmanów, którzy chcą dotrzeć do nowych klientów, a także osoby, które pragną podjąć kursy tematyczne, by pogłębić wiedzę. Co najważniejsze, LinkedIn udostępnia profesjonalne narzędzia, które pozwalają na budowanie marki osobistej.
Jak powinno wyglądać konto na LinkedIn?
Na platformie LinkedIn można stworzyć dwa rodzaje kont: podstawowe, bezpłatne (Basic) lub płatne Premium (w zależności od potrzeb może to być np. Sales Navigator lub Recruiter Lite). By stworzyć profesjonalny profil zawodowy do budowania marki własnej, wystarczy opcja podstawowa. O czym pamiętać, tworząc konto na LinkedIn? Najważniejsze jest uzupełnienie danych kontaktowych oraz podanie informacji o kwalifikacjach – warto wymienić tutaj wykształcenie, doświadczenie zawodowe, umiejętności, odbyte kursy, zdobyte nagrody i wyróżnienia, publikacje, certyfikaty, a także zainteresowania i przynależność do organizacji.
Dobre wrażenie pomoże stworzyć także profesjonalne zdjęcie profilowe. Kolejnym ważnym elementem są rekomendacje, które potwierdzają kwalifikacje użytkownika. Nie ma żadnych limitów otrzymywania i udzielania referencji, istnieje natomiast możliwość proszenia pracodawców lub współpracowników o wystawienie opinii. Inni użytkownicy mogą też potwierdzać wymienione na profilu umiejętności.
Tworząc idealny profil na LinkedIn, należy pamiętać o kilku złotych radach. Po pierwsze, potencjalnych kandydatów do pracy jest wielu, dlatego ważne jest zainteresowanie pracodawcy swoim profilem – liczy się zatem oryginalność, jednak jednocześnie musi pozostać profesjonalny. W tym przypadku warto też na chwilę zapomnieć o skromności. Chwalenie się swoimi osiągnięciami to nic złego, a pomoże w przyciągnięciu uwagi pracodawcy. Dobrym pomysłem na urozmaicenie profilu jest też dodanie multimediów, mogą to być np. prezentacje czy krótki materiał filmowy.
LinkedIn – dlaczego warto z niego korzystać?
Prowadzenie profilu na portalu LinkedIn niesie wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala na nawiązanie kontaktów z osobami z branży – zarówno z pracownikami i pracodawcami, jak i potencjalnymi kontrahentami. Można również dołączać do grup i forów, zrzeszających osoby o podobnych zainteresowaniach. Pod tym względem LinkedIn często porównywany jest do sieci kontaktów na Facebooku, jednak w tym przypadku bez obaw można wysłać zaproszenie obcej osobie, ponieważ LinkedIn stworzony jest do networkingu.
Konto na LinkedIn pełni także funkcję wirtualnego CV. Podczas rozpatrywania aplikacji większość rekruterów oprócz przejrzenia zwykłego CV i dołączonych dokumentów, sprawdzi też profil kandydata w mediach społecznościowych. Profesjonalny, aktualny profil na LinkedIn pomaga w wykreowaniu dobrego pierwszego wrażenia, pozwala także rekruterowi na zweryfikowanie informacji zawartych w CV i zapoznanie się z rekomendacjami. To zdecydowanie zwiększa szanse podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Co ciekawe, platforma gwarantuje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki Google – oznacza to, że po wpisaniu konkretnego imienia i nazwiska, jako pierwszy najprawdopodobniej pojawi się właśnie profil na LinkedIn. Z drugiej strony pracownik może znaleźć profil firmy i zapoznać się z opiniami innych pracowników.
LinkedIn to również olbrzymia baza wiedzy. Wartościowe treści mogą tworzyć sami użytkownicy, a dzięki algorytmowi portalu artykuły będą docierać do osób z branży. To pozwala czytającemu na poszerzenie wiedzy, a autorowi – na wyrobienie sobie opinii eksperta. Ciekawym narzędziem jest także LinkedIn Learning, czyli platforma, na której można znaleźć tematyczne kursy i szkolenia.
Warto także wspomnieć, że platforma umożliwia umieszczenie certyfikatów z zewnętrznych źródeł, np. ze strefakursów.pl. Masz więc możliwość solidnego uwierzytelnienia swoich kompetencji przed potencjalnym pracodawcą lub kontrahentem. Duża ilość certyfikatów z pewnością odegra dużą rolę w kreowaniu eksperckiego wizerunku w branży.
LinkedIn to świetne miejsce na budowanie marki własnej za pośrednictwem Internetu. Rozbudowane narzędzia pozwalają na stworzenie rozległej sieci kontaktów zawodowych oraz zaprezentowanie swoich osiągnięć. Dodatkowo na LinkedIn można znaleźć przydatne materiały do nauki. Niewątpliwie stanowi obecnie jeden z najlepszych sposobów na ugruntowanie swojej pozycji w branży.
Opublikowane 6 października 2021 r. w kategorii: Inne
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej