Strefa rozwoju osobistego i nowinek ze świata technologii & IT | blog strefakursów.pl
Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Dropshipping – co to jest i jak zacząć?

Dropshipping – co to jest i jak zacząć?

Zwłaszcza dziś, kiedy e-handel ma się znakomicie, coraz więcej przedsiębiorczych osób myśli o rozpoczęciu sprzedaży przez Internet. Jednym z najpopularniejszych i najtańszych finansowo modeli jest tzw. dropshipping. Sprawdzamy, czym jest ta metoda sprzedaży internetowej i jak rozpocząć zarabianie na dropshippingu.


AliExpress - tanie zakupy z Chin

Poznaj olbrzymią ofertę AliExpress i dowiedz się jak oszczędzać na zakupach z Azji Dowiedz się więcej


Dropshipping – co to takiego?

W najprostszym tłumaczeniu przez dropshipping rozumiemy model sprzedaży, który nie wymaga posiadania własnego magazynu. Wszystkim od początku do końca (magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką produktów), zajmuje się dystrybutor. Dzięki temu dropshipping nie wymaga inwestowania dużych nakładów finansowanych związanych z zatowarowaniem oraz procesem logistycznym. Wszystkie produkty przechowuje i wysyła dostawca. Jako przedsiębiorcy kupujemy od niego wyłącznie to, co zamówił nasz klient.

Dzięki temu dropshipping to znakomity model sprzedażowy, jeśli zależy nam na rozpoczęciu przygody z handlem elektronicznym bez ponoszenia dużego ryzyka. Oczywiście nie musi to być od razu nasze podstawowe źródło dochodu. Równie dobrze, przynajmniej w początkowej fazie prowadzenia biznesu, dropshipping można traktować jako dodatkowy dochód pasywny. To wszystko bez ponoszenia dużego ryzyka finansowego.

money

Jak zacząć handlować w dropshippingu?

Oczywiście handel w modelu dropshippingowym wymaga odpowiedniego przygotowania. Należy znaleźć właściwego dostawcę, po czym zbudować sklep internetowy i dodać do niego oferowane produkty. Na szczęście nie jest to tak trudne, jak może się początkowo wydawać.

  • Wybór dystrybutora – dystrybutor to dostawca sprzedawanych towarów, jakie chcemy oferować klientom w naszym sklepie. Wszystko zależy od sprzedawanego asortymentu i tematyki sklepu. Sprzedawać możemy akcesoria sportowe, kosmetyki czy zabawki. W wyborze odpowiedniej tematyki pomóc mogą raporty sprzedaży e-commerce, które wskazują trendy e-handlu w najbliższych latach.
  • Budowa sklepu internetowego – po wybraniu dystrybutora czas na przygotowanie platformy sprzedaży, a więc sklepu internetowego. Sklep WWW możemy zbudować od podstaw, rezygnując z gotowych rozwiązań. Jednak to rozwiązanie kosztowne, a więc początkowo warto skorzystać z dedykowanych, tanich platform. Najpopularniejszą jest Sky-Shop, alternatywą – RedCart. W obu przypadkach możemy liczyć na tanie abonamenty. Co więcej, to specjalne platformy, które pozwalają zintegrować sklep z hurtowniami dropshippingowymi.
  • Podpisanie umowy z dostawcą – kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z dostawcą, która jest obowiązkowa dla rozpoczęcia sprzedaży produktów w sklepie WWW. Umowa zawiera warunki współpracy, w tym rabaty. Należy oczywiście pamiętać, że jako nowy sklep trudno jest uzyskać dogodne ceny zakupu. Przynajmniej w porównaniu z dużymi podmiotami, które zamawiają znacznie większe ilości towaru.
  • Dodanie produktów do sklepu – ostatnim krokiem jest dodanie oferty produktowej. Najprościej jest zaimportować ofertę dystrybutora, korzystając z wtyczki e-commerce. Bardziej czasochłonną alternatywą jest ręczne dodanie produktów i ich parametrów. Warto tutaj pamiętać, że bezcenne w rywalizacji z konkurencją mogą być unikalne opisy produktów. Z jednej strony mogą w sposób oryginalny zaprezentować sprzedawany produkt, z drugiej – zawierają w sobie słowa kluczowe ważne dla wyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki Google.

Kurs E-commerce od podstaw - jak sprzedawać w internecie

Kurs E-commerce od podstaw - jak sprzedawać w internecie

Zobacz kurs Arrow
Prawo w e-commerce

Prawo w e-commerce

Zobacz kurs Arrow
Kurs WooCommerce - sklep internetowy krok po kroku

Kurs WooCommerce - sklep internetowy krok po kroku

Zobacz kurs Arrow
dostawa towaru

Handel w modelu dropshippingowym jest więc stosunkowo prosty. Po złożeniu zamówienia przez klienta w sklepie internetowym jest ono automatycznie wysyłane do dystrybutora. Jego zadaniem jest przygotowanie i wysyłka towaru. Jednocześnie wystawia on dla sklepu fakturę za zakupiony przez klienta produkt. Inną opcją jest jedna faktura zbiorcza wystawiana na koniec miesiąca. Na nas jako właścicielach e-sklepu ciąży jedynie obowiązek wystawienia dowodu zakupu klientowi w formie paragonu lub faktury.

Jeśli dopełnimy powyższych formalności, możemy rozpocząć sprzedaż online. Oczywiście następnie należy jeszcze zadbać o reklamę sklepu WWW. Reklamować możemy się przez media społecznościowe. Dla wyższej pozycji w wyszukiwarce konieczne są zabiegi optymalizacji, a następnie regularnego pozycjonowania. Przy produktach okazjonalnych (np. na prezenty świąteczne, artykuły sezonowe), pomóc mogą płatne kampanie Google Ads.

wzrost sprzedaży

Opublikowane 7 września 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla specjalisty e-commerce
Users icon 12944 uczestników
Watch icon 57 godzin
Video icon 423 wykładów

Zostań cenionym specjalistą w branży e-commerce. Poznaj i zastosuj w praktyce techniki, które zagwarantują wysoką sprzedaż. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!