Email Marketing - budowanie relacji z klientami.

Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, aby sprzedać swój produkt bądź usługę. Wie również, że należy zrobić wszystko, by klient po zakupie chciał odwiedzić sklep czy witrynę kolejny raz. By móc to osiągnąć, musi przypominać konsumentowi o swoich dobrach. Najskuteczniejszym sposobem, który to zapewni jest email marketing. Oczywiście pod warunkiem, że dobrze go wykorzystamy. Istotna w związku z tym jest umiejętność tworzenia responsywnych wiadomości e-mail, które przyciągną uwagę i ucieszą oko odbiorcy, a także będą możliwe do odczytania na każdym urządzeniu!

Więcej informacji: Tworzenie responsywnych wiadomości e-mail Zobacz kurs

E-mail jest efektywnym sposobem marketingu, ponieważ jest globalnie rozpowszechniony. Eksperci przewidują, że na początku 2019 roku będzie 3.8 biliona posiadaczy skrzynki elektronicznej. Wielu przedsiębiorców marzy, by dotrzeć do tak dużej liczby potencjalnych klientów. Dzięki e-mail marketingowi jest to możliwe. Oprócz popularności maila jest wiele cech przemawiających za tym, że jest to doskonałe narzędzie do utrzymania relacji z klientem. Przede wszystkim e-mail marketing jest tani. Nie musisz płacić tyle co za reklamę w telewizji czy radiu i nie wiążesz się umowami. Możesz zatrudnić ekspertów od takich e-maili lub samodzielnie posiąść potrzebne umiejętności tworzenia wiadomości marketingowych.

Kolejnym argumentem przemawiającym za korzystaniem z takiej formy reklamy jest szybkość przekazu. Większość ludzi codziennie przegląda swojego e-maila, a nie wszyscy oglądają telewizję czy słuchają radia. Przekłada się to również na różnorodność akcji marketingowych jakie możemy przez maila wprowadzić. Mogą to być newslettery, zaproszenia na wydarzenia i webinary, e-maile transakcyjne, które informują klienta o przeprowadzanych zakupach w danym sklepie i informacje o promocjach oraz ofertach specjalnych. Nieodłączną częścią e-mail marketingu jest również łatwość w określaniu jego skuteczności. Mamy bowiem możliwość monitorowania, co stało się z daną reklamą. Dokładnie widzimy jaką akcję podjął odbiorca. Czy kliknął w link i zakupił reklamowany przedmiot, czy też zainteresował się innym, bądź wcale nie wszczął żadnej akcji. Co się z tym wiąże to także indywidualność reklamy. Oznacza to tyle, że wiadomość jest wysyłana do konkretnej osoby np. wtedy kiedy ma urodziny lub interesowała się niedawno konkretnymi zakupami. Dzięki takim możliwościom jesteśmy w stanie z sukcesem przekonać klientów do sklepu i sprawić, by chętnie tam powracali. E-mail marketing wiąże się jednak z odpowiedzialnym korzystaniem z niego i jego zasobów. Szczególną uwagę należy przykuć, by e-mail mógł być odczytany na wszystkich urządzeniach. Dostosowanie się do klienta jest kluczowym aspektem do utrzymania z nim relacji, dlatego nasza reklama musi być czytelna na każdym urządzeniu. Należy również zwrócić uwagę na to, by akcji marketingowej nie przedstawiały jedynie grafiki, ponieważ wiele programów pocztowych blokuje je. Warto również wiedzieć by nie przesadzić z częstością wysyłania e-maili, bo może się okazać, że nasze wiadomości zostaną potraktowane jako SPAM, który w polskim prawie jest definiowany jako niezamówiona informacja handlowa. Nawiązując do kwestii prawnych, ważnym aspektem jest również sposób w jaki pozyskujemy dane klientów. Mogą to być informacje publiczne, bądź bazy danych zakupione od specjalistycznych firm. Legalnym sposobem jest również bezpośrednie otrzymanie danych od klienta np. kiedy zapisał się do newslettera. Kolejnym ważnym aspektem jest zdobycie zgody konsumenta na wysyłanie do niego maili marketingowych, a także umożliwienie mu zrezygnowania z tejże oferty.

Więcej informacji: Skuteczne techniki sprzedaży Zobacz kurs

E-mail marketing jest potężnym i skutecznym narzędziem do pozyskiwania i utrzymywania klienta. Dzięki swojej popularności i małym kosztom wiele firm decyduje się na tę formę reklamy. Zarówno małe jak i duże przedsiębiorstwa mają możliwość śledzenia trafności e-mail marketingu i jego personalizacji pod konkretnego klienta. Muszą jednak pamiętać o dobrych nawykach, które pozwolą na utrzymanie relacji z konsumentem zgodnie z prawem.