Firebase - klucz do sukcesu Twojej aplikacji

W czasach, gdy telefony funkcjonalnie coraz bardziej przypominają zminiaturyzowane komputery, programiści stają przed zadaniem doboru odpowiednich narzędzi, by tworzyć aplikacje, często zróżnicowane pod kątem zastosowania i uniwersalności. Rynek oferuje wiele platform do programowania aplikacji mobilnych. Jedną z nich jest Firebase.

Narzędzie to zwiększy jakość naszej aplikacji i dzięki zaawansowanym systemom monitorowania pomoże nam uzyskać jak najwięcej użytkowników. Firebase cały czas się rozwija i coraz bardziej wspomaga deweloperów w codziennej pracy. Podpięcie aplikacji do narzędzia jest bardzo łatwe, a korzyści płynące z połączenia są bezcenne.

Więcej informacji: Kurs Google Firebase - szybkie tworzenie aplikacji Zobacz kurs

Dlaczego Firebase?

Samo Google nazywa swoją platformę jako kompleksową. Jest w tym wiele prawdy, ponieważ Firebase oferuje usługi z zakresu analiz, programowania, stabilności i rozwoju biznesowego.

Pakiet wspomagania programowania zawiera w sobie takie usługi jak:

Uwierzytelnienie – zapewnia bezpieczne zarządzanie użytkownikami, dzięki wielu metodom uwierzytelniania.

Hosting – upraszcza hosting, dzięki nowoczesnym narzędziom wspomagającym aplikacje internetowe.

Chmura – przechowuje i udostępnia dane użytkowników takie jak: zdjęcia, filmy, dźwięki.

Baza danych czasu rzeczywistego – składuje i synchronizuje dane między użytkownikami i urządzeniami. Dane pozostają dostępne nawet, gdy aplikacja przejdzie w tryb offline.

Kolejną dziedziną, w której Firebase ułatwia nam tworzenie aplikacji jest ulepszanie jakości naszej aplikacji. Zapewniają to:

Crashlytics – skraca czas rozwiązywania problemów, ponieważ wypisuje je w liście i doradza jakie błędy należy naprawić w pierwszej kolejności. Zgłaszanie awarii następuje w czasie rzeczywistym.

Monitorowanie wydajności – zapewnia śledzenie zachowania aplikacji na urządzeniach użytkowników i podsumowuje wyniki wydajności w konsoli Firebase.

TestLab – umożliwia przeprowadzanie automatycznych testów przez cały cykl powstawania oprogramowania, dzięki czemu od razu można naprawić wszystkie błędy i niespójności, tak by aplikacja działała doskonale na wielu urządzeniach.

Firebase posiada również wiele narzędzi, które pomogą nam w promocji aplikacji, jej indeksowaniu, a także w analizach dotyczących zachowań użytkowników. Narzędziami, które wykonują powyższe zadania są:

Google Analytics – umożliwia analizę zachowań użytkowników, by móc podjąć dalsze decyzje o produkcie i jego promocji. Wgląd w raporty w czasie rzeczywistym.

Przewidywania - stosują uczenie maszynowe do zanalizowanych danych w celu tworzenia grup użytkowników na podstawie ich zachowania, by zareklamować swoją aplikację.

Testowanie A/B – służy do przeprowadzania testów marketingowych, a także aktualizacji aplikacji.

Wiadomości w chmurze – używa się ich do wysyłania powiadomień użytkownikom, w celu zainteresowania ich aplikacją.

Zdalna konfiguracja – umożliwia stopniowe wprowadzanie zmian do aplikacji, a także wprowadzanie niestandardowych treści dla określonych użytkowników.

Łącza dynamiczne – zapewniają spersonalizowaną obsługę dla iOS, Androida i internetu. Umożliwiają dzielenie się z użytkownikami kampaniami społecznościowymi czy marketingowymi.

Indeksowanie aplikacji – ułatwia użytkownikom wyszukanie aplikacji w wyszukiwarce Google, dzięki czemu będzie ona mogła zostać przez nich zainstalowana prosto z Google.

Zobacz też: Kurs Angular - profesjonalne techniki pracy Zobacz kurs

Firebase jest platformą płatną, ale jak widać wartą zainteresowania. Zapewnia wiele narzędzi, które wspomagają nas od utworzenia projektu, aż po jego promocję. Dzięki inteligentnym funkcjom mamy okazję od samego początku pracować nad błędami i wydajnością, a także personalizacją. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, skorzystajcie z naszego kursu, który wprowadzi Was w świat nieograniczonego zarządzania własną aplikacją.