Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Influencer marketing - jak prowadzić współpracę z influencerami?

Influencer marketing - jak prowadzić współpracę z influencerami?

Influencer marketing to jedna z gałęzi marketingu, która w ostatnim czasie szybko zyskuje na popularności. Firmy odchodząc od tradycyjnych form reklamy przeznaczają coraz większe budżety właśnie na współpracę z influencerami. Dlaczego znaczenie influencer marketingu ciągle rośnie? Jakie są jego wady i zalety i na co trzeba zwrócić szczególną uwagę rozpoczynając współpracę z twórcami internetowymi? Zaraz wszystkiego się dowiesz!


Kurs Influencer marketing - współpraca reklamowa z influencerami od A do Z

Naucz się dobierać idealnych influencerów do współpracy. Dowiedz się jak prowadzić z nimi skuteczne kampanie reklamowe i zwiększać rozpoznawalność swojej marki. Dowiedz się więcej


Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing polega na wykorzystaniu wpływu i rozpoznawalności influencerów, czyli popularnych twórców internetowych na decyzje (głównie zakupowe) podejmowane przez konsumentów. Influencerzy tworząc treści, budują zaangażowaną i lojalną społeczność osób, do których często ciężko dotrzeć innymi kanałami. Współpraca z influencerem polega na prezentowaniu i polecaniu przez niego określonych produktów danej firmy, oczywiście w zamian za wynagrodzenie.

Warto zwrócić uwagę, że influencerzy to nie tylko celebryci internetowi znani np. z YouTube czy innych social mediów. To również osoby, które zyskały popularność tworząc wartościowe treści, np. eksperci w danej dziedzinie, którzy chętnie dzielą się wiedzą publikując materiały edukacyjne i poradnikowe.

influencer marketing popularność

Skuteczność influencer marketingu

Globalny przemysł influencer marketingu w 2021 wygenerował prawie 14 mld dolarów (wg. danych Influencer Marketing Hub). Co ważne, współpraca z influencerami już dawno przestała być domeną wyłącznie dużych firm z wielkimi budżetami reklamowymi. Małe i średnie biznesy coraz częściej korzystają z influencer marketingu osiągając świetne wyniki. Dlaczego współpraca z tego typu twórcami jest tak skuteczna i jaką ma przewagę nad tradycyjną reklamą internetową w postaci banerów, reklam wideo czy w wyszukiwarce?

Dużą rolę odgrywa tu zjawisko zwane banner blindness (ślepota banerowa), które cały czas przybiera na sile. Ludzie przestają zauważać nachalne reklamy graficzne lub po prostu je ignorują - często wręcz nieświadomie. Stale rośnie również odsetek użytkowników internetu, korzystających z różnego rodzaju wtyczek i programów blokujących reklamy.

Twórcy internetowi bardzo często stanowią autorytet dla członków swojej społeczności. Użytkownicy darzą ich zaufaniem, dlatego łatwiej jest podjąć im decyzje o zakupie produktu, który rekomenduje ich ulubiony twórca. Często również autorytet i specjalista w danej dziedzinie. Bazowanie na opinii influencera-eksperta pozwala też zaoszczędzić mnóstwo czasu, który musielibyśmy poświęcić na samodzielny research i porównywanie produktów. Jest to ucieczka przed tzw. paradoksem wyboru. To stosunkowo nowe zjawisko polegające na tym, że ogromny wybór dostępnych opcji utrudnia podjęcie trafnej i satysfakcjonującej decyzji. Przecież łatwiej zdać się na opinię ulubionego YouTuber’a, prawda? ;)

influencer marketing - różne kanały

Influencer marketing krok po kroku

Jak powinna wyglądać skuteczna współpraca z influencerem? Nie wystarczy przecież napisać do wybranego twórcy z zapytaniem o współpracę i zdać się w 100% na jego działania. Taka współpraca musi mieć postać pełnoprawnej kampani marketingowej, która wymaga określonego planu działania i stretegii. W skrócie powinno to wyglądać tak:

  • Określ cele kampanii.
  • Stwórz persony influencerów i klientów.
  • Wybierz kanały komunikacji i przekaz, z którym chcesz dotrzeć do odbiorców.
  • Określ budżet kampanii.
  • Przeprowadź research influencerów.
  • Przygotuj brief i skontaktuj się z wybranymi twórcami.
  • Przygotuj umowę o współpracy i zawrzyj ją z wybranymi twórcami.

Pamiętaj, żeby w briefie zaznaczyć najważniejsze informacje dotyczące współpracy oraz jej terminarz. Dzięki temu upewnisz się, że influencer zna cel kampanii i przekaz jaki ma kierować do swojej społeczności. Zadbaj również o dobrą konstrukcję umowy o współpracy z influencerem, tak żeby dobrze zabezpieczyć swoje interesy. W tym celu najlepiej skontaktować się z prawnikiem, który specjalizuje się w tego typu współpracach i działalności internetowej.

zasięgi influencer marketingu

Najważniejsze wady i zalety influencer marketingu

W ramach podsumowania rzućmy okiem na kilka kluczowych wad i zalet influencer marketingu:

Zalety:
  • możliwość dotarcia do osób, do których nie bylibyśmy w stanie dotrzeć tradycyjnymi kanałami marketingowymi,
  • precyzyjne targetowanie,
  • budowanie zaufania wśród odbiorców,
  • wysokie zaangażowanie użytkowników,
  • stosunkowo niski koszt dotarcia do dużej liczby osób

Wady:
  • trudności w precyzyjnym mierzeniu wyników,
  • trudności związane z wyborem odpowiedniego influencera,
  • ryzyko błędów i incydentów z udziałem influencera, które mogą wpłynąć na reputację marki,

Influencer marketing wciąż jest stosunkowo młodą formą promocji. Może przynieść świetne wyniki, ale błędy również mogą być w tym obszarze niezwykle kosztowne. Dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na dobre przygotowanie całej strategii influencer marketingu. Nie wiesz od czego zacząć? Sprawdź nasz Kurs Influencer marketing - współpraca reklamowa z influencerami od A do Z.

Co da Ci Kurs Influencer marketing - współpraca reklamowa z influencerami od A do Z?

  • Nauczysz się wyznaczać cele współpracy i wyszukiwać odpowiednich influencerów.
  • Dowiesz się jak wyceniać kampanie i mierzyć ich wyniki.
  • Zobaczysz jak prowadzić współpracę z blogerami, instagramerami czy TikTokerami.
  • Poznasz narzędzia niezbędne w influencer marketingu np. Influtool, Upfluence, Social Blade.
  • Zobaczysz jak stworzyć brief i umowę współpracy z influencerem.

Jako dodatki do kursu dostaniesz również gotowy wzór briefu i wzór umowy, które będziesz mógł wykorzystać w swoich pierwszych kampaniach!



Szkolenie prowadzi Mateusz Buczkowski, Digital Marketer z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu działań w social media i content marketingu. Autor kursu współpracował ze znanymi markami m.in. Westwing, Subway, Bacardi, Żak, Software Development Academy, czy Profi-Lingua.


Kurs Influencer marketing - współpraca reklamowa z influencerami od A do Z

Naucz się dobierać idealnych influencerów do współpracy. Dowiedz się jak prowadzić z nimi skuteczne kampanie reklamowe i zwiększać rozpoznawalność swojej marki. Dowiedz się więcej



Opublikowane 9 kwietnia 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!