Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Jak budować markę osobistą?

Jak budować markę osobistą?

Marka osobista to szereg cech i wartości, które związane są z konkretną osobą oraz stanowią pewną obietnicę dla odbiorcy. Silna marka idzie w parze z reguły z lepszą pozycją na rynku pracy oraz większą rozpoznawalnością w branży. Aby ją zbudować, należy prowadzić działania długoterminowe, jednak korzyści z nich płynące są nie do przecenienia. Od czego zatem warto zacząć i o czym nie można zapomnieć? Oto odpowiedź.


Kurs Personal Branding - budowanie marki osobistej

Dowiedz się jak wykorzystać social media, content marketing i inne możliwości internetu do tworzenia silnej marki osobistej. Zbuduj spójny wizerunek swojego biznesu, który pozwoli Ci zdobywać klientów Dowiedz się więcej


Zrób własną analizę SWOT

Analiza SWOT to bardzo przydatne narzędzie w kreowaniu marki osobistej. Pomoże Ci ona tworzyć m.in. odpowiednie komunikaty do odbiorców. Musisz jedynie rozważyć, jakie są Twoje:

  • mocne strony – w tym przypadku warto wymienić czynniki, które wyróżniają Twoją markę na tle innych,
  • słabe strony – do tej grupy należy przypisać czynniki, które ograniczają sprawność działania Twojej marki,
  • szanse – obejmują one wszelkie procesy, trendy, zjawiska, które mogą pozytywnie wpłynąć na rozwój Twojej marki,
  • zagrożenia – kategoria ta wskazuje na czynniki hamujące rozwój marki.

analiza w budowaniu marki osobistej

Dokonaj analizy konkurencji

Kolejnym krokiem powinna być dla Ciebie analiza konkurencji. Przyjrzyj się działaniom podobnych marek na Facebooku, Instagramie, LinkedInie. Ważne, aby wziąć pod lupę te osoby, które osiągnęły cel podobny do Twojego i które mogą stanowić dla Ciebie źródło inspiracji. Dzięki rozpoznaniu konkurencji możesz się również uchronić przed jej nieświadomym kopiowaniem. Dowiesz się także, jak możesz się na jej tle wyróżnić.

Określ cel, wizję i misję swojej marki

Wizja to cel, do którego zmierza Twoja marka. Ważne, aby był on naprawdę realny. Aby szybciej go osiągnąć, wyznacz sobie czas na jego realizację oraz ustal deadline. Następnie określ wizję, która będzie pełnić rolę pewnego drogowskazu. Musi ona jednak iść w parze z wyznawanymi przez Ciebie wartościami i tym, co – tak naprawdę – jest dla Ciebie najważniejsze. Pamiętaj, że wraz z rozwojem marki możesz te wizję modyfikować.

Zadbaj o specjalizację

Dziś ceni się zwłaszcza ekspertów, dlatego też warto wyspecjalizować się w dziedzinie, która Cię pasjonuje. Nie powinieneś jednak osiadać na laurach – nawet wtedy, gdy wydaje Ci się, że znasz dany temat od podszewki. Dlaczego? Ponieważ szybko wykorzysta to konkurencja. Ważne więc, aby nieustannie się rozwijać, a przede wszystkim – dzielić się swoją wiedzą z obecnymi oraz potencjalnymi klientami. Możesz to robić na własnej stronie internetowej, artykułach na blogu bądź też w mediach społecznościowych.

personal branding planowanie

Bądź konsekwentny

Podczas budowania marki osobistej bardzo ważne jest, aby w komunikacji marketingowej być konsekwentnym. Dotyczy to zarówno sposobu porozumiewania się z odbiorcami, jak i samej identyfikacji wizualnej. Jeżeli więc posiadasz własny slogan promocyjny czy też logo, warto zadbać o to, aby znalazły się one we wszystkich mediach społecznościowych, jak również na blogu.

Opowiadaj historie

Storytelling z pewnością pomoże Ci w budowaniu marki osobistej. Opowiadanie interesujących historii i zabawnych anegdotek sprawi, że przyciągniesz do siebie nowych odbiorców. Twoje opowieści mogą być niemal na każdy temat, ważne jednak, aby przekazywać przez nie określone przesłanie. Dzięki obrazom szybciej dotrzesz do umysłu osób, które Ciebie słuchają, co z kolei pozwoli im lepiej poczuć i zrozumieć, co tak naprawdę masz na myśli.

Kurs Jak zbudować znaną markę online

Kurs Jak zbudować znaną markę online

Zobacz kurs Arrow
Kurs LinkedIn - budowanie marki osobistej

Kurs LinkedIn - budowanie marki osobistej

Zobacz kurs Arrow
Kurs Storytelling w biznesie i marketingu

Kurs Storytelling w biznesie i marketingu

Zobacz kurs Arrow

Udzielaj się na grupach branżowych

Aby zbudować markę osobistą, warto udzielać się również w grupach branżowych – zwykle najłatwiej o to na Facebooku oraz LinkedInie. Nie chodzi jednak o to, aby bez większej refleksji umieszczać pod postami linki do swojego bloga. Zamiast tego, lepiej dostarczać uczestnikom grupy wartość merytoryczną, doradzać im i podpowiadać różne, sprawdzone rozwiązania.

Opracuj spójną strategię komunikacji

W kreowaniu marki osobistej istotne jest to, aby wybrane przez Ciebie kanały komunikacji były dostosowane do Twoich klientów. Sprawdź, które medium społecznościowe będzie najlepsze: Facebook, Instagram, Twitter, a może LinkedIn? Nie ma tutaj jednej złotej zasady – w przypadku każdej marki może to wyglądać nieco inaczej. Ważne jednak, aby uzupełnić wybrane profile społecznościowe ważnymi informacjami. Chcesz, aby Twoje komunikaty docierały do Twojej grupy docelowej? Jeśli tak, warto też wcześniej zaplanować harmonogram wpisów lub postów i wcześniej poinformować odbiorców np. o konferencjach (na których wystąpisz) czy wywiadach (jakie zamierzasz udzielić).

planowanie strategii marki osobistej

Monitoruj swój wizerunek w internecie

W personal brandingu ważne jest również to, aby monitorować swoją pozycję w branży oraz śledzić opinie klientów na temat własnej marki. Jeżeli zauważysz, że ktoś wypowie się na jej temat, staraj się jak najszybciej odpowiedzieć – to pomoże Ci w budowaniu pozytywnego wizerunku. Jak się okazuje, do śledzenia swojej marki w sieci można korzystać nawet z darmowych narzędzi, choć płatne wyposażone są w większą liczbę funkcji, np. związanych z zaawansowaną analityką.


Opublikowane 28 października 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!