Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Jak działa reklama w Google Ads?

Jak działa reklama w Google Ads?

Pomimo stosunkowo szerokiego wyboru wyszukiwarek internetowych, Google niezmiennie jest liderem zarówno na rynku Polskim, jak i w skali światowej. Zaledwie w kilku krajach na całym świecie amerykański gigant nie prowadzi w peletonie lub plasuje się z wynikiem zbliżonym do konkurencji. Jednak w większości przypadków, pomiędzy Google a jakąkolwiek wyszukiwarką alternatywną widnieje głęboka przepaść. W Polsce z tej wyszukiwarki korzysta średnio 97 - 98% internautów i to jest wystarczający argument, by zrozumieć, że w Google być trzeba. Jak to zrobić? Na przykład z pomocą reklamy, o której zaraz dowiesz się więcej.

praca w wyszukiwarce google

Podstawy reklamy w Google Ads (AdWords)

Zdobądź więcej klientów i zwiększ zyski firmy, dzięki skutecznej reklamie internetowej. Opanuj narzędzia Google Ads (AdWords) i naucz się samodzielnie prowadzić i optymalizować kampanie marketingowe. Dowiedz się więcej


Reklama Google Ads

Zbudowanie strony internetowej to obecnie za mało, aby dotrzeć do potencjalnych klientów za pośrednictwem wyszukiwarki. Internet stał się zatłoczony, więc korzystanie z narzędzi marketingowych jest koniecznością. Szybkim, a często również niedrogim, sposobem na wybicie swojej oferty jest uruchomienie kampanii Google Ads. Konfiguracja podstawowej reklamy w wyszukiwarce zajmuje maksymalnie kilka godzin, równie szybko zostaje zatwierdzona i kampania rusza. W tak krótkim czasie masz szansę znaleźć się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania na interesujące Cię słowa kluczowe. Z tego powodu reklama w Google uchodzi za najlepszy kanał promocji dla branż o charakterze sezonowym. Specjalne oferty na Walentynki, święta, Dzień Dziecka, wakacje - okazji do krótkoterminowej reklamy w ciągu roku jest wiele. Jest to jednak na tyle efektywny kanał promocji, że wiele firm prowadzi kampanie przez cały rok, zmieniając ewentualnie treść reklam i słowa kluczowe w zależności od bieżących potrzeb marketingowych.

tworzenie kampanii w Google Ads

Rodzaje reklamy Google Ads

Google Ads, lecz nie tylko w Google możesz się promować. W rzeczywistości, Twoje kreacje mogą się pojawiać w sieci reklamowej, czyli w witrynach partnerskich Google, a to jest bardzo rozległy teren. Przykładowe wśród nich to YouTube, Gmail i szeroki wachlarz serwisów tematycznych. Poza stronami internetowymi do dyspozycji masz również aplikacje mobilne i gry. Sam decydujesz jaki format reklamy i w jakich miejscach ma się wyświetlać internautom.

wybór typu kampanii Google Ads

Jakiego rodzaju reklamy są dopuszczalne?

  • Reklamy tekstowe - zbudowane z tekstu w odpowiednim formacie: nagłówek (30 znaków), opis (90 znaków). Jest już pewne, że ten format zostanie wycofany, więc zamiast reklamy tekstowej warto stosować elastyczną.
  • Reklamy elastyczne - budową niczym się nie różnią od reklam tekstowych, ale umożliwiają utworzenie wielu alternatywnych nagłówków i tekstów, z których Google w trakcie kampanii wybiera najskuteczniejsze kombinacje i emituje je częściej.
  • Obraz - reklama w formie grafiki, którą może być statyczny obraz, GIF lub Flash. W tym przypadku również masz możliwość wyboru kilku grafik jednocześnie, by zapewnić sobie lepszą skuteczność.
  • Reklamy aplikacji - ich zadaniem jest zachęcanie użytkowników do pobrania Twojej aplikacji. Wyświetlają się między innymi w Google Play, a także w witrynach i aplikacjach partnerskich - jednak tylko tych, których treść koresponduje z Twoją aplikacją.
  • Wideo - reklama w formie filmu, wyświetlanego na przykład w YouTube, aplikacjach, witrynach i lineupach wideo.
  • Reklamy produktowe - prezentują konkretny produkt wraz ze zdjęciem, tytułem, ceną i nazwą sklepu.
  • Reklamy typu “tylko połączenie” - ich celem jest podniesienie liczby telefonów od potencjalnych klientów do Twojej firmy. Kliknięcie w reklamę automatycznie zainicjuje połączenie telefoniczne ze wskazanym przez Ciebie numerem.
Kurs Google Ads - optymalizacja kampanii w praktyce

Kurs Google Ads - optymalizacja kampanii w praktyce

Zobacz kurs Arrow
Reklama na Facebooku od podstaw

Reklama na Facebooku od podstaw

Zobacz kurs Arrow
Kurs Google Analytics dla początkujących

Kurs Google Analytics dla początkujących

Zobacz kurs Arrow

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Kolejną zaletą reklamy w Google jest koszt ściśle powiązany z efektem. Płacisz dopiero wówczas, gdy użytkownik kliknie w reklamę i przejdzie do Twojej strony internetowej - jest to rozliczenie CPC, czyli Cost Per Click. Nie jest to jedyna możliwa forma rozliczenia, jednak zdecydowanie dominuje wśród reklamodawców. Co więcej, uruchamiając kampanię, sam decydujesz jak wysoką kwotę dziennie chcesz przeznaczyć na reklamę i jaka maksymalna stawka CPC Cię interesuje. W trakcie trwania kampanii możesz te ustawienia modyfikować, szukając satysfakcjonującego balansu pomiędzy nakładami finansowymi a osiąganymi efektami.

model pay per click

Jak uruchomić pierwszą kampanię Google Ads?

Do rozpoczęcia promocji nie potrzebujesz żadnych dodatkowych narzędzi, gdyż wszystko dostarczy Ci Google. Wystarczy założyć konto Google Ads (sprawdź jak to zrobić tutaj), uzupełnić dane firmowe i możesz zaczynać. Cały proces tworzenia kampanii jest wspierany wskazówkami od Google, jednak warto tu zachować ostrożność. Techniczna strona uruchomienia reklamy nie jest rzeczą trudną, ale można popełnić małe błędy, które przyniosą duże straty. W jaki sposób? Jednym z przykładów jest nieodpowiednie dopasowanie słów kluczowych, które spowoduje wyświetlanie reklamy zbyt szerokiemu gronu odbiorców. Za wyświetlenia co prawda nie płacisz, jednak niski współczynnik kliknięć obniża ocenę reklamy w rankingu, przez co koszt CPC rośnie, a reklama emitowana jest rzadziej. Jeśli zależy Ci na tym, aby przy jak najniższym koszcie uzyskać jak najlepsze efekty, poszukaj dobrego kursu Google Ads i posłuchaj wskazówek specjalistów. To w zupełności wystarczy, aby szybko i niedrogo zacząć pozyskiwać klientów w Google.


Opublikowane 24 listopada 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla E-marketing Managera
Users icon 8352 uczestników
Watch icon 42.5 godzin
Video icon 289 wykładów

Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu. Zostań cenionym specjalistą w tej niezwykle ważnej i ciągle się rozwijającej dziedzinie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!