Jak powinien wyglądać dobry landing page?
Uświadomienie potrzeby i korzyści to milowy krok do podjęcia przez użytkownika w sieci działania. Landing pages mają na tym polu niemałe zasługi, ale na konwersję wpływ ma szereg czynników. Począwszy od konstrukcji strony, przez tekst, po formularz. Poza tym tak banalne, jak się mogą wydawać, elementy strony typu: kolor czcionki, rozmieszczenie grafik i szybkość ładowania strony. A to dopiero wierzchołek góry lodowej. W kilku krokach przedstawiamy, jak stworzyć skuteczne narzędzie marketingowe pod tą postacią.
Kurs Tworzenie stron internetowych bez kodowania
Zbuduj dowolną stronę bez znajomości HTML, CSS, JavaScript i jakiekolwiek umiejętności kodowania. Wykorzystaj narzędzia no-code już dziś! Dowiedz się więcej
Co to jest landing page?
Landing pages tworzy się pod kampanie marketingowe. Są one częścią większego projektu. Użytkownik trafia na stronę docelową po kliknięciu w reklamę czy też link, dlatego nazywana jest stroną docelową, a w dokładnym tłumaczeniu stroną lądowania. Jej celem jest zwiększenie konwersji, czyli liczby odbiorców, którzy podejmą działanie. W przypadku landing pages najczęściej chodzi o wypełnienie formularza.
Sprzedaje się prostota
Strona docelowa nie lubi wielu treści, grafik i przepychu. Im prostsza strona, tym lepiej. Dzięki temu uwaga odbiorcy nie jest przekierowana na inne elementy niż cel. A każdy z obecnych na stronie powinien służyć jednemu przedsięwzięciu. I tu wychodzi istotny aspekt skutecznych stron tego typu, czyli ich celowość. Strona powinna służyć jednemu produktowi, usłudze, działaniu. Umieszczanie informacji o kilku produktach może znacząco wpłynąć na zmniejszenie konwersji. Gdy użytkownik znajdzie się na stronie docelowej, nie powinien mieć wątpliwości co do tego, czemu ona służy, czyli jakie będzie miał korzyści po kliknięciu bądź wypełnieniu formularza.
Co powinno znaleźć się na stronie?
Klucz do pozyskiwania leadów, czyli klientów, tkwi w CTA. Rozwinięty skrót call to action oznacza wezwanie do działania. I to ten przycisk powinien być najbardziej widoczny na stronie. Zanim jednak będzie kliknięcie, to nagłówek zdecyduje o kolejnych sekundach. Mało interesujące hasło powiększy wartość odrzuceń w Google Analytics, czyli liczbę użytkowników, którzy nie podjęli na stronie działania.
Skuteczny nagłówek stworzysz analizując potrzeby, styl życia, zachowania zakupowe grupy docelowej. I odpowiadając na pytanie: dlaczego produkt/usługa są im potrzebne? To kreowanie potrzeb tworzy zasięgi. Uświadomienie potrzeby posiadania produktu bądź też dostępu do usług, jest skutecznym sposobem na zachęcenie użytkownika do pozostawienia danych w formularzu albo do poznania oferty i sięgnięcia po produkty. Przykłady nagłówków:
- Sekretna receptura pięknych włosów
- Konwertuj większą sprzedaż
- Najprostszy program do samodzielnej księgowości
- Zbuduj swoją finansową przyszłość
- Najlepszy schabowy w mieście
Poniżej nagłówka zamieść kilka słów o korzyściach, a jednocześnie rozwiej obawy, które rodzą się w wielu głowach. Zdania powinny być krótkie i perswazyjne. Warto pamiętać, że obecnie czytamy szybko i głównie nagłówki. Dlatego wymieniając korzyści, sprawdzają się bullet points, czyli punktory. Przykłady (odnoszące się do powyższych nagłówków):
- Mocne, lśniące włosy po pierwszym zabiegu. Szybszy wzrost. Masaż głowy. Naturalne kosmetyki.
- Ucz się od tych, którzy osiągnęli sukces. Poznaj skuteczne techniki sprzedaży w sieci.
- Dla oszczędnych. Dla ceniących swój czas. Dla wymagających.
- Żyj na emeryturze pełnią. Rób to, na co brakowało czasu. Dziś decydujesz o swojej przyszłości.
- Największy w mieście. Mięso od lokalnych dostawców. Tradycyjnie na smalczyku.
Konstrukcja formularza
Statystyki mówią, że im krótszy formularz tym lepiej. A powód jest banalny, jeśli nie musimy wypełniać po pracy kilkunastu rubryk, to najczęściej tego nie robimy. Poza tym niechętnie dzielimy się obecnie swoimi danymi wrażliwymi.
Długość formularza zależy od tego, jakich danych faktycznie potrzebujemy, by dopasować ofertę do klienta. Na to wpływ ma między innymi branża. Faktem jest, że chętniej użytkownicy zostawią tylko mail niż dane wrażliwe, natomiast tu rodzi się pytanie: czy zależy nam na ilości czy jakości? Jeśli klient wypełni dłuższy formularz, oznacza to, że jest realnie zainteresowany produktem/usługą. I być może tylko o takich użytkowników nam chodzi.
Lejki sprzedażowe
Można rzec, że są złotym środkiem dla przedsiębiorców, którzy obawiają się niskiej konwersji przy długich formularzach. Mają też jeszcze jedną dużą zaletę, call to action zbudowane na bazie informacji od klientów, to bardzo skuteczny sposób na sprzedaż. Na czym polega ta metoda?
Użytkownik nie wypełnia jednej długiej ankiety, a kilka krótkich. Przez kolejne formularze poznajesz go coraz lepiej, a on mówiąc coraz więcej o sobie, ma zarazem coraz większą trudność, by z tego zrezygnować. W końcu skoro przebrnął już przez jedną, dwie, trzy strony to zainwestował w to swój czas. I rzadziej z tego zrezygnuje niż gdyby dostał długi formularz na wstępie.
Oprawa graficzna
Grafika i wideo potrafią wiele zdziałać. Według statystyk, filmy mogą podnieść konwersję na stronie o 86%. Wideo prezentujące zastosowanie produktu, wykonanie usługi, wykład, okładkę książki, to wszystko może wpłynąć na podjęcie działania i stanowi atrakcyjny element landing pages.
W przypadku grafiki, to lepiej klikają się ludzie niż obiekty- CTR wyższy o 66%. I również wielkość ma znaczenie, bardziej klikają się większe obrazy niż pomniejszone.
Praktyki podnoszące konwersję
Skuteczność strony docelowej podnoszą:
- rekomendacje, opinie,
- szybkość ładowania strony,
- poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych.
Strona docelowa ma istotne znaczenie w każdej kampanii marketingowej. Skrojona na miarę, pozytywnie zaskakuje liczbą odbiorców.
Opublikowane 29 września 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej