Jak przygotować opis produktu, który sprzedaje?
Z roku na rok sklepy internetowe zyskują coraz większą popularność. Zakupy w sieci są szybkie, łatwe i wygodne. Nic dziwnego zatem, że coraz więcej przedsiębiorców przenosi swoją działalność do świata on-line. Samo posiadanie sklepu internetowego niestety nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Wysokiej jakości produkty, profesjonale zdjęcia, fachowa obsługa klienta to wciąż za mało. Jeżeli chcesz wyprzedzić konkurencję musisz zadbać o dobrze napisaną ofertę. Czyli stworzyć opisy produktów, które sprzedają. Nie jest to łatwe zadanie, a określenie „dobra oferta” wydaje się subiektywne. Niezupełnie. Każda skutecznie napisana oferta składa się bowiem z kilku schematów – klocków, które ułożone w odpowiedniej kolejności przyniosą oczekiwany efekt.
Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają
Poznaj warsztat copywritera, naucz się pisać skuteczne i angażujące teksty, na których będziesz zarabiał! Dowiedz się więcej
Na początku warto pozbyć się błędnego przekonania, że ludzie nie czytają dłuższych tekstów. Narzędzia i aplikacje umożliwiające śledzenie ruchu klientów i czasu spędzonego na stronie jednoznacznie wskazują, że to nie prawda. Niestety wiele osób, wychodząc z takiego założenia konstruuje oferty z góry skazane na porażkę. Jak w takim razie pisać skutecznie?
Ustal, kim są Twoi klienci
Trudno stworzyć dobrą ofertę nie widząc do kogo się ją kieruje. Dlatego zanim przystąpisz do działania, przeanalizuj swoją grupę docelową. Zastanów się kto odwiedza Twój sklep i dlaczego. Zbierz jak najwięcej informacji o swoich potencjalnych klientach: w jakim są wieku? Gdzie mieszkają? Czym się interesują? Czy mają rodziny? Co robią w wolnym czasie? Jakie mają problemy? Po przeanalizowaniu tych informacji możesz stworzyć tzw. „klienta idealnego”, czyli personę. Taka wizualizacja pozwoli odkryć na czym należy się skupić tworząc opisy swoich produktów.
Silny nagłówek
Jeżeli napiszesz dobry, przyciągający uwagę tytuł, to masz dużą szansę, że odbiorcy się „wkręcą” i przeczytają pozostałą część. Badania wskazują, że 90% osób skanuje wzrokiem nagłówki i to na ich podstawie decyduje czy zapozna się z resztą treści. Wniosek nasuwa się więc prosty – bez chwytliwego tytułu oferta skazana jest na porażkę. Ponadto tekst powinien być napisany w sposób przejrzysty i czytelny. Należy podzielić go na akapity, używać śródtytułów oraz pogrubić kwestie, które są najważniejsze dla klienta.
Język korzyści
Podstawowym problemem powstrzymującym ludzi przed pisaniem dobrych tekstów sprzedażowych jest brak umiejętności odróżnienia cech produktu od realnych korzyści płynących z korzystania z niego. Klient nie chce kupić aparatu fotograficznego. Klient chce robić ładne zdjęcia. Jak więc odróżnić jedno od drugiego? Cechy to fizyczne właściwości produktu. Np. rodzaj matrycy, albo ilość megapikseli we wspomnianym aparacie. Korzyść to wysokiej jakości zdjęcia. Odpowiednie zaprezentowanie korzyści pozwala przykuć uwagę klienta. Brak tych komunikatów, i co za tym idzie wyjaśnienia co daje dany produkt, jaki problem rozwiązuje lub jaką potrzebę zaspokaja, powoduje że odbiorca musi domyślić się sam. Istnieje spore ryzyko, że czytając niezrozumiałe dla niego techniczne opisy, oparte na branżowym języku zniechęci się i zrezygnuje z zakupu. Unikaj również nic nie wnoszących dla czytelnika informacji, mających na celu nadmierne wychwalanie Twojej firmy i oferty. „Istniejmy na rynku od 30 lat, jesteśmy profesjonalną firmą…” bez względu na to w jak piękne słowa ubierzesz ten opis, nie będzie to dobry tekst sprzedażowy. Klienta interesuje jedynie to, czy decydując się na konkretny zakup rozwiąże swój problem.
Uzmysłowienie problemu
Czytając opis produktu odbiorca powinien w pewnym momencie uświadomić sobie, że nieposiadanie go jest dla niego problematyczne i rodzi negatywne konsekwencje. Zadbajmy o to, aby tekst bogaty był w treści oddziałujące na wyobraźnię. W umyśle czytelnika pojawia się jego obraz z produktem… lub bez. Jeżeli brak zakupu wykreuje obraz negatywny, sprzedaż jest praktycznie gwarantowana.
Prezentacja rozwiązania
W tym momencie przychodzi czas na konkret. Opisujemy go precyzyjnie, krótkimi i prostymi zdaniami. Żeby wzmocnić przekaz warto użyć w tekście kliku tzw. „power words”, czyli słów, które odnoszą się do chęci posiadania i ujęte we właściwy kontekst sprawiają, że coś brzmi jeszcze bardziej wartościowo. Jedne z najsilniej działających power words to np.: nowy, za darmo, czy natychmiast. Ponadto tzw. słowa chciwości, wzmacniające potrzebę zakupu, np.: ekskluzywny, solidny, specjalny, obniżka, premiera, wartość i wiele innych. Brzmiące banalnie hasła - Wyjątkowa obniżka! Skorzystaj z okazji i zrób zakupy w lepszej cenie – naprawdę przynoszą efekty.
W sklepie internetowym to właśnie opis produktu zastępuje profesjonalnego sprzedawcę, na którego pomoc możemy liczyć wybierając się na zakupy stacjonarne. Nie ulega wątpliwości, że fachowy, kompetentny sprzedawca jest w stanie zdziałać cuda, rozbić wszelkie obiekcje i finalnie przekonać do zakupu nawet najbardziej niezdecydowanych. Jeżeli decydujesz się na sprzedaż on-line, taką właśnie funkcję pełni dobrze napisana oferta.
Opublikowane 18 sierpnia 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej