Jak robić dobre Instastories
Niezmiennie od kilku lat Instagram znajduje się w czołówce najpopularniejszych i najbardziej angażujących mediów społecznościowych. Pierwotny zamysł aplikacji, czyli publikowanie spontanicznie zrobionych zdjęć oraz nagrań, bez żadnego przygotowania i wcześniejszej obróbki, jest już jednak dawno nieaktualny. Obecnie Instagram to potężne narzędzie marketingowe i miejsce pracy wielu osób.
Kurs Marketing i sprzedaż na Instagramie
Poznaj skuteczne techniki promocji i budowania wizerunku firmy i marki osobistej na Instagramie. Stwórz profesjonalny i angażujący profil, który pomoże Ci zdobyć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Dowiedz się więcej
Kluczową funkcję aplikacji stanowi InstaStories - w dosłownym tłumaczeniu „Instagramowe historie”. Są to zdjęcia, video i materiały tekstowe publikowane przez użytkowników. Pojawiają się chronologicznie i wyświetlają przez 24 godziny. Rolą InstaStories jest budowanie relacji, skracanie dystansu między twórcą/firmą, a odbiorcami. Opcja ta umożliwia dzielenie się z innymi tym co „tu i teraz”, w prosty i naturalny sposób pozwala opowiadać krótkie historie ze swojego życia, czy też zabrać klientów za kulisy firmy, pokazując ciekawostki z jej funkcjonowania.
Z danych wynika, że jedynie w Polsce z Instagrama korzysta codziennie 9,2 miliona osób. Oprócz tego aktualne trendy wyraźnie wskazują, że większość użytkowników woli przeglądać InstaStories, niż czytać posty. Jak wobec tego tworzyć dobre i wartościowe treści w tym formacie? Czym przyciągnąć odbiorców na swój profil i jak wyróżnić się na tle ogromnej konkurencji? Przedstawiamy kilka wartych uwagi pomysłów:
Zadbaj o własny styl
Liczne funkcje, dodatki i ozdobniki w samej aplikacji teoretycznie umożliwiają nagranie ładnego Stories. W praktyce jednak, trudno o indywidualny charakter materiałów, jeśli korzystasz wyłącznie z opcji powszechnie dostępnych dla wszystkich. Zaprojektowanie własnych szablonów, fontów i grafik do stałego użytku, natychmiast poprawia estetykę i podnosi jakość publikacji. Co ważne, obserwatorzy szybko wyłapią charakterystyczny dla Ciebie styl, dzięki czemu wyróżnisz się na tle tysięcy innych twórców internetowych. Aby stworzyć atrakcyjne wizualnie InstaStories najprościej skorzystać z popularnych aplikacji jak np.: Canva, Unfold, czy StoryArt, które oferują szereg spójnych i estetycznych szablonów, a co najważniejsze mają też funkcję projektów indywidualnych.
Dobra jakość zdjęć i video
Nie ma się co oszukiwać – nawet zaawansowana obsługa aplikacji graficznych i duża kreatywność nie uratują materiałów słabej jakości. Nieudane kadry i kiepskie nagrania z pewnością nie podniosą liczby wyświetleń, a wręcz z dużym prawdopodobieństwem negatywnie wpłyną na zasięgi Stories. Zniechęceni brakiem estetyki odbiorcy z czasem przestaną oglądać mało atrakcyjne treści, co z kolei jest jednoznacznym sygnałem dla algorytmu Instagrama, który przestanie proponować użytkownikom Twoje Stories. Dlatego upewnij się czy materiały, które chcesz opublikować na pewno się do tego nadają. Jeśli nie, lepiej wykonać je ponownie, niż wrzucać byle co, psując ogólne wrażenie.
Storytelling – opowiadaj historie
Jak sama nazwa wskazuje, InstaStories to idealne miejsce do tego, żeby dzielić się z odbiorcami ciekawymi sytuacjami, przemyśleniami i opiniami. Osoby charyzmatyczne, których dobrze się słucha, mają znacznie większe szanse na zgromadzenie wokół siebie społeczności, niż profile, które nawet jeśli są ładne, to jednak pozostają bezosobowe. Bez względu na to czy prowadzisz profil osobisty czy firmowy, życie każdego dnia podsuwa pomysły na ciekawy content i możliwość wyjścia poza schemat.
Pamiętaj, że Instagram to ludzie, a większość z nich lubi słuchać historii innych. To nasza naturalna cecha, odskocznia od codzienności, sposób na zaczerpnięcie inspiracji, a czasem możliwość wymiany doświadczeń i po prostu poprawa samopoczucia na myśl, że inni zmagają się w swoim życiu z podobnymi sytuacjami. Odpowiednio wyważona prywata, serwowana na Stories we właściwej proporcji, to jeden z lepszych sposobów na poprawę wyników wyświetleń, a przede wszystkim na zbudowanie relacji z odbiorcami.
Uruchom interakcje
To bardzo ważny element dobrego Stories, w dodatku bardzo łatwy i szybki do zrealizowania. Instagram umożliwia zamieszczenie ankiety, quizu, czy też opcji zadawania pytań, które następnie można opublikować, udostępniając odpowiedzi. Wykorzystaj ten rodzaj relacji, do tego żeby lepiej poznać swoich odbiorców, dowiesz się jakiego typu treści najbardziej lubią na Twoim profilu i na co chętnie reagują. Warto też od czasu do czasu zaprosić followersów do wspólnej zabawy, np. organizując tematyczny quiz. Czasem wystarczy też po prostu zadać krótkie pytanie użytkownikom – co sądzą na poruszony właśnie temat? Nawiązując dialog, z pewnością sprawisz, że Twoje InstaStories będą cieszyć się większą sympatią i popularnością.
Angażujące relacje budują wizerunek i pozwalają zbliżyć się do swoich odbiorców. InstaStories posiada niesłabnący potencjał sprzedażowy, dlatego warto potraktować je poważnie. Instagram stale się rozwija proponując nowe funkcje i rozwiązania. Testuj różne możliwości, konsekwentnie dbając o atrakcyjność swoich Stories, a efekty zobaczysz prędzej niż się spodziewasz!
Opublikowane 13 maja 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej