Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Jak stworzyć skuteczny e-mail ofertowy?

Jak stworzyć skuteczny e-mail ofertowy?

Można się spotkać z opiniami, że e-mail marketing to już nieco przestarzała i mało skuteczna forma komunikacji z klientem. Zdarza się, że firma z niego rezygnuje, decydując się na wykorzystanie budżetu w reklamie społecznościowej lub w wyszukiwarce. Skąd się biorą takie poglądy i czy mają pokrycie w rzeczywistości?


Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw

Dowiedz się jak prowadzić efektywne kampanie e-mail marketingowe. Zacznij wykorzystywać potencjał newsletterów do zwiększania sprzedaży, zdobywania nowych klientów i budowania wizerunku. Dowiedz się więcej


Najprawdopodobniej, źródłem negatywnych ocen jest brak umiejętności wykorzystania potencjału wiadomości e-mail, co może prowadzić do rozczarowujących wyników. Fakty, które odzwierciedlają się w statystykach, mówią jednoznacznie, że e-mail marketing nadal jest powszechnie stosowany i nadal jest rewelacyjnym sposobem na podkręcanie sprzedaży, uzyskującym jednocześnie najwyższy zwrot z inwestycji ROI. A oto kilka liczb dla przykładu:

  • 99% użytkowników poczty e-mail sprawdza skrzynkę odbiorczą każdego dnia, czasami nawet 20 razy dziennie. 58% wśród nich zagląda do poczty rano, zanim sprawdzi aktualności w mediach społecznościowych (OptinMonster).

  • ROI w skutecznej kampanii e-mail marketingowej osiąga wynik nawet 4400%. Oznacza to, że za każdą wydaną złotówkę otrzymamy zwrot 44 zł (Campaign Monitor).

  • E-mail wysłany po porzuceniu koszyka prowadzi do konwersji na poziomie średnio 6,33% (Backlinko).

  • 35% marketerów w Polsce ocenia skuteczność sprzedażową email marketingu jako dobrą, a 18% jako bardzo dobrą (Smartinsights).

  • 80% małych i średnich przedsiębiorstw uznało e-mail marketing za najskuteczniejszą formę promocji w Internecie (eMarketer).

e-mail marketing

Teraz z pewnością nie masz już wątpliwości, że e-mail marketing jest wart Twojej uwagi. Jak możesz poprawić swoje wyniki na tym polu? Poniżej znajdziesz cenne wskazówki i porady.

Skuteczny temat

Na temacie e-maila ciąży ogromna odpowiedzialność i należy mu się szczególna uwaga. Nie osiągniesz bowiem satysfakcjonujących wyników w sprzedaży, jeśli wysłana przez Ciebie wiadomość nie zostanie otwarta. Dobry, zachęcający do kliknięcia temat wyróżnia się pośród pozostałych wiadomości, wzbudza zaciekawienie i prowokuje do działania. Oto kilka wskazówek, jak możesz to osiągnąć:

  • Użyj emoji - jak pokazują badania, emoji w temacie wiadomości podnosi CTR nawet o 93%. Pamiętaj jednak, że nie dla każdej branży będzie to odpowiedni zabieg promocyjny.

  • Dostosuj długość tematu - najwyższą klikalność notują wiadomości z tematem o długości 6-10 słów (21%). W krótszy temat klika średnio 16% odbiorców (0-5 słów), a w dłuższy od 9% do 14%.

  • Personalizuj - odbiorcy o wiele chętniej otwierają wiadomości, które są spersonalizowane, na przykład odwołują się do niedawnego zakupu w Twoim sklepie lub przywołują imię odbiorcy. Jak taka wiadomość mogłaby wyglądać?
    Mamy dla Pani miłą niespodziankę, Pani Agnieszko.
    Praktyczna torba na Twój nowy laptop, Karolu.

  • Stosuj presję czasową, np. Tylko dziś do północy -10% na odkurzacze.

  • Wprowadzaj elementy zabawy, np. Jeszcze tylko 15 punktów i otrzymasz nagrodę.

  • Unikaj - słów: promocja, za darmo, gratis. W przeciwnym wypadku Twoja wiadomość może zostać zakwalifikowana przez filtry jako spam.

poczta gmail

Format i treść wiadomości

Zanim zaczniesz się zastanawiać nad szczegółową treścią maila, podziel ją na kilka części, które znajdą się w osobnych blokach. Najlepszą skuteczność osiągają wiadomości zbudowane według następującego schematu:

  • Krótkie wprowadzenie do oferty - opis złożony z 2-3 zdań, z którego odbiorca zorientuje się, co masz do zaoferowania.

  • Szczegóły oferty - w tym miejscu należy umieścić detale takie, jak np. terminy i warunki promocji, opis produktu lub usługi, korzyści dla klienta. Wybierz najważniejsze wśród nich, które zachęcą odbiorcę do odwiedzenia Twojej strony www.

  • CTA - klienci potrzebują jasnych wskazówek, jakiej czynności się od nich oczekuje, najlepiej w postaci wyróżniającego się przycisku.

  • Post Scriptum - umieszczenie na końcu wiadomości dodatkowych uwag jest ciekawostką, która zawsze przyciąga wzrok czytelników. Nie zawsze odczytują całą wiadomość, ale do intrygującego PS zajrzy zdecydowana większość z nich.

dwie nowe wiadomości e-mail

Wiadomość musi mieć przejrzystą i czytelną strukturę, gdyż zanim zostanie przeczytana w całości, czytelnik oceni jej treść pobieżnie, szybko skanując wzrokiem jedynie wybrane elementy. Możesz zastosować:

  • nagłówki - wyróżniające się na tle pozostałej treści, zachęcające do przeczytania akapitów,

  • wypunktowania, pogrubienia i kolorową czcionkę - podkreślające tekst, który musi trafić do odbiorcy,

  • wyróżniające się CTA - podnosi klikalność aż o 28%,

  • zmienne tło dla poszczególnych bloków.

skrzynka e-mail
Tworzenie responsywnych wiadomości e-mail

Tworzenie responsywnych wiadomości e-mail

Zobacz kurs Arrow
Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw

Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw

Zobacz kurs Arrow
Kurs E-marketingu - podstawy reklamy internetowej

Kurs E-marketingu - podstawy reklamy internetowej

Zobacz kurs Arrow

Budowa wiadomości

Skorzystanie z programów do wysyłki e-maili daje ogromne możliwości w opracowaniu kreacji graficznej. Wykorzystaj je, by dopasować wiadomość również pod względami technicznymi, np:

  • Uznaje się, że szerokość maila nie powinna przekraczać 600px, by była wygodne w odbiorze.

  • W większości programów pocztowych górna część wiadomości, widoczna bez konieczności przewijania, mieści się w prostokącie 650 x 350 px. W tym miejscu powinna się znaleźć esencja Twojej oferty.

  • Unikaj dodawania plików w formie załączników - jeśli nie chcesz wzbudzić podejrzliwości odbiorców i filtrów antyspamowych.

  • Zadbaj o responsywność - dostosuj format również do urządzeń mobilnych, gdyż niemal połowa użytkowników odczytuje wiadomości w swoich smartfonach.

Opublikowane 10 stycznia 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla E-marketing Managera
Users icon 8352 uczestników
Watch icon 42.5 godzin
Video icon 289 wykładów

Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu. Zostań cenionym specjalistą w tej niezwykle ważnej i ciągle się rozwijającej dziedzinie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!