Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Jak wykorzystać TikToka w biznesie i marketingu

Jak wykorzystać TikToka w biznesie i marketingu

TikTok to platforma społecznościowa ciesząca się od kilku lat niesłabnącą popularnością. Liczba użytkowników serwisu rośnie w imponującym tempie. W połowie 2021 roku było ich już ponad 730 milionów. Jeżeli więc do tej pory nie zainteresowałeś się TikTokiem błędnie myśląc, że jest to jedynie miejsce rozrywki dla nastolatków, pora zmienić niewłaściwe przekonanie i wykorzystać potencjał tej aplikacji.


Kurs Jak prowadzić komunikację w social media i zwiększać sprzedaż

Zadbaj o skuteczną komunikację swojej marki w mediach społecznościowych. Buduj zaangażowanie, przyciągaj odbiorców i zwiększaj sprzedaż! Dowiedz się więcej


Cechą charakterystyczną TikToka są krótkie materiały video, które w prosty sposób tworzą użytkownicy. W bazie znajdują się setki tysięcy utworów muzycznych i podkładów dźwiękowych. Poza dostępną muzyką platforma wyposażona jest w funkcję lip-syncing, czyli dopasowania ruch ust i mimiki twórcy do ścieżki dźwiękowej. Możemy także skorzystać z licznych dodatków podkręcających efekty wizualne, jak filtry czy naklejki. Formaty video na TikToku to 15 sekund, minuta lub niedawno wprowadzona opcja 3 minuty. Nie jest to zatem miejsce na obszerny i specjalistyczny kontent podany „na poważnie”. Celem jest tutaj tworzenie lekkich, rozrywkowych, łatwo przyswajalnych treści.

korzystanie z tiktoka w celach marketingowych

Dla kogo i czy warto?

Jeżeli zastanawiasz się czy Twój biznes powinien zaistnieć na TikToku, odpowiedź zdecydowanie brzmi: tak. Bez względu na to, do kogo kierujesz swoją ofertę, uwzględnij to miejsce w swojej strategii marketingowej. Mnóstwo firm nadal nie wykorzystuje możliwości aplikacji, masz więc szansę świetnie wypełnić niszę i trafić do nowego grona odbiorców oraz pokazać swój biznes z innej strony niż robisz to na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn. TikTok to nie tylko taniec, muzyka, moda, lifestyle i humorystyczne filmiki. Mylisz się sądząc, że branże kierujące swoją ofertę do innej grupy docelowej niż młodzież, nie znajdą tam miejsca dla siebie. Można podejrzewać, że np. kancelaria prawna, agencja ubezpieczeniowa, pośrednik nieruchomości, czy dietetyk nie pozyskają zbyt dużej sympatii wśród użytkowników TikToka.

Pamiętaj jednak, że jest to serwis, który rządzi się innymi prawami, niż pozostałe media społecznościowe. To właśnie tutaj nawet najpoważniejsze firmy wychodzą poza swoje ramy, pokazując się z tej mniej formalnej, luźniejszej strony. Przedstawienie specjalistycznych treści w lekki, czasem humorystyczny, sposób jest doskonałą formą budowania marki osobistej i ocieplania wizerunku. Najlepiej sprawdzi się oczywiście obecność w kilku miejscach sieci i odpowiednie dostosowanie charakteru publikowanych materiałów do danego kanału.

Od czego zacząć?

Chętnie założyłbyś profil swojej marki na TikToku, ale nie za bardzo wiesz jak się za to zabrać? Na początku musisz po prostu oswoić się z tym medium. Twórcy aplikacji wyszli naprzeciw przedsiębiorcom oferując nowe narzędzie TikTok for Business. Oprócz narzędzi marketingowych, znajdziesz tam praktyczne porady oraz wskazówki jak tworzyć przyciągający uwagę kontent. Odkryjesz także masę inspiracji, które ułatwią określenie, w którym kierunku powinieneś podążać. Ponadto na platformie jest też opcja wykupienia przestrzeni reklamowej. Może to być np. filmik, który wyświetli się użytkownikom po otwarciu aplikacji. Możliwość targetowania przekazu dla konkretnych grup odbiorców i widoczny przycisk CTA (wezwanie do działania) powoduje, że jest to skuteczna, a przy tym lekka i przyjemna forma reklamy, którą użytkownicy odbierają w naturalny sposób.

nagrywanie wideo na tiktok'a

Pomysły na materiały

Być może myślisz sobie teraz „Brzmi to ciekawie, tylko co właściwie miałbym publikować?” Zasada jest jedna – TikTok to kanał szybkich i krótkich treści, służących przede wszystkim rozrywce. Jeżeli przepuścisz przez ten filtr wszystkie swoje pomysły, znacznie ułatwisz sobie zadanie. Postaw przy tym na niesztampowe, oryginalne rozwiązania. Nawet pozornie ciężko przyswajalną, dla wielu osób nudną dawkę wiedzy, można podzielić na mniejsze części i zaprezentować partiami w ciekawy, okraszony humorem sposób. Co jeszcze warto pokazywać na TikToku?

  • Szybkie porady, case study, często popełniane błędy w danym temacie, czyli wszelkiego typu materiały, z których odbiorcy mogą się czegoś nauczyć
  • Miejsce pracy, ciekawostki związane z działalnością firmy, ciekawostki zza kulis prowadzania biznesu w danej branży
  • Humorystyczne scenki parodiujące codzienne sytuacje w Twojej firmie
  • Procesy charakterystyczne dla danego biznesu, pokazane krok po kroku
Kurs Jak zdobywać klientów w social mediach

Kurs Jak zdobywać klientów w social mediach

Zobacz kurs Arrow
Kurs Marketing i sprzedaż na Instagramie

Kurs Marketing i sprzedaż na Instagramie

Zobacz kurs Arrow
Kurs Personal Branding - budowanie marki osobistej

Kurs Personal Branding - budowanie marki osobistej

Zobacz kurs Arrow
wykorzystanie profilu na tiktoku

Podsumowanie

Jak w wielu innych przypadkach, za sukcesem na TikToku stoi regularne udostępnianie wartościowych treści, poprzedzone dobrze przygotowaną strategią. Metoda prób i błędów, eksperymentowanie, wdrażanie nowych pomysłów jest niewątpliwie cenne i daje możliwość wyciągania wniosków na przyszłość, ale warto przy tym wyznaczyć sobie cele i na bieżąco monitorować ich skuteczność. Jedyny w swoim rodzaju TikTok z pewnością pozwoli Ci odkryć nowy potencjał marketingowy dla Twojego biznesu. Możesz dzięki temu spojrzeć z nowej perspektywy na promowanie firmy w sieci i z powodzeniem wykorzystać możliwości tego serwisu.


Opublikowane 13 lipca 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!