Jak zacząć naukę marketingu internetowego?
Stawiasz pierwsze kroki w świecie e-marketingu? A może pragniesz wypromować swój biznes w sieci? Jeśli tak, idealnie trafiłeś. W tym artykule wyjaśniamy, jak zacząć się uczyć marketingu internetowego oraz jakie narzędzia warto poznać w ramach tej nauki. Zaczynamy!
Kurs E-marketingu - podstawy reklamy internetowej
Naucz się prowadzić skuteczne działania marketingowe w internecie. Poznaj przydatne narzędzia, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes, zdobywać klientów i zwiększać zyski. Dowiedz się więcej
Podpatruj duże marki w social mediach
W internecie działa mnóstwo marek, które warto podpatrywać i uczyć się – tak naprawdę – od najlepszych. Sprawdź, jakim językiem się komunikują i jak wyglądają ich grafiki. Nie znaczy to, że należy powielać stosowane przez nie pomysły. Mogą one jednak stanowić dla Ciebie wspaniałą inspirację, zwłaszcza na początku przygody z marketingiem. Warto śledzić wykorzystywane przez nie trendy i stosować je w swoim przekazie.
Dołącz do grup skupiających się na marketingu internetowym
Takich grup jest całkiem sporo – zwłaszcza na Facebooku, a zdecydowanie warto się uczyć od ekspertów. Nie bój się zadawać w nich własnych pytań i tworzyć osobnych wątków – użytkownicy takich grup często są bardzo aktywni, istnieje więc duża szansa na to, że ktoś Ci odpowie. Warto też przeglądać archiwalne już posty, które również stanowią nieraz genialne źródło informacji. Bardzo możliwe, że ktoś w przeszłości miał podobny problem do Twojego i został on już rozwiązany przez innych „userów”.
Bierz udział w wydarzeniach i webinarach marketingowych
W wyniku pandemii wiele wydarzeń marketingowych przeniosło się do internetu. Warto z tego skorzystać i brać w nich udział – nie musisz przecież nawet wychodzić z domu (choć wydarzenia offline są oczywiście równie wartościowe). Niektóre z nich są płatne, inne bezpłatne, dlatego możesz idealnie dopasować je do swoich potrzeb oraz możliwości finansowych. Wydarzenia i webinary tego typu organizują zarówno eksperci i agencje marketingowe, jak i czasopisma branżowe.
Naucz się działać w social mediach
Jeśli chcesz działać w świecie marketingu internetowego, musisz świetnie poznać narzędzia oferowane przez media społecznościowe. Naukę możesz rozpocząć od kursów dotyczących Facebooka, a później dokształcać się np. w obsłudze LinkedIna, Twittera czy Instagrama. Ważna jest jednak nie tylko teoria, ale i praktyka, dlatego spróbuj zbudować wokół wybranej dziedziny społeczność. Jej uczestników nie traktuj z góry, ale jako równych sobie – wszak mają oni z pewnością wiele do powiedzenia! Później warto przyciągnąć ruch z mediów społecznościowych na swoją stronę internetową.
Stwórz własną stronę internetową
Kolejnym krokiem w ramach przygody z marketingiem może być nauka tworzenia stron internetowych. Witryna jest nie tylko wizytówką firmy, ale i cennym źródłem informacji o całym przedsiębiorstwie. Na własnej stronie możesz przy okazji przetestować wiele opisanych niżej narzędzi, np. do analityki czy też wysyłania mailingów. Istnieje wiele kursów, w których proces tworzenia witryn opisany jest krok po kroku. Szkolenia przeznaczone są zarówno dla osób początkujących (i dotyczą najczęściej nauki projektowania stron w WordPressie), jak i tych zaawansowanych (dla osób pragnących poznać język HTML, CSS czy JavaScript).
Dowiedz się więcej o SEO
Dbanie o SEO, czyli optymalizację strony pod wyszukiwarki, bywa na początku dość żmudne, jednak z pewnością się opłaca. Jeśli dopiero założyłeś stronę, pierwsze efekty powinny być widoczne po około 6 miesiącach. Nie należy na siłę skracać tego okresu, ponieważ może się to źle skończyć dla Twojej witryny. Nie warto stosować niedozwolonych praktyk, takich jak: powielanie treści z innych stron, nienaturalne upychanie słów kluczowych w witrynach czy też umieszczanie w nich niskiej jakości linków – Google może wówczas wyrzucić Twoją stronę z wyszukiwarki.
Naucz się tworzyć reklamy w Google Ads
Mówiąc o marketingu internetowym, nie można zapomnieć również o Google Ads. Narzędzie to umożliwia promocję w rankingach wyszukiwania Google. Jeśli reklama będzie dobrze przygotowana, Twoja strona może się znaleźć na ich szczytach dosłownie w kilka minut! System Google Ads świetnie sprawdzi się jako narzędzie wspomagające proces pozycjonowania oraz wspierające okresową promocję wybranego produktu.
Zaprzyjaźnij się z narzędziem Google Analytics
Aby móc się przekonać, czy faktycznie przyciągasz ruch na stronę oraz ilu użytkowników na nią wchodzi, warto nauczyć się obsługi Google Analytics. Jest to narzędzie całkowicie darmowe. Dzięki niemu lepiej poznasz osoby, które wchodzą na Twoją witrynę, a także ich zachowania oraz preferencje. Narzędzie to daje wgląd do informacji na temat tego, na której stronie użytkownicy przestają śledzić Twój serwis oraz gdzie rozpoczynają swoją wizytę.
Zadbaj o newsletter
W ramach zdobywania wiedzy o e-marketingu warto także nauczyć się przygotowywania newslettera. Dzięki niemu zbudujesz własną bazę mailingową oraz dowiesz się, ile osób naprawdę interesuje się publikowanymi przez Ciebie wpisami czy też oferowanymi produktami. Ważne jest również to, aby nauczyć się automatyzować mailingi oraz poznać takie wskaźniki, jak Open Rate czy CTR. Istnieje mnóstwo narzędzi do e-mail marketingu, jak np. MailChimp czy MailerLite.
Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw
Dowiedz się jak prowadzić efektywne kampanie e-mail marketingowe. Zacznij wykorzystywać potencjał newsletterów do zwiększania sprzedaży, zdobywania nowych klientów i budowania wizerunku. Dowiedz się więcej
Opublikowane 19 października 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej