Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Jak założyć sklep na Instagramie

Jak założyć sklep na Instagramie

Instagram już od dłuższego czasu przestał być miejscem zarezerwowanym do utrzymywania kontaktów prywatnych. Służy budowaniu marki osobistej, promocji firm, a obecnie również wspiera sprzedaż produktów. Jak działa, czy warto i jak założyć sklep na Instagramie - odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!


Kurs Marketing i sprzedaż na Instagramie

Poznaj skuteczne techniki promocji i budowania wizerunku firmy i marki osobistej na Instagramie. Stwórz profesjonalny i angażujący profil, który pomoże Ci zdobyć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Dowiedz się więcej


sklep na instagramie

Jak działa sklep na Instagramie?

Uruchomienie usługi zakupów w Instagramie dodaje dwie nowe funkcjonalności w koncie:

  • Wyświetl sklep - tuż pod zdjęciem profilowym i głównym opisem pojawia się przycisk, prowadzący do sklepu.
  • W relacjach i zdjęciach feedu można oznaczyć produkty. Kliknięcie w umieszczone oznaczenie prowadzi użytkownika bezpośrednio do wybranego artykułu w sklepie IG.

sklep na instagramie ikea
Źródło: Profil Instagram ikeapolska

Jak widzisz, w jednym i drugim przypadku celem jest skierowanie ruchu do zakładki ze sklepem, w której znajdują się produkty. Śladem ecommerce, prezentowane są one wraz ze zdjęciami, opisem i ceną. Można je również zapisać w ulubionych lub przesłać znajomemu w wiadomości. Różnica pomiędzy sklepem IG a typowym serwisem zakupowym polega na tym, że użytkownik nie może tutaj sfinalizować zakupu. Ostateczne zawarcie transakcji - czyli wrzucenie produktu do koszyka, płatność i wybór sposobu dostawy - odbywa się w sklepie internetowym, do którego prowadzi dodatkowy przycisk.

Tak przemyślana ścieżka zakupowa ma swoje plusy i minusy. Plusem jest fakt, że do minimum ogranicza się ewentualne kłopoty techniczne z konfiguracją sklepu. Jest to również dodatkowy kanał pozyskiwania ruchu i szansa na pobudzanie popytu. Minusem jest konieczność posiadania sklepu pod własną domeną - oznacza to, że nie ma możliwości prowadzenia sprzedaży jedynie za pośrednictwem Instagrama.

sklep instagramowy
Źródło: Profil Instagram ikeapolska

Jak założyć sklep na Instagramie?

Uruchomienie usługi jest całkowicie bezpłatne i wiąże się jedynie z wykonaniem kilku kroków. W pierwszej kolejności należy zapoznać się z wymaganiami formalnymi narzuconymi przez Facebook i upewnić, że oferta nie będzie ich łamać. Jakich wymagań możesz się spodziewać? Najważniejsze wśród nich to konieczność posiadania sklepu ecommerce pod własną domeną i profili firmowych Facebook oraz Instagram. W sklepie można umieścić jedynie produkty, mając na uwadze, że istnieje lista artykułów wykluczonych ze sprzedaży przez Facebook, jak na przykład alkohol lub substancje psychoaktywne.

przykład sklepu internetowego na instagramie - ikea
Źródło: Profil Instagram ikeapolska

Jeśli wszystkie powyższe wymagania spełniasz, możesz założyć sklep na Instagramie w następujący sposób:

  • Pierwszym krokiem jest połączenie kont firmowych Facebook i Instagram. Jeżeli aktualnie korzystasz z profilu prywatnego, możesz go przekształcić w biznesowy lub utworzyć nowy. Konto firmowe niesie ze sobą znacznie wiele korzyści, o których przeczytasz w naszym artykule Jak wykorzystać Instagrama w promocji biznesu.

  • W następnej kolejności należy utworzyć katalog produktów za pomocą Menedżera Sprzedaży Facebook, korzystając z formularza lub piksela. Inną możliwością jest integracja platformy e-commerce z profilem na Facebooku, dzięki czemu artykuły można importować. Wśród serwisów partnerskich znajdują się między innymi: Magento, Shopify, OpenCart, WooCommerce i Quipt.

  • W ciągu kolejnych kilku do kilkunastu dni konta oraz dodane produkty przejdą proces weryfikacji. Po uzyskaniu akceptacji można wykonać krok ostatni, którym jest aktywacja usługi. W Ustawieniach konta na IG należy wejść w zakładkę Firma i Zakupy i aktywować wybrany katalog produktów.

Kurs Jak zdobywać klientów w social mediach

Kurs Jak zdobywać klientów w social mediach

Zobacz kurs Arrow
Kurs Marketing i sprzedaż na Instagramie

Kurs Marketing i sprzedaż na Instagramie

Zobacz kurs Arrow
Kurs Jak prowadzić komunikację w social media i zwiększać sprzedaż

Kurs Jak prowadzić komunikację w social media i zwiększać sprzedaż

Zobacz kurs Arrow

Czy warto założyć sklep na Instagramie?

Zamysł zakupów w IG jest genialny w swej prostocie. Potencjał sprzedażowy można dostrzec zwłaszcza dzięki funkcji oznaczania produktów, która znacząco ułatwia działania marketingowe firm. W strategii prowadzenia konta niewiele się musi zmienić - marka publikuje fotografie w określonej tematyce, wedle ustalonego harmonogramu. Jednak obecnie na tej jednej fotografii można zaprezentować nawet kilka produktów, które użytkownik bez kłopotu znajdzie i kupi, jeśli taką będzie miał chęć. To odpowiedź na bardzo często powtarzające się pytania: Jaki to stolik? Gdzie kupiłaś ten dywan? Gdzie mogę kupić taki rower? Na jednej fotografii można oznaczyć do 5 produktów, zaś w postach z galerią zdjęć do 20. Z kolei w relacji można oznaczyć jedynie 1 produkt.

sklep na instagramie - oznaczanie produktów
Źródło: Profil Instagram ikeapolska

Jak widać w powyższych przykładach, sklep na Instagramie jest świetnym narzędziem do kreowania potrzeb zakupowych. Docierasz bowiem do użytkowników, którzy w danym momencie nie są nastawieni na zakupy i poszukiwanie artykułów, których potrzebują. Korzystają z Internetu w celach rekreacyjnych, przeglądają ulubione konta, spędzają wolny czas. Instagram podsuwa im te produkty, których chcą.

Podsumowanie

W chwili obecnej, sklep na Instagramie nie może stanowić samodzielnego kanału do prowadzenia sprzedaży. Niemniej, jest dodatkowym źródłem ruchu dla sklepu e-commerce, którego nie warto bagatelizować. Dla firm, które już prowadzą działania marketingowe na IG, jest to naturalna i prosta w realizacji ścieżka rozwoju. Dla tych, którzy na Instagramie jeszcze nie są obecni, jest to ciekawa forma promocji, którą warto brać pod uwagę w planowanej strategii sprzedaży.


Opublikowane 30 marca 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!