Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Jak zarabiać prowadząc kanał na YouTube?

Jak zarabiać prowadząc kanał na YouTube?

Żyjemy w epoce nieustannego rozwoju mediów społecznościowych. Jedną z wiodących tego typu platform jest YouTube. Aby na niej zarabiać, nie musisz być jednak Gonciarzem czy Karolem Paciorkiem. Okazuje się, że naprawdę dobre pieniądze z powodzeniem możesz zdobyć na YouTube, nie będąc znanym w całym kraju. Jak zatem zarabiać na tej platformie?


Kurs Jak prowadzić kanał na YouTube i zarabiać

Stwórz kanał Youtube, zdobądź subskrybentów, zbuduj własną markę i zacznij zarabiać. Dowiedz się więcej


Reklamy z Google AdSense

Pierwsza forma zarobkowania na YouTube to oczywiście przychody z reklam, które zintegrowane są z systemem Google AdSense. Na początku youtuber musi udostępnić swoją przestrzeń reklamową. Następnie wyżej wspomniany system dobiera możliwie jak najbardziej dopasowaną reklamę – zarówno do samej zawartości filmu, jak i do upodobań użytkowników. Później wypłaca youtuberowi 55 proc. kwoty zebranej od tych reklamodawców, których kampanie marketingowe zostały uwzględnione w konkretnym wideo. Jakie kwoty można zarobić w ten sposób? To zależy od stawki, jaką jest w stanie zapłacić reklamodawca w wybranym wideo, przeznaczonym dla określonych odbiorców.

YouTube na smartfonie

Można wyróżnić kilka podstawowych typów takich reklam:

  • reklamy wizualne – zwykle pojawiają się w rogu ekranu, najczęściej po prawej stronie od góry,
  • reklamy na dolnym pasku wideo – u dołu filmiku pojawiają się w postaci paska z reklamą,
  • reklamy, które pojawiają się w trakcie filmiku – nie są szczególnie popularne, ponieważ zaburzają ciągłość materiałów wideo,
  • reklamy pre-roll – maksymalnie kilkunastosekundowe spoty, które wyświetlają się przed uruchomieniem wideo, przy czym niektóre z nich można pominąć, innych – nie.

Współprace komercyjne

Świetnym sposobem na zarabianie pieniędzy przy pomocy YouTube jest także nawiązanie współpracy komercyjnej z partnerami zewnętrznymi. Współpraca ta może działać działać np. na zasadzie programu afiliacyjnego. Polega on najczęściej na tym, iż twórca filmiku przedstawia wybrane produkty partnera, a następnie umieszcza do nich link w opisie wideo. W jednym wideo vloger może zawrzeć nieograniczoną liczbę linków afiliacyjnych – dużo zależy więc od warunków współpracy.

nagrywanie filmu na yt

Mówi się, że programy afiliacyjne to – tak naprawdę – najszybszy sposób na monetyzację, nawet w przypadku niewielkiego ruchu. Stawki są jednak tutaj bardzo zróżnicowane i zależą od wielu czynników, m.in. takich jak rozpoznawalność vlogera czy też popularność konkretnych filmików. Zdarza się, że kooperacja polega np. na umieszczeniu postu sponsorowanego w innym medium społecznościowym lub wystąpieniu na wydarzeniu branżowym organizowanym przez klienta. W nawiązaniu tego typu współpracy mogą Ci pomóc różnego rodzaju, przeznaczone do tego platformy, jak np. WhitePress.

Kurs Jak prowadzić kanał na YouTube i zarabiać

Kurs Jak prowadzić kanał na YouTube i zarabiać

Zobacz kurs Arrow
Kurs Final Cut Pro X - montaż filmów od podstaw

Kurs Final Cut Pro X - montaż filmów od podstaw

Zobacz kurs Arrow
Kurs DaVinci Resolve - montaż filmów od podstaw

Kurs DaVinci Resolve - montaż filmów od podstaw

Zobacz kurs Arrow

Wspieranie kanału przez użytkowników

Inną opcją, która umożliwi Ci spieniężenie własnej działalności, jest uzyskanie wsparcia kanału przez użytkowników, a konkretnie – Twoich fanów. Dlaczego mieliby oni w ogóle to robić? Cóż, możesz im zaoferować atrakcyjne bonusy, takie jak ekskluzywne treści czy też nieszablonowe odznaki. Jak zbierać środki? Na przykład przy pomocy platformy Patronite, które daje możliwość uzyskiwania nawet długotrwałego wsparcia finansowego. Równie dobrze możesz skorzystać z funkcjonalności znajdujących się w obrębie YouTube – w tym przypadku musisz zostać jednak partnerem owej platformy. Ważne jest także to, aby umiejętnie wypromować kampanię finansowania, tak aby fani faktycznie chcieli wesprzeć Twoją pracę.

nagrywanie filmu na kanał youtube

Jaki content tworzyć na YouTube?

Oczywiście nie ma jednej rady na to, jaki content tworzyć na popularnej platformie wideo. Warto jednak skorzystać z poniższych wskazówek.

  • Twórz evergreen content – Na YouTubie świetnie sobie radzą filmiki o ponadczasowej treści, która będzie interesująca dla użytkowników przez więcej niż kilka sezonów. Oczywiście, filmiki kręcone pod wpływem aktualnych trendów z pewnością szybciej przyciągną uwagę, jednak równie szybko zginą w czeluściach internetu.
  • Nagrywaj długie i wyczerpujące filmy – Wiele osób wychodzi z założenia, że współcześni użytkownicy są w stanie przyswoić jedynie krótkie treści. To błąd! Długie wideo ogląda się przez dłuższy czas, a to z kolei sprawia, że Twój film przyciąga uwagę widza na dłużej. A co za tym idzie, YouTube pozycjonuje Twoje filmy wyżej.
  • Twórz filmy dla swojej niszy – Być może uważasz, że najlepiej jest tworzyć kanał dla szerokiego grona odbiorców. Jak się jednak okazuje, często bardziej opłaca się nagrywać filmy dedykowane bardzo wąskiej grupie użytkowników, wśród których – jeśli Twoje treści będą wartościowe – szybko zyskasz miano eksperta. Co więcej, dzięki temu możesz szybciej przyciągnąć uwagę.

Jak nie zarobisz na platformie YouTube?

Na koniec warto rozwiać pewne wątpliwości. Przede wszystkim należy zaznaczyć, iż vlogerzy nie zarabiają dzięki subskrypcjom czy też liczbie polubień. Oczywiście, im więcej osób interesuje się twórczością konkretnego youtubera, tym łatwiej negocjować z partnerami bardziej korzystne warunki współpracy. Bezpośrednio jednak nikt jeszcze na tzw. „lajkach” nie zarobił.


Opublikowane 22 października 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla personal brandingu
Users icon 903 uczestników
Watch icon 31 godzin
Video icon 192 wykładów

Dowiedz się jak skutecznie budować markę osobistą kreując profesjonalny wizerunek swojej osoby i biznesu. Wykorzystaj skuteczne techniki perswazji i przydatne narzędzia do zdobywania nowych klientów i zwiększania swojej widoczności w internecie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!