Jak zbudować własną bazę mailingową?
Odpowiednio zbudowana i wykorzystywana baza mailingowa pozwala transferować leady przez lejek sprzedażowy, aby maksymalizować efektywność strategii marketingowej. Aby jednak tak się stało, potrzebna jest lista kontaktów wyrażających zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną. Jak szybko i skutecznie zbudować własną bazę mailingową?
Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw
Dowiedz się jak prowadzić efektywne kampanie e-mail marketingowe. Zacznij wykorzystywać potencjał newsletterów do zwiększania sprzedaży, zdobywania nowych klientów i budowania wizerunku. Dowiedz się więcej
Budowanie własnej bazy mailingowej – co warto wiedzieć?
Zanim poznasz skuteczne sposoby budowania własnej bazy mailingowej, musisz wiedzieć, że taka lista kontaktów musi być zebrana zgodnie z prawem. Osoby podające swoje dane muszą wyrazić zgodę na ich przetwarzanie oraz otrzymywanie komunikatów marketingowych. Aby więc cała procedura nie budziła żadnych wątpliwości, zadbaj o aktualną i kompletną politykę prywatności.
Bazę mailingową wykorzystuje się do ogrzewania leadów. Bardzo często dane pozostawiają osoby, które jeszcze nie są zdecydowane na zakup, ale chcą dowiedzieć się nieco więcej o ofercie. Do bazy mailingowej trafiają także aktualni klienci, z którymi organizacja może utrzymywać kontakt, zachęcając do ponownego zakupu.
Jak zbudować własną bazę mailingową? Porady
Istnieje kilka skutecznych sposobów na zbudowanie własnej bazy mailingowej. Możesz stosować je jednocześnie lub wybierz te, które uważasz za dopasowane do charakterystyki Twojego biznesu.
#1 Zaprojektuj ciekawy newsletter
Wartościowy newsletter sprawi, że użytkownicy chętnie zostaną jego subskrybentami, w ten sposób pozostawiając adres e-mail. Jednak stworzenie ciekawego biuletynu bywa naprawdę wymagające. Jeżeli wysyłane wiadomości nie będą interesujące, zaczną być traktowane jak spam. W efekcie użytkownicy szybko zrezygnują z subskrypcji. Dlatego newsletter potraktuj jako skuteczny sposób na pozyskiwanie adresów e-mail do swojej bazy, pod warunkiem, że masz dobry pomysł na jego realizację.
#2 Rabaty i promocje w zamian za adres e-mail
W e-commerce doskonałym sposobem na budowanie własnej bazy mailingowej jest przydzielanie rabatów oraz promocji. Warunkiem otrzymania takiego benefitu musi być pozostawienie przez użytkownika adresu e-mail. Nawet niewielki rabat lub promocja aktywowana dopiero przy kolejnym zakupie potrafią skutecznie zachęcić internautów do działania.
#3 Wartościowe materiały w zamian za adres e-mail
Strony internetowe pełniące funkcję firmowej wizytówki w zamian za adres e-mail, mogą udzielać dostępu do wartościowych materiałów (np. e-book). To alternatywa dla promocji, które skuteczność wykazują w branży e-commerce. Jeżeli to możliwe, możesz także udzielać rabatów na świadczone usługi lub w zamian za e-mail przesyłać subskrybentom publikowane materiały przedpremierowo (np. raporty, badania, czy case studies).
#4 Webinary
Przeprowadź webinar, podczas którego poruszysz ciekawe wątki. Warunkiem uczestnictwa będzie pozostawienie adresu e-mail przez użytkownika. Zaproszenie na wydarzenie otrzyma na swoją pocztę elektroniczną. Przy okazji zostanie wpisany do Twojej bazy, co ułatwi komunikację w przyszłości podczas zachęcania do realizacji konwersji.
Podsumowanie
Poszczególne sposoby na budowanie bazy mailingowej są mniej lub bardziej skuteczne zależnie od tego, jaki dokładnie biznes internetowy prowadzisz. Możesz próbować różnych technik lub stosuj je naprzemiennie, aby skutecznie zwiększać liczbę rekordów na liście kontaktów.
Opublikowane 16 grudnia 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej