Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Link building - pomysły na pozyskiwanie linków SEO

Link building - pomysły na pozyskiwanie linków SEO

Plan na poprawienie widoczności witryny internetowej w wyszukiwarce nieodzownie prowadzi do link buildingu. Nie jest tajemnicą, że profil linkowy strony ma ogromny wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania, jednak na jego budowę potrzeba pomysłu i czasu. Dobra strategia, konsekwencja w działaniu i cierpliwość to krok milowy w drodze do top 10. Jak zacząć? Skąd pozyskiwać linki? Kilka pomysłów znajdziesz poniżej.


Kurs SEO - jak skutecznie pozycjonować stronę

Zobacz jak zadbać o SEO i zapewnij swoje stronie wysoką pozycję w wyszukiwarce Dowiedz się więcej


Jakość czy ilość?

Warto spojrzeć na link building szerzej, by zrozumieć jego istotę i ułatwić sobie zadanie w opracowaniu strategii. Trzeba pamiętać, że ranking wyszukiwarki powstaje w oparciu o algorytmy, które nieustannie ulegają zmianom. Niektóre z nich przeszły do historii i nadal są wspominane przez webmasterów niczym najczarniejszy sen - jak Panda i Pingwin. O wielu dowiadujemy się po fakcie, obserwując skoki pozycji fraz kluczowych. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ Google dąży do udoskonalenia wyników wyszukiwania. Wpisanie w wyszukiwarkę określonego słowa kluczowego powinno zaowocować wyświetleniem dokładnie tych witryn, które spełnią potrzeby i oczekiwania użytkownika.

Algorytmy muszą więc w jakiś sposób rozpoznać wartość witryny oraz określić, na ile jej treść może być pożyteczna z punktu widzenia internauty. W tym ma pomagać profil linkowy - jakie strony, w jaki sposób i jak często powołują się na naszą witrynę. Sama ilość linków przestała mieć decydujące znaczenie. Nadmiar linków, jeśli ich jakość pozostawia wiele do życzenia, postrzegany jest wręcz jako czynnik szkodliwy i obecnie się go unika.

optymalizacja seo - pozyskiwanie linków

Pomysły na pozyskiwanie linków

Skoro nie ilość gra główną rolę, to co brać pod uwagę? Najlepszym rozwiązaniem jest zadbanie o różnorodność i jakość linków, ponieważ taki profil wygląda naturalnie. Ma to swoją dobrą stronę, gdyż o wiele łatwiej jest uzyskać świetne wyniki, działając na własną rękę. W jaki sposób? Oto kilka pomysłów:

Artykuły branżowe

Prawdopodobnie nie ma takiej branży, dla której nie powstał dedykowany serwis tematyczny. Nawiązanie współpracy z jednym lub nawet kilkoma takimi portalami to bardzo dobry sposób na zdobycie wartościowych linków i zaprezentowanie siebie w roli eksperta. Jaką treść możesz przekazać? Może to być analiza rynku, komentarz do zmieniających się przepisów lub trendów, raport podsumowujący miniony okres lub case study. Na takim działaniu zyska nie tylko pozycja Twojej strony, ale również Twój wizerunek w branży.

link building w artykułach blogowych

Wymiana artykułów eksperckich

Możesz się wymienić wartościowymi treściami z firmą, z którą współpracujesz. Jak, przykładowo, taka wymiana mogłaby wyglądać? Załóżmy, że zajmujesz się produkcją odzieży, którą szyjesz z tkanin polskich producentów. Producent może pochwalić się nowoczesną, ekologiczną technologią produkcji na Twojej stronie internetowej (z linkiem). Ty zaś, możesz opisać swoje autorskie projekty w jego witrynie - również umieszczając link. Tym sposobem obydwie strony pozyskają wartościowe linki, a być może przy okazji wypracują korzystne warunki współpracy.

wymiana linków w artykułach

Publikuj analizy i raporty

Branżowe opracowania to doskonały sposób na poprawienie swojej widoczności w wyszukiwarce. Jeśli cyklicznie i rzetelnie będziesz opracowywać raporty i analizy w swojej dziedzinie, z pewnością zyskasz większy ruch w witrynie, podniesiesz wiarygodność strony w oczach Google, a jednocześnie dostarczysz treści, którymi będzie można się podzielić.

wykresy i analizy branżowe

YouTube

Kolejny pomysł na dywersyfikację linków i zaznaczanie swojej obecności w Internecie. Treści publikowane w kanale firmowym wyświetlają się nie tylko w wynikach wyszukiwania YouTube, ale też w Google. Ponadto, masz tu możliwość dodania opisu i umieszczenia linku do własnej strony. Co więcej, użytkownicy chętniej sięgają po treści wideo i dzielą się nimi, udostępniając je na swoich stronach internetowych i w mediach społecznościowych.

Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają

Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają

Zobacz kurs Arrow
Kurs Google Analytics dla początkujących

Kurs Google Analytics dla początkujących

Zobacz kurs Arrow
Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Zobacz kurs Arrow
Fora branżowe

Aktywny udział w dyskusjach na forum nic nie kosztuje, a może przynieść szereg korzyści. Dzieląc się fachową wiedzą i pomagając użytkownikom w rozwiązywaniu problemów, budujesz wizerunek eksperta. Przy okazji, masz szansę zamieścić link do swojej witryny i zareklamować swoje usługi.

Wywiady i recenzje

Zaproponuj wywiad z ekspertem z pokrewnej branży i opublikuj go na swojej stronie internetowej. Bardzo prawdopodobne, że Twój rozmówca udostępni treść rozmowy w swojej witrynie lub podzieli się nią w mediach społecznościowych. Podobnie ten schemat działa w przypadku recenzji produktu - jeśli przygotujesz ją rzetelnie, z dużym prawdopodobieństwem znajdzie odbiorców, którzy ją udostępnią.

przeprowadzanie wywiadu

Skanuj konkurencję

Gdy już wyczerpiesz wszystkie swoje pomysły, skorzystaj z pomocy narzędzi takich, jak Semrush lub Ahrefs. Pozwalają one na przeskanowanie profilu linkowego dowolnej domeny - na przykład domeny firmy konkurencyjnej, widocznej w top 10 Google. Znajdziesz tu nie tylko precyzyjne odnośniki do linkujących domen, ale też ich ranking - co ułatwi Ci wybór najbardziej wartościowych wśród nich.

Czy pozyskiwanie linków to trudne zadanie? Z pewnością pochłania dużo czasu i pracy, wymaga również systematyczności, aby osiągnąć trwały efekt. Nie wolno przy tym zapomnieć o optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek, ponieważ to równie ważny czynnik w rankingu. Choć cała operacja może się wydawać skomplikowana - spokojnie! Nie musisz być programistą, żeby pozycjonować i promować swoją stronę internetową - musisz jedynie działać z głową i konsekwentnie. Powodzenia!


Opublikowane 9 listopada 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla specjalisty e-commerce
Users icon 12944 uczestników
Watch icon 57 godzin
Video icon 423 wykładów

Zostań cenionym specjalistą w branży e-commerce. Poznaj i zastosuj w praktyce techniki, które zagwarantują wysoką sprzedaż. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!