Pinterest - co to jest i czy warto z niego korzystać
Pinterest to serwis społecznościowy, który dla wielu osób w Polsce wciąż brzmi nieco enigmatycznie. O ile Facebook czy Instagram są świetnie znane w naszym kraju, o tyle Pinterest dopiero zyskuje popularność. Z pewnością jednak zainteresowanie tą platformą będzie się zwiększać, już teraz trend jest wyraźnie wzrostowy, a aktywnych użytkowników szybko przybywa (aktualnie w Polsce jest ich już ponad 6 milionów). Co ważne z punktu widzenia przedsiębiorców, stale rośnie także potencjał marketingowy Pinteresta. Zasięg z reklam wzrósł w ostatnim roku o ponad 20%. Może warto więc poznać bliżej to medium i dołączyć do grona użytkowników?
Kurs Personal Branding - budowanie marki osobistej
Dowiedz się jak wykorzystać social media, content marketing i inne możliwości internetu do tworzenia silnej marki osobistej. Zbuduj spójny wizerunek swojego biznesu, który pozwoli Ci zdobywać klientów Dowiedz się więcej
Czym jest Pinterest?
Zacznijmy od wyjaśnienia czym właściwie jest Pinterest. To jeden z największych na świecie serwisów społecznościowych skupiony na treściach graficznych. W obrębie platformy można udostępniać zdjęcia, filmy video, infografiki oraz wszelkiego rodzaju materiały wizualne. Aplikacja zaprojektowana jest w prosty i czytelny sposób. Każdy z użytkowników ma możliwość tworzenia własnych tablic, do których przypina się kontent (pin – podstawowa jednostka Pinteresta, odpowiednik posta na Instagramie i Facebooku). Są to zazwyczaj zdjęcia lub video okraszone krótką treścią. Do swoich tablic można także dodawać materiały zamieszczone przez inne osoby (repin). Standardowo na wszystkie treści możemy reagować poprzez polubienia i komentarze.
Dlaczego warto prowadzić profil na Pintereście?
Skoro wyjaśniliśmy już sobie na czym polega aplikacja i w jakim celu się jej używa, zastanówmy się, jakie właściwie korzyści niesie za sobą prowadzenia konta na Pintereście? Jest ich całkiem sporo:
Świetne źródło ruchu
Dzięki możliwości dodawania aktywnych linków w każdym pinie jesteś w stanie przekierowywać ruch np. do swojego sklepu internetowego lub bloga. To doskonała okazja, aby przeprowadzić klienta przez cały lejek zakupowy.
Idealne miejsce na kobiecy biznes
Bezdyskusyjnie Pinterest, zwłaszcza w Polsce, jest używany głownie przez kobiety. Stanowią one ponad 80% odbiorców serwisu. Ponadto czas spędzany w tym medium jest wysoki, wynosi zazwyczaj ponad godzinę dziennie. Jeśli więc Twoją grupą docelową są kobiety, Pinterest okazuje się doskonałym narzędziem marketingowym. W odróżnieniu od konkurencyjnych mediów społecznościowych, gdzie celem jest przede wszystkim budowanie zasięgów, zdobywanie polubień i obserwujących, użytkownicy Pinteresta skupieni są głównie na inspiracjach i wyszukiwaniu ciekawych treści. Daje to dużą przestrzeń do kreatywnego działania i możliwość pozyskania nowych odbiorców.
Platforma sprzedażowa
Potencjał zakupowy wśród użytkowników Pinteresta stale rośnie. Widać go już nie tylko na początkowych etapach ścieżki jak budowanie świadomości i zainteresowanie, ale także w kolejnej fazie – rozważań i zakupu. Dzieje się tak m.in. dzięki wprowadzeniu reklam na konwersję oraz możliwości realizacji działań remarektingowych. Według badań aż 57% użytkowników kupiło produkt, który znalazło w serwisie Pinterest. Sprawę ułatwia fakt, że jest on zarówno wyszukiwarką, jak i platformą społecznościową. Dla porównania na Facebooku zakupów dokonuje jedynie 14% ankietowanych.
Naturalny marketing wirusowy
Dzięki możliwości przypinania pinów do swojej tablicy (co stanowi właściwie ideę Pinteresta) użytkownicy sami, w naturalny sposób puszczają w obieg dany produkt lub usługę. Rozpowszechnianie treści możliwe jest także dzięki opcji wyszukiwania, a także algorytmu kategorii, który podsuwa odbiorcom materiały, zgodne z ich zainteresowaniami.
Budowanie świadomości marki
Odpowiednio tworzone piny i regularne publikacje z pewnością przyczynią się do zwiększenia rozpoznawalności danej marki. Dzięki temu, że treści na Pintereście są bardzo wizualne, a dodatkowo posegregowane i powiązane z tablicami tematycznymi, znacznie łatwiej tutaj o rozpoznawalność w swojej kategorii, niż w konkurencyjnych serwisach. Dobrze przygotowana strategia, plan działania i jakościowe materiały to prosty i nie wymagający dużych nakładów sposób na budowanie wizerunku firmy.
Podsumowanie
Pinterest cały czas zyskuje na popularności. Warto zatem skorzystać z szerokich możliwości zaprezentowania swoich produktów i usług w nowym miejscu. Nietypowa charakterystyka serwisu sprawia, że mamy świetną okazję, by dotrzeć do odbiorców w momencie, gdy szukają inspiracji, są na etapie odkrywania. Dzięki starannie przygotowanym treściom możemy w tym procesie uczestniczyć, sprawiając, że pomysły staną się rzeczywistością.
Bez wątpienia Pinterest nie jest miejscem dla każdego. Jeśli prowadzisz firmę budowlaną, albo doradztwo podatkowe raczej nie stworzysz odpowiedniego na to medium kontentu. Pinterest, będący wyszukiwarką wizualną dostarcza wielu inspiracji w tematach związanych z wystrojem wnętrz, modą, pielęgnacją, kulinariami, czy asortymentem dla dzieci. Będzie więc znakomitym miejscem, aby rozpocząć działania marketingowe branż specjalizujących się w tych tematach.
Opublikowane 29 czerwca 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej