Strefa rozwoju osobistego i nowinek ze świata technologii & IT | blog strefakursów.pl
Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Podstawowe skróty klawiszowe używane w Excelu z wykorzystaniem klawisza ctrl

Podstawowe skróty klawiszowe używane w Excelu z wykorzystaniem klawisza ctrl

Skróty klawiaturowe w programie Excel są po to, aby ułatwiać pracę. Sprawiają, że użytkownik może bardziej skupić się na zadaniu i analizie, którą ma do wykonania, a nie kwestii technicznej. Dzięki temu staje się bardziej wydajny i rozwija się zawodowo. Nie traci niepotrzebnie czasu na żmudne przewijanie długich tabel i zakresu danych. Dlatego specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy zestaw podstawowych skrótów klawiszowych używanych w Excelu z wykorzystaniem przycisku ctrl. Zapraszamy do lektury!


Kurs Excel 2019 od podstaw

Poznaj Excel od podstaw w kilka godzin. Dowiedz się jak bez wysiłku wykonać kluczowe czynności, jak zautomatyzować pracę i jak rozpocząć przygodę z tabelami przestawnymi. Dowiedz się więcej


Na początek otwieranie i zamykanie skoroszytu

Nasz poradnik zaczynamy od samego początku, a więc od kombinacji, która pozwoli Ci otworzyć i zamknąć skoroszyt będący podstawą Twojej pracy. W celu rozpoczęcia zabawy z Excelem potrzebna Ci będzie kombinacja:

ctrl + literka O.

Natomiast, gdy już zrobisz wszystko wystarczy, że naciśniesz nasz podstawowy klawisz czyli:

ctrl i literkę W na klawiaturze komputera.


Skróty klawiszowe excel

W odpowiedzi na ten zestaw skoroszyt się zamknie.

Pogrubianie i wyróżnianie tekstu

Raporty i analizy wykonywane w Excelu muszą być nie tylko poprawne, ale także estetyczne. Dobry wygląd sprawi, że całe zestawienie będzie przejrzyste, a co za tym idzie łatwe w odbiorze. Dlatego niektóre fragmenty muszą być pogrubione i wyraźnie odznaczone od innych. Podstawowy skrót, który na to pozwala to:

ctrl + B.

Pogrubianie i wyróżnianie tekstu

Dzięki temu konkretne elementy w łatwy sposób pogrubisz i sprawnie zapewnisz przygotowywanemu dokumentowi właściwą prezentację. Skrót sprawdzi się zatem świetnie podczas formatowania dokumentów.

Ukrywanie zaznaczonych wierszy i kolumn

Tabelki w Excelu zawierają bardzo wiele danych. Nie wszystkie są potrzebne w konkretnym momencie. Czasami utrudniają dotarcie do potrzebnej pozycji. Dlatego przydatnym rozwiązaniem jest ukrywanie wierszy i kolumn. Do tego celu również opracowano specjalną kombinację klawiszy.

Wiersze ukryjesz, gdy naciśniesz ctrl w połączeniu z klawiszem numerycznym oznaczającym cyfrę 9. Natomiast kolumny schowasz przez kliknięcie ctrl + 0.


Powiększanie i pomniejszanie obszaru danych

Chcesz powiększyć lub pomniejszyć obszar danych podczas realizowanej pracy? Nic prostszego! Nie musisz już szukać kombinacji na pasku narzędzi. Tabelka będzie znacznie większa, gdy klikniesz w klawisz:

ctrl + alt + =. Natomiast informacje nieco się oddalą, gdy naciśniesz ctrl w połączeniu z przyciskami alt i -.


Wstawianie komentarza z wątkami

Jedna osoba wykonuje zadanie w Excelu, a kolejni pracownicy z niego korzystają. Czasami trudno zrozumieć tok myślenia konkretnego członka załogi. Dlatego potrzebne są komentarze wyjaśniające wprowadzenie takiego, a nie innego rozwiązania. Sprawne wstawienie komentarza wraz z wątkami będzie możliwe za sprawą przycisków:

ctrl + shift + F2.


Wstawianie komentarza z wątkami

Wypełnianie zaznaczonego zakresu komórek bieżącym wpisem

Ostatnią naszą propozycją jest rozwiązanie umożliwiające wypełnienie zakresu komórek bieżącym wpisem. W tym celu musisz zastosować proste połączenie:

ctrl + enter.


Taki zestaw wspaniale sprawdzi się, gdy do wypełnienia masz setki wierszy. Dzięki temu pracę techniczną wykonasz znacznie szybciej i skupisz się na meritum sprawy.

Title course

Kurs Excel 2013 od podstaw

Zobacz kurs Arrow
Title course

Kurs Excel - tabele przestawne

Zobacz kurs Arrow
Title course

Kurs Excel - makra i VBA dla początkujących

Zobacz kurs Arrow

A teraz jeszcze raz przydatne skróty z użyciem przycisku ctrl:

1. Otwieranie i zamykanie skoroszytu
CTRL + O – otwarcie skoroszytu
CTRL + W – zamknięcie skoroszytu

2. Pogrubianie tekstu
CTRL + B – pogrubianie tekstu

3. Ukrywanie kolumn i wierszy
CTRL + 9 – ukrywanie wierszy
CTRL + 0 – ukrywanie kolumn

4. Powiększanie i pomniejszanie obszaru danych
CTRL + ALT + = - powiększanie obszaru
CTRL + ALT + - pomniejszanie obszaru

5. Wstawianie komentarza z wątkami
CTRL + SHIFT + F2 – wstawianie komentarza z wątkami

6. Błyskawiczne wypełnianie zaznaczonego zakresu bieżącym wpisem
CTRL + ENTER – sprawne wypełniania zaznaczonego zakresu bieżącym wpisem.


Opublikowane 9 sierpnia 2021 r. w kategorii: IT i oprogramowanie


Kompleksowe szkolenie dla specjalisty MS Excel
Users icon 13114 uczestników
Watch icon 39 godzin
Video icon 347 wykładów

Zostań specjalistą przed którym Excel nie ma żadnych tajemnic. Poznaj zaawansowane techniki, twórz złożone formuły i wykorzystaj swoje umiejętności w dowolnej dziedzinie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!