Pokaż swój biznes w sieci i zdobądź nowych klientów!

Mówi się, że jeżeli nie ma cię w Internecie, to tak, jakbyś nie istniał. Choć słów tych nie można interpretować dosłownie, w dzisiejszych czasach jest w tym coś znacznie więcej niż tylko ziarno prawdy. Aby Twoja firma mogła zaistnieć w sieci nie wystarczy samo stworzenie pięknej i funkcjonalnej witryny. Użytkownik musi jeszcze na tę witrynę trafić – odnaleźć ją pośród setek tysięcy innych stron. Bez dobrze przemyślanego marketing połączonego z działaniami SEO możesz o tym zapomnieć.

SEO czyli optymalizacja strony

Skrót Search Engine Optimization to wszelkie działania, które polegają na szeroko pojętym optymalizowaniu Twojej strony pod kątem wyszukiwarek takich jak np. Google czy Bing. Wynikiem skutecznej optymalizacji będzie wysoka pozycja witryny w tzw. organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania na związane z twoją stroną słowa kluczowe. Jeśli więc prowadzisz sklep internetowy z luksusowymi torebkami, z pewnością chciałbyś, żeby Twoja strona pojawiała się na pierwszym miejscach po wpisaniu w wyszukiwarkę fraz takich jak: „torebki”, „markowe torebki”, „damskie markowe torebki” czy „torebki sklep”. I efekt ten możesz osiągnąć, jeżeli tylko przyłożysz się do działań SEO.

Ponieważ Google, Yahoo czy Bing nie są ludźmi, a skomplikowanymi algorytmami, musisz dostosować stronę do tego, w jaki sposób widzą ją ich roboty (programy przeczesujące codziennie Internet i klasyfikujące strony pod względem zwartości). Więcej o przygotowaniu strony pod kątem SEO dowiesz się z naszego szkolenia, które znajdziesz TUTAJ

SEO

Google AdWords

AdWords to nic innego, jak płatna reklama najczęściej wyświetlana nad lub pod organicznymi wynikami wyszukiwania w Google. W odróżnieniu od „naturalnego i darmowego” SEO wysokie pozycje Twojej reklamy nie są tutaj związane z optymalizacją strony. W dużej mierze zależeć będą natomiast od budżetu jaki jesteś w stanie przeznaczyć na promocję oraz odpowiedniego dobór słów kluczowych, na które będziesz chciał wyświetlać swoje reklamy. Za reklamę w Google AdWords płacisz tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie w link do Twojej strony, a nie za samo jej wyświetlenie. Cena za kliknięcie jest uzależniona od wielu czynników: ilości osób chcących wyświetlać się na tę samą frazę kluczową, ilości wyszukiwań tych fraz miesięcznie czy od częstotliwości wyświetlania reklamy. Promocja biznesu w wyszukiwarce Google to tylko część możliwości systemu AdWords, który oferuje również reklamy w tzw. sieci reklamowej, czyli na wielu dostępnych w sieci witrynach.

Jak reklamować się z pomocą Google AdWords

Reklama na Facebooku

Reklama w najpopularniejszym na świecie serwisie społecznościowym, to jedna z najlepszych decyzji marketingowych jakie możesz podjąć! Blisko połowa Polaków jest już na Facebook i odwiedza go regularnie niemal codziennie. Olbrzymią zaletą promowania firmy w tej sieci jest docieranie do potencjalnych klientów w oparciu o bardzo precyzyjne informacje takie jak: wiek, płeć, zainteresowania, stanowisk zawodowe i wiele, wiele innych. Wynika to z faktu, że użytkownicy mediów społecznościowych lubią dzielić się prywatnymi informacjami, a Ty jako reklamodawca możesz je wykorzystać. Sprzedając wcześniej wspomniane luksusowe torebki możesz targetować (kierować) kampanię np. do kobiet w wieku 29-45 lat z dużych miast, aktywnych zawodowo i z wyższym wykształceniem. Z pewnością duża grupa takich odbiorców, to osoby zarabiające powyżej średniej mogące pozwolić sobie na drogie torebki, które sprzedajesz.

Jak reklamować się z pomocą Facebook'a

Social media – społecznościowa twarz internetu

Większość użytkowników Internetu korzysta z sieci społecznościowych nie tylko po to, aby pozostać w kontakcie ze znajomymi czy bliskim, ale też, by wyszukiwać informacje czy opinie na temat produktów czy usług, które zamierzają kupić. Statystyki pokazują, że przeciętny internauta posiada konto w przynajmniej dwóch serwisach społecznościowych, które odwiedza minimum kilka razy w miesiącu. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Google+, LinkedIn, to tylko najważniejsi z „graczy”, którzy mogą pochwalić największą liczbą użytkowników. Warto założyć w tych serwisach konta firmowe i być tam, gdzie są Twoi klienci. Nie oznacza to, że musisz być od razu obecny wszędzie. Na początek wystarczy fanpage na Facebooku. W dużej mierze działania w social mediach są działaniami darmowymi, darmowymi, w tym sensie, że będziesz poświęcał głównie swój czas, a nie pieniądze, jak na typową reklamę. Warto to wykorzystać już teraz, bo sytuacja zmienia się niezwykle dynamicznie.

Rozwijaj swój biznes dzięki mediom społeczniościowym

Email marketing

Email marketing kojarzony głównie z rozsyłaniem newsletterów, podobnie jak pozycjonowanie, jest jedną z tańszych form docierania do użytkowników internetu. Działa on jednak tylko wtedy, gdy dałeś się już wcześniej w sieci zauważyć. Zapisanie się do newslettera, oprócz bycia na bieżąco z rozwojem i aktualnościami dotyczącymi twojej firmy, powinno oznaczać dla klienta także dodatkową korzyść. Może to być darmowy ebook czy rabat, który klient będzie mógł wykorzystać, np. podczas pierwszych zakupów. Zachęcenie użytkowników do subskrypcji newslettera może zaowocować tym, że zostaną oni z twoją firmą na dłużej i będą regularnie korzystać z jej oferty. Na początku przygody z wysyłką newsletterów, kiedy twoja baza mailowa nie będzie jeszcze zbyt duża, możesz korzystać narzędzi, takich jak MailChimp czy FreshMail za darmo. Pozwalają one na wysyłkę ograniczonej liczby masowych maili w ciągu każdego miesiąca – zwykle od kilkuset do kilku tysięcy wiadomość. W większość przypadków na start będzie to liczba wystarczająca.

Email marketing

Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat SEO, marketingu internetowego i sposobów promocji firmy w internecie, zapoznaj się z naszym działem e-marketing. Znajdziesz tam szkolenia, które pomogą Ci zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwarek oraz takie, dzięki którym nauczysz się tworzyć skuteczne kampanie reklamowe na Facebooku i za pomocą systemu Google AdWords. Dowiesz się również jak wykorzystać olbrzymi i darmowy potencjał sieci społecznościowych, by zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci i zdobyć dzięki nim nowych klientów.