Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Recykling treści – co to jest i jak go wykorzystać?

Recykling treści – co to jest i jak go wykorzystać?

Pojęcie recyklingu treści jest bezpośrednio powiązane z content marketingiem oraz pozycjonowaniem stron internetowych. Na czym polega ten proces i co ma na celu? Czy warto recyklingować treść – a jeżeli tak, to w jaki sposób?


Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają

Poznaj warsztat copywritera, naucz się pisać skuteczne i angażujące teksty, na których będziesz zarabiał! Dowiedz się więcej


Czym jest recykling treści?

Recykling treści to proces ponownego wykorzystania publikacji na stronie internetowej. Podstawowym celem tego zabiegu jest odświeżenie i zaktualizowanie contentu, na przykład w sytuacji, gdy informacje straciły ważność. Zamiast tworzyć nową treść, poddaje się ją recyklingowi. Następnie zawartość jest publikowana z nową datą, aby zainteresować odbiorców i potwierdzić swoją aktualność.

Wykorzystanie recyklingu treści ma miejsce nie tylko na stronach internetowych, również w mediach społecznościowych. Wówczas udostępnia się post, zachęcający do odwiedzenia konkretnej publikacji. Podobnym zabiegiem jest umieszczanie zawartości starych artykułów w newsletterach, co pozwala ponownie wykorzystać dawniejszą treść. Należy jednak zachować odpowiednio duże odstępy czasowe, aby odbiorcy nie zauważyli stosowania tej metody, co mogłoby negatywnie wpłynąć na ich doświadczenia.

zastosowanie recyklingu treści

Recykling treści a widoczność strony w Google

Recykling treści znajduje zastosowanie również w SEO (Search Engine Optimization: czyli pozycjonowanie stron). Algorytm Google działa w taki sposób, aby wyświetlać odbiorcom wartościowe i aktualne informacje. Oznacza to, że materiały opublikowane kilka lat wcześniej mają niewielką szansę na osiągnięcie wysokiej pozycje w wyszukiwarce. W takiej sytuacji zastosowanie ma recykling treści, który pozwala zaktualizować informacje, następnie zmieniając datę publikacji.

Google w swojej oficjalnej dokumentacji (Wskazówki dla Webmasterów) potwierdza, że teksty, które są aktualne i wartościowe mają większą szansę na to, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego recykling treści jest skuteczną techniką pozycjonowania, szczególnie w obrębie stron internetowych regularnie publikujących content od wielu lat.

tworzenie treści na stronę www

Jak znaleźć treści do recyklingu na stronie internetowej?

Procesowi recyklingu treści poddaje się te teksty, które zostały opublikowane dawno i jednocześnie nie generują zainteresowania (np. ruchu użytkowników oraz widoczności w wyszukiwarce). Wówczas ich odświeżenie oraz zaktualizowanie przyniesie oczekiwane efekty.

Wyszukiwanie treści pod recykling warto rozpocząć od analizy zachowań odbiorców oraz widoczności contentu w Google. Skorzystaj ze swojego systemu CMS i eksportuj dane dotyczące udostępnionych wpisów na stronie internetowej – następnie umieść wszystkie informacje w arkuszu kalkulacyjnym i posortuj je zgodnie z datą publikacji. Kolejnym krokiem będzie eksportowanie danych z narzędzia Google Search Console (lista adresów URL wraz ze statystykami kliknięć i wyświetleń).

Połącz te informacje z wcześniej przygotowaną listą pochodzącą z systemu CMS. W ten sposób przeanalizujesz nie tylko daty publikacji swoich treści, ale także skuteczność contentu pod kątem budowania widoczności w Google i zainteresowania wśród użytkowników. Z listy wybierz te teksty, które nie osiągają wysokiej pozycji, a przy okazji zostały opublikowane dawno temu. Następnie poddaj je recyklingowi.

Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Zobacz kurs Arrow
Kurs Jak prowadzić komunikację w social media i zwiększać sprzedaż

Kurs Jak prowadzić komunikację w social media i zwiększać sprzedaż

Zobacz kurs Arrow
Kurs Storytelling w biznesie i marketingu

Kurs Storytelling w biznesie i marketingu

Zobacz kurs Arrow

Jak wykonać recykling treści?

Recykling treści warto przeprowadzić w taki sposób, aby content stał się nie tylko aktualny i wartościowy dla użytkowników, ale także napisany zgodnie z zasadami SEO. W ten sposób zwiększysz szansę na to, aby publikacja znalazła się na wysokiej pozycji w Google.

Recykling treści krok po kroku:

  • Wyselekcjonuj content do aktualizacji – na podstawie dat publikacji oraz widoczności w Google stwórz listę publikacji, które wymagają recyklingu.

  • Wybierz frazy kluczowe – to słowa, na które content będzie wyświetlać się w Google. Wyselekcjonuj wyrażenia o wysokim popycie, aby generować ruch organiczny.

  • Umieść frazy kluczowe w nagłówkach – robot indeksujący Google podczas analizowania strony zwraca szczególną uwagę na strukturę nagłówków. Obecność słów kluczowych w tym fragmencie treści ma istotny wpływ na widoczność w wyszukiwarce.

  • Umieść frazy kluczowe w treści – słowa implementuj w sposób naturalny, aby ich obecność nie zaburzała warstwy merytorycznej publikacji.

  • Opublikuj tekst – treść zostanie lepiej odebrana przez algorytm, gdy będzie posiadać aktualną datę publikacji.

copywriter w pracy

Podczas tworzenia tekstu warto korzystać ze specjalistycznych narzędzi do tworzenia treści zgodnie z zasadami SEO. W tym zakresie pomoc zapewniają: Senuto, SEMSTROM oraz Contadu. Pamiętaj jednak, że oprogramowanie jest jedynie wskazówką, a nie wszechwiedzącą wyrocznią. Dlatego przede wszystkim skup się na tym, aby wraz z publikacją artykułu dostarczyć odbiorcom wartościowe informacje, których szukają. W ten sposób algorytm Google lepiej oceni treść.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak pozycjonować stronę internetową – wykorzystując w tym celu między innymi recykling treści – skorzystaj z kursu prowadzonego przez specjalistę, który przedstawi cały proces od A do Z.


Opublikowane 2 listopada 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!