Skuteczna reklama na Facebooku – poradnik dla początkujących
Wypromowanie firmy bez marketingu jest w dzisiejszych czasach niemal niemożliwe. Jednym z najchętniej wybieranych mediów są obecnie Social Media. Wiele osób decyduje się na reklamę na Facebooku, ponieważ jej prowadzenie przynosi wiele korzyści - pozwala dotrzeć do dużej grupy odbiorców oraz wchodzić z nimi w interakcje, a także budować trwałe relacje. Jakie są sposoby promowania firmy na Facebooku? O czym warto pamiętać podczas planowania kampanii?
Kurs Skuteczna reklama na Facebooku & Instagramie od podstaw
Wykorzystaj potencjał reklamy na Facebook i Instagram. Naucz się tworzyć angażujące kreacje, wykorzystaj skuteczne strategie, docieraj precyzyjnie do klientów i zarabiaj więcej! Dowiedz się więcej
W jaki sposób można promować swoją firmę na Facebooku?
Zasadniczo można wyróżnić trzy sposoby na promowanie marki za pośrednictwem Facebooka. Wszystkie polegają na prowadzeniu:
- kampanii Facebook Ads,
- strony wizytówki w formie fanpage,
- grupy dyskusyjnej.
Warto zauważyć, że najlepsze efekty osiągnie się poprzez kombinację wszystkich form.
Facebook Ads podstawą działań marketingowych
Facebook Ads to płatne narzędzie reklamowe Facebooka, dzięki któremu można dotrzeć do wszystkich użytkowników korzystających z serwisu. Przeprowadzenie kampanii jest możliwe dzięki Managerowi Reklam. System oferuje ogromne możliwości konfiguracyjne – poprzez opcję szczegółowego określenia grupy docelowej, re-targetowania, ustalenia częstotliwości wyświetlania reklamy, aż po testy A/B pomagające określić, która wersja tekstowa/graficzna najlepiej się sprawdza. Większości internautów trudno jest odróżnić post sponsorowany od klasycznego, a reklamodawcy często tego nie ułatwiają.
Jakich możliwości dostarcza fanpage na Facebooku?
Kolejnym, obowiązkowym wręcz rozwiązaniem jest prowadzenie strony firmowej na Facebooku. Można na niej publikować informacje odnośnie marki oraz produktów, a także organizować konkursy. Jest powiązana z kontem prywatnym i można się na nią przenieść za pomocą jednego kliknięcia.
Rzetelnie przygotowany fanpage pozwala na budowę pozytywnego wizerunku w sieci oraz docieranie do dużej grupy odbiorców, skutecznie przyczyniając się do rozwoju firmy. Niestety, zasięgi postów w porównaniu do tych z grup dyskusyjnych są dużo mniejsze, a tendencja się stale zwiększa, jednak całkowite zrezygnowanie ze strony wizytówki to ogromny błąd.
Grupa dyskusyjna na Facebooku – hack na zwiększenie zasięgów
Grupy dyskusyjne stają się coraz popularniejsze. Niektórzy użytkownicy wolą korzystać właśnie z nich niż udzielać się na standardowych fanpage’ach – są najczęściej prywatne, co oznacza, że aktywność jest widoczna tylko dla pozostałych członków, więc internauci chętniej wyrażają na nich swoje zdanie.
Narzędzia grup pozwalają na selekcję i przyjmowanie wyłącznie wybranych członków, dzięki czemu społeczność staje się dla siebie bardziej wartościowa. Za pośrednictwem postów można przeprowadzać wiele angażujących działań – na przykład prowadzić ogólne dyskusje czy odpowiadać na pytania.
Jaka powinna być skuteczna reklama na Facebooku?
Aby kampania, niezależnie od przybranej strategii, była jak najbardziej skuteczna, należy odpowiednio ją przygotować. Na co zwrócić uwagę na samym początku?
Dokładne określenie celów kampanii
Aby móc wystartować ze skuteczną kampanią, konieczne jest dokładne sprecyzowanie jej celów. Może to być na przykład zwiększenie rozpoznawalności firmy, przedstawienie produktu i wypromowanie go, czy pozyskanie inwestorów.
Odpowiednia grupa docelowa
Skuteczne dotarcie do odbiorców jest możliwe, gdy zna się Personę, czyli profil przeciętnego klienta. Wiedząc kim ona jest, w jakim środowisku się porusza i jakie ma problemy, można szczegółowo określić grupę docelową. Ponadto precyzyjne dopasowanie treści do odbiorcy skutecznie zwiększy zainteresowanie, pozwoli wyjść naprzeciw oczekiwaniom oraz przełoży się na pozytywny efekt finansowy.
Wysokiej jakości content, który przyciąga klientów
Publikując treść na fanpage’u, koniecznie zwracaj uwagę na jej jakość; zawartość powinna być przemyślana. Może na przykład wywoływać w odbiorcy emocje - pragnienie, które skłoni klienta do skorzystania z oferty albo będzie drążyć skałę, budując ekspercki wizerunek. Przedstawiaj rozwiązania niebanalnych problemów w prosty i przystępny sposób, a z pewnością nie odgonisz się od klientów. Warto czasem korzystać z CTA (wezwanie do działania), które sprzyja wywoływaniu natychmiastowej reakcji odbiorcy.
Przekazywanie informacji w ten sposób, pozwala klientowi nie tylko lepiej poznać produkt czy usługę, ale także zdobyć jego zaufanie i uznanie, tym samym budując rzetelny wizerunek marki.
Wchodzenie w interakcje
Utrzymywanie kontaktu jest niezwykle ważne; dzięki niemu można na bieżąco poznawać potrzeby odbiorców i wychodzić im naprzeciw jeszcze skuteczniej. Zachęcanie do dyskusji w komentarzach, a także uczestnictwo w niej, pozwala zwiększyć zaangażowanie oraz przywiązywać konsumentów do marki. Bezpośrednia komunikacja z klientem sprawi, że poczuje się on ważny i doceniony, a także zachęci go do kolejnych interakcji w przyszłości.
Obserwowanie konkurencji
Monitorowanie konkurencji przyniesie wiele korzyści - można znaleźć ewentualne błędy i nie powtarzać ich w swojej kampanii. Zazwyczaj pojawiają się wtedy negatywne komentarze lub nie ma żadnych reakcji. Jeśli coś jest dobre, zawsze istnieje możliwość ulepszenia tego. Przydatnym narzędziem w przypadku postów sponsorowanych jest opcja Dlaczego widzę tę reklamę? – można dzięki niej poznać grupę docelową konkurenta. Znajduje się na liście po rozwinięciu „…”, w prawym górnym rogu postu.
Opublikowane 11 sierpnia 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej