Strefa rozwoju osobistego i nowinek ze świata technologii & IT | blog strefakursów.pl
Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Skuteczna reklama na Facebooku – poradnik dla początkujących

Skuteczna reklama na Facebooku – poradnik dla początkujących

Wypromowanie firmy bez marketingu jest w dzisiejszych czasach niemal niemożliwe. Jednym z najchętniej wybieranych mediów są obecnie Social Media. Wiele osób decyduje się na reklamę na Facebooku, ponieważ jej prowadzenie przynosi wiele korzyści - pozwala dotrzeć do dużej grupy odbiorców oraz wchodzić z nimi w interakcje, a także budować trwałe relacje. Jakie są sposoby promowania firmy na Facebooku? O czym warto pamiętać podczas planowania kampanii?


Reklama na Facebooku od podstaw

Zacznij wykorzystywać marketing na Facebooku - zdobywaj nowych klientów i zwiększaj zyski! Dowiedz się więcej


W jaki sposób można promować swoją firmę na Facebooku?

Zasadniczo można wyróżnić trzy sposoby na promowanie marki za pośrednictwem Facebooka. Wszystkie polegają na prowadzeniu:

  • kampanii Facebook Ads,
  • strony wizytówki w formie fanpage,
  • grupy dyskusyjnej.

Warto zauważyć, że najlepsze efekty osiągnie się poprzez kombinację wszystkich form.

Facebook Ads podstawą działań marketingowych

Facebook Ads to płatne narzędzie reklamowe Facebooka, dzięki któremu można dotrzeć do wszystkich użytkowników korzystających z serwisu. Przeprowadzenie kampanii jest możliwe dzięki Managerowi Reklam. System oferuje ogromne możliwości konfiguracyjne – poprzez opcję szczegółowego określenia grupy docelowej, re-targetowania, ustalenia częstotliwości wyświetlania reklamy, aż po testy A/B pomagające określić, która wersja tekstowa/graficzna najlepiej się sprawdza. Większości internautów trudno jest odróżnić post sponsorowany od klasycznego, a reklamodawcy często tego nie ułatwiają.

Jakich możliwości dostarcza fanpage na Facebooku?

Kolejnym, obowiązkowym wręcz rozwiązaniem jest prowadzenie strony firmowej na Facebooku. Można na niej publikować informacje odnośnie marki oraz produktów, a także organizować konkursy. Jest powiązana z kontem prywatnym i można się na nią przenieść za pomocą jednego kliknięcia.

statystyki fanpage'u

Rzetelnie przygotowany fanpage pozwala na budowę pozytywnego wizerunku w sieci oraz docieranie do dużej grupy odbiorców, skutecznie przyczyniając się do rozwoju firmy. Niestety, zasięgi postów w porównaniu do tych z grup dyskusyjnych są dużo mniejsze, a tendencja się stale zwiększa, jednak całkowite zrezygnowanie ze strony wizytówki to ogromny błąd.

Grupa dyskusyjna na Facebooku – hack na zwiększenie zasięgów

Grupy dyskusyjne stają się coraz popularniejsze. Niektórzy użytkownicy wolą korzystać właśnie z nich niż udzielać się na standardowych fanpage’ach – są najczęściej prywatne, co oznacza, że aktywność jest widoczna tylko dla pozostałych członków, więc internauci chętniej wyrażają na nich swoje zdanie.

telefon z aplikacją Facebook

Narzędzia grup pozwalają na selekcję i przyjmowanie wyłącznie wybranych członków, dzięki czemu społeczność staje się dla siebie bardziej wartościowa. Za pośrednictwem postów można przeprowadzać wiele angażujących działań – na przykład prowadzić ogólne dyskusje czy odpowiadać na pytania.

Jaka powinna być skuteczna reklama na Facebooku?

Aby kampania, niezależnie od przybranej strategii, była jak najbardziej skuteczna, należy odpowiednio ją przygotować. Na co zwrócić uwagę na samym początku?

zespół marketingowy

Dokładne określenie celów kampanii

Aby móc wystartować ze skuteczną kampanią, konieczne jest dokładne sprecyzowanie jej celów. Może to być na przykład zwiększenie rozpoznawalności firmy, przedstawienie produktu i wypromowanie go, czy pozyskanie inwestorów.

Odpowiednia grupa docelowa

Skuteczne dotarcie do odbiorców jest możliwe, gdy zna się Personę, czyli profil przeciętnego klienta. Wiedząc kim ona jest, w jakim środowisku się porusza i jakie ma problemy, można szczegółowo określić grupę docelową. Ponadto precyzyjne dopasowanie treści do odbiorcy skutecznie zwiększy zainteresowanie, pozwoli wyjść naprzeciw oczekiwaniom oraz przełoży się na pozytywny efekt finansowy.

Title course

Reklama na Facebooku dla zaawansowanych

Zobacz kurs Arrow
Title course

Jak prowadzić fanpage na Facebooku

Zobacz kurs Arrow
Title course

Kurs Marketing i sprzedaż na Facebooku

Zobacz kurs Arrow

Wysokiej jakości content, który przyciąga klientów

Publikując treść na fanpage’u, koniecznie zwracaj uwagę na jej jakość; zawartość powinna być przemyślana. Może na przykład wywoływać w odbiorcy emocje - pragnienie, które skłoni klienta do skorzystania z oferty albo będzie drążyć skałę, budując ekspercki wizerunek. Przedstawiaj rozwiązania niebanalnych problemów w prosty i przystępny sposób, a z pewnością nie odgonisz się od klientów. Warto czasem korzystać z CTA (wezwanie do działania), które sprzyja wywoływaniu natychmiastowej reakcji odbiorcy.

Witryna Facebook

Przekazywanie informacji w ten sposób, pozwala klientowi nie tylko lepiej poznać produkt czy usługę, ale także zdobyć jego zaufanie i uznanie, tym samym budując rzetelny wizerunek marki.

Wchodzenie w interakcje

Utrzymywanie kontaktu jest niezwykle ważne; dzięki niemu można na bieżąco poznawać potrzeby odbiorców i wychodzić im naprzeciw jeszcze skuteczniej. Zachęcanie do dyskusji w komentarzach, a także uczestnictwo w niej, pozwala zwiększyć zaangażowanie oraz przywiązywać konsumentów do marki. Bezpośrednia komunikacja z klientem sprawi, że poczuje się on ważny i doceniony, a także zachęci go do kolejnych interakcji w przyszłości.

Obserwowanie konkurencji

Monitorowanie konkurencji przyniesie wiele korzyści - można znaleźć ewentualne błędy i nie powtarzać ich w swojej kampanii. Zazwyczaj pojawiają się wtedy negatywne komentarze lub nie ma żadnych reakcji. Jeśli coś jest dobre, zawsze istnieje możliwość ulepszenia tego. Przydatnym narzędziem w przypadku postów sponsorowanych jest opcja Dlaczego widzę tę reklamę? – można dzięki niej poznać grupę docelową konkurenta. Znajduje się na liście po rozwinięciu „…”, w prawym górnym rogu postu.

śledzenie konkurencji

Opublikowane 11 sierpnia 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla E-marketing Managera
Users icon 8352 uczestników
Watch icon 42.5 godzin
Video icon 289 wykładów

Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu. Zostań cenionym specjalistą w tej niezwykle ważnej i ciągle się rozwijającej dziedzinie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!