Storytelling — czym jest i jak go dobrze wykorzystać?
Sztuka narracji ważna jest nie tylko w życiu prywatnym, ale jak się okazuje, także w biznesie. Nic zatem dziwnego, że pojęcie storytellingu jest obecne zarówno w marketingu, jak i w wystąpieniach publicznych. Czym jest storytelling i jak go dobrze wykorzystać? Sprawdź i stań się najlepszym mówcą!
Kurs Zostań mistrzem przemówień publicznych
Pozbądź się tremy i zostań mistrzem przemówień! Dowiedz się, co mówić i jak mówić, tak by inni chcieli słuchać! Dowiedz się więcej
Z artykułu dowiesz się:
- Czym jest storytelling?
- Jak wykorzystać storytelling w strategii marketingowej?
- W jaki sposób opowiadać — storytelling w wystąpieniach publicznych
- Czy storytellingu można się nauczyć?
![storytelling](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2021/08/Storytelling.jpg)
Storytelling — co to takiego?
Storytelling, choć brzmi tajemniczo jest niczym innym, jak umiejętnością opowiadania interesujących historii. Jeżeli posiadasz tę umiejętność, możesz mieć pewność, że odniesiesz sukces, jeśli chodzi o promocję swoich produktów i usług. W praktyce okazuje się, że dobry storytelling jest wyzwaniem dla wielu wilków biznesu, którzy ciągle się go uczą. Właśnie — pamiętaj o tym, że można się go nauczyć. Czeka Cię jednak ciężka i systematyczna praca. Przewagą storytellingu nad innymi sztuczkami marketingowymi jest to, że w żaden sposób nie jest natrętny. Marketing narracyjny nie wymusza na konsumencie nabycia niepotrzebnych mu produktów i usług. Nie drażni go, jak dotychczas tworzone reklamy, które denerwowały swoją agresywnością. Storytelling pozwala odpocząć użytkownikowi od tradycyjnych reklam, które co rusz wyskakują zza rogu. Delikatny i świeży marketing narracyjny jest w tym wypadku miodem na duszę potencjalnego klienta. Nie opiera się bowiem na przymusie, a umiejętnie i subtelnie gra na emocjach człowieka. To dlatego marketingowcy stosujący marketing narracyjny odnoszą sukcesy. Pamiętaj, że każdy człowiek, pomimo tego, że się do tego nie przyzna, kupuje pod wpływem emocji.
![storytelling](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2021/08/Storytelling_1.jpg)
Jak wykorzystać storytelling w strategii marketingowej?
Dobra opowieść to karta przetargowa firm, które w oczach Klientów wiele zyskują. Dzięki niej producent staje się kimś więcej, niż tylko kolejnym zakładem, który tworzy określony produkt. Jeżeli asortyment zostanie przedstawiony w odpowiedni sposób, jesteś w stanie nawiązać bezcenną i silną więź z klientem. Dzięki temu zyskasz jego zaufanie i lojalność. Storytelling w strategii marketingowej jest ogromną bronią. Tak naprawdę ma nieograniczone możliwości. Historia, którą budujesz może wzruszać, doprowadzać do śmiechu lub łez. Często wywołuje w potencjalnym kliencie zadumę, współczucie, czy wiele innych emocji. W tym wypadku musisz pamiętać o tym, że ludzie nie zapamiętują wypowiadanych w reklamie słów. Ich umysły zarejestrują emocje, jakie w nich wywołała — tęsknota, wspomnienia z dzieciństwa, ukryte pragnienia. Wzbudzone w odbiorcy emocje zagwarantują Ci, że zapamięta przekaz na długi czas i co więcej, będzie uśmiechał się, kiedy zobaczy lub usłyszy go ponownie.
![](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2021/08/Storytelling_2.jpg)
W jaki sposób opowiadać — storytelling w wystąpieniach publicznych i marketingu
Osoby, które wykorzystują storytelling w swoich wystąpieniach, bardzo często wymyślają bohatera, do którego odnosi się słuchacz. Opowiadając o tym, jak pokonuje kolejne przeszkody lub radzi sobie w codziennych sytuacjach sprawia, że słuchacz utożsamia się z nim i jest ciekaw jego dalszych losów. Doskonałym przykładem idealnie stworzonego storytellingu może być urocza para — Serce i Rozum, którą wykorzystano w jednej z reklam telefonii komórkowej. Każdy znał tych bohaterów i czekał na kolejne historie z ich udziałem, które zapadały w pamięć. Kolejną udanym przykładem storytellingu mogą być parówki Berlinki, które obgadują ludzi. Utożsamienie ich z człowiekiem było strzałem w dziesiątkę. Dobry storytelling w wystąpieniach publicznych powinien opierać się na opowieści, dzięki której zbudujesz swoją wiarygodność. Oprócz dobrej mowy musisz także zainteresować słuchacza mimiką i odpowiednimi gestami. Odpowiednia ekspresja będzie kluczem do doskonałych wystąpień publicznych.
![storyteller](https://blog.strefakursow.pl/content/images/2021/08/Storytelling_3.jpg)
Chciałbyś opanować sztukę opowiadania i wykorzystać ją do zwiększenia sprzedaży? Jesteś właścicielem firmy lub zajmujesz się marketingiem i chciałbyś podnieść efektywność swoich działań? Słyszałeś o skuteczności storytellingu ale nie wiesz jak go wykorzystać? Mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie - Kurs Storytelling w biznesie i marketingu.
Co da Ci Kurs Storytelling w biznesie i marketingu?
Ze szkolenia dowiesz się jak wykorzystać storytelling do realizacji swoich celów biznesowych. Nauczysz się budować relacje z odbiorcami wykorzystując opowieści. Zobaczysz jak zastosować różne formy storytellingu - teksty, wideo, czy wystąpienia publiczne.
Kurs Storytelling w biznesie i marketingu
Naucz się wykorzystywać storytelling w marketingu swojej firmy i zacznij zwiększać sprzedaż. Opanuj sztukę opowiadania historii i wykorzystaj ją do budowania wizerunku i zwiększenia świadomość marki. Dowiedz się więcej
Szkolenie prowadzi Agata Bijak. Autorka zajmuje się psychologią biznesu, a swoją pierwszą firmę założyła jeszcze przed ukończeniem 20 roku życia. Chętnie zgłębia wiedzę z zakresu psychologii człowieka w procesach biznesowych, a Jej misją jest rozwijanie u ludzi pasji przedsiębiorczości.
Opublikowane 4 sierpnia 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej