Strefa rozwoju osobistego i nowinek ze świata technologii & IT | blog strefakursów.pl
Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Storytelling — czym jest i jak go dobrze wykorzystać?

Storytelling — czym jest i jak go dobrze wykorzystać?

Sztuka narracji ważna jest nie tylko w życiu prywatnym, ale jak się okazuje, także w biznesie. Nic zatem dziwnego, że pojęcie storytellingu jest obecne zarówno w marketingu, jak i w wystąpieniach publicznych. Czym jest storytelling i jak go dobrze wykorzystać? Sprawdź i stań się najlepszym mówcą!


Kurs Zostań mistrzem przemówień publicznych

Pozbądź się tremy i zostań mistrzem przemówień! Dowiedz się, co mówić i jak mówić, tak by inni chcieli słuchać! Dowiedz się więcej


Z artykułu dowiesz się:

  • Czym jest storytelling?
  • Jak wykorzystać storytelling w strategii marketingowej?
  • W jaki sposób opowiadać — storytelling w wystąpieniach publicznych
  • Czy storytellingu można się nauczyć?

storytelling

Storytelling — co to takiego?

Storytelling, choć brzmi tajemniczo jest niczym innym, jak jak umiejętnością opowiadania interesujących historii. Jeżeli posiadasz tę umiejętność, możesz mieć pewność, że odniesiesz sukces, jeśli chodzi o promocję swoich produktów i usług. W praktyce okazuje się, że dobry storytelling jest wyzwaniem dla wielu wilków biznesu, którzy ciągle się go uczą. Właśnie — pamiętaj o tym, że można się go nauczyć. Czeka Cię jednak ciężka i systematyczna praca. Przewagą storytellingu nad innymi sztuczkami marketingowymi jest to, że w żaden sposób nie jest natrętny. Marketing narracyjny nie wymusza na konsumencie nabycia niepotrzebnych mu produktów i usług. Nie drażni go, jak dotychczas tworzone reklamy, które denerwowały swoją agresywnością. Storytelling pozwala odpocząć użytkownikowi od tradycyjnych reklam, które co rusz wyskakują zza rogu. Delikatny i świeży marketing narracyjny jest w tym wypadku miodem na duszę potencjalnego klienta. Nie opiera się bowiem na przymusie, a umiejętnie i subtelnie gra na emocjach człowieka. To dlatego marketingowcy stosujący marketing narracyjny odnoszą sukcesy. Pamiętaj, że każdy człowiek, pomimo tego, że się do tego nie przyzna, kupuje pod wpływem emocji.

storytelling

Jak wykorzystać storytelling w strategii marketingowej?

Dobra opowieść to karta przetargowa firm, które w oczach Klientów wiele zyskują. Dzięki niej producent staje się kimś więcej, niż tylko kolejnym zakładem, który tworzy określony produkt. Jeżeli asortyment zostanie przedstawiony w odpowiedni sposób, jesteś w stanie nawiązać bezcenną i silną więź z klientem. Dzięki temu zyskasz jego zaufanie i lojalność. Storytelling w strategii marketingowej jest ogromną bronią. Tak naprawdę ma nieograniczone możliwości. Historia, którą budujesz może wzruszać, doprowadzać do śmiechu lub łez. Często wywołuje w potencjalnym kliencie zadumę, współczucie, czy wiele innych emocji. W tym wypadku musisz pamiętać o tym, że ludzie nie zapamiętują wypowiadanych w reklamie słów. Ich umysły zarejestrują emocje, jakie w nich wywołała — tęsknota, wspomnienia z dzieciństwa, ukryte pragnienia. Wzbudzone w odbiorcy emocje zagwarantują Ci, że zapamięta przekaz na długi czas i co więcej, będzie uśmiechał się, kiedy zobaczy lub usłyszy go ponownie.


W jaki sposób opowiadać — storytelling w wystąpieniach publicznych i marketingu

Osoby, które wykorzystują storytelling w swoich wystąpieniach, bardzo często wymyślają bohatera, do którego odnosi się słuchacz. Opowiadając o tym, jak pokonuje kolejne przeszkody lub radzi sobie w codziennych sytuacjach sprawia, że słuchacz utożsamia się z nim i jest ciekaw jego dalszych losów. Doskonałym przykładem idealnie stworzonego storytellingu może być urocza para — Serce i Rozum, którą wykorzystano w jednej z reklam telefonii komórkowej. Każdy znał tych bohaterów i czekał na koleje historie z ich udziałem, która zapadała w pamięć. Kolejną udanym przykładem storytellingu mogą być parówki Berlinki, które obgadują ludzi. Utożsamienie ich z człowiekiem było strzałem w dziesiątkę. Dobry storytelling w wystąpieniach publicznych powinien opierać się na opowieści, dzięki której zbudujesz swoją wiarygodność. Oprócz dobrej mowy musisz także zainteresować słuchacza mimiką i odpowiednimi gestami. Odpowiednia ekspresja będzie kluczem do doskonałych wystąpień publicznych. Pamiętaj o tym, jeśli chcesz odnieść spektakularny sukces.

storyteller
Title course

Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają

Zobacz kurs Arrow
Title course

Kurs Personal Branding - budowanie marki osobistej

Zobacz kurs Arrow
Title course

Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw

Zobacz kurs Arrow

Opublikowane 4 sierpnia 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


Kompleksowe szkolenie dla E-marketing Managera
Users icon 8352 uczestników
Watch icon 42.5 godzin
Video icon 289 wykładów

Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu. Zostań cenionym specjalistą w tej niezwykle ważnej i ciągle się rozwijającej dziedzinie. Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!