W tym poradniku pokażemy ci jak szybko stworzyć efektywną reklamę na portalu Facebook tak, abyś mógł wypromować swój wpis, produkt czy stronę.

Facebook oferuje dwie możliwości tworzenia reklam: przy użyciu Menedżera reklam lub narzędzia Power Editor.

Menedżer reklam to uproszczone narzędzie, które przeprowadzi cię krok po kroku przez każdy etap tworzenia reklamy. Korzystanie z menedżera jest bardzo proste i niemal każdy, nawet osoba początkująca, będzie w stanie stworzyć reklamę przy jego użyciu. Power Editor, z kolei, to narzędzie bardziej zaawansowane, które uruchamia się jako osobna aplikacja Facebooka i oferuje znacznie więcej opcji zarządzania postami, reklamami czy grupami odbiorców.

Tworzenie reklamy za pomocą Menedżera reklam.

Aby utworzyć reklamę za pomocą menedżera reklam należy przejść do menedżera i kliknąć przycisk Utwórz reklamę…

Facebook1

… lub kliknąć na strzałkę obok naszego nazwiska i wybrać opcję Utwórz reklamy.

Facebook 2

W obu przypadkach zostaniemy przeniesieni do podstrony, gdzie musimy wskazać cel reklamy. Nazwy i skrócone opisy pozwalają bez problemu wybrać odpowiednią opcję.

Facebook 3

Ja chcę, aby reklama kierowała użytkowników Facebooka na moją stronę, dlatego wybiorę trzecią opcję i podam adres witryny. Nie musi być to główna strona twojego sklepu. Może kierować ludzi wprost do konkretnego produktu jaki reklamujesz.

Dowiedz się więcej: Kurs Facebook Ads – reklama w praktyce Zobacz kurs

Następnie Facebook sam przeniesie cię do kolejnej podstrony gdzie dokonasz wszystkich niezbędnych konfiguracji reklamy.

Na początku wybierz odpowiednie zdjęcie, które będzie promowało twoją reklamę. Facebook udostępnił nawet proste narzędzie kadrowania, które znacznie ułatwia dopasowanie obrazu. Możesz dodać kilka obrazów naraz, jednak pamiętaj, że każdy obraz to osobna reklama w prowadzonej kampanii. Chodzi tutaj o to, aby za jednym razem utworzyć kilka takich samych reklam różniących się jedynie zdjęciem. Czasami jedno zdjęcie bardziej przyciąga wzrok użytkowników niż inne, dlatego warto tworzyć kilka reklam i sprawdzać ich skuteczność. Sugerowany rozmiar zdjęć tworzonej reklamy to 1200 x 628 pikseli.

Facebook 4

Zgodnie z wymogami Facebooka, zdjęcie w reklamie może składać się maksymalnie z 20% tekstu. Jeśli umieszczasz jakiś napis na swoim zdjęciu to zawsze upewnij się, że spełnia ono wymogi portalu. W ten sposób unikniesz odrzucenia reklamy i konieczności ponownej konfiguracji. Jeśli chcesz zobaczyć ile procent zdjęcia zajmuje tekst w twojej reklamie skorzystaj z tego narzędzia.

Teraz przechodzę do lewej kolumny, gdzie wybieram moją stronę firmową, definiuje nagłówek oraz krótki tekst jaki będą widzieli odbiorcy mojej reklamy. Tutaj możesz także dodać przycisk jaki pojawi się na twojej reklamie.

Facebook 5

Po prawej stronie widoczny jest podgląd reklamy oraz opcję ustawienia lokalizacji, czyli urządzeń i miejsc na stronie gdzie ma być wyświetlana twoja reklama. Ja chcę, aby moja reklama była wyświetlana na komputerach i w prawej kolumnie.

Facebook 6

Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność swojej reklamy spróbuj dodawać zdjęcie, które kolorystycznie pasuje do promowanej strony. Dzięki temu, osoby które klikną na twoją reklamę nie będą zdezorientowane nagłą zmianą stylu.

Kolejny etap to zdefiniowanie grupy docelowej twojej reklamy. Możemy tutaj wybrać lokalizację, wiek, płeć, język czy nawet zainteresowania. Konfiguracja odpowiedniej grupy odbiorców to jeden z najważniejszych etapów tworzenia reklamy. Zachęcam cię do poświęcenia czasu na odpowiednie dobranie odbiorców. Warto również eksperymentować; po utworzeniu reklamy będziesz mógł bardzo łatwo tworzyć jej kopie. Podobnie jak ze zdjęciami, tutaj również warto sprawdzać jaka grupa najchętniej wchodzi w interakcje z naszą reklamą.

Facebook 7

Teraz jeszcze ustawię podstawowe opcje mojego konta, a także nadam nazwę kampanii i zestawu reklam. Następnie wskazuję budżet jaki chce przeznaczyć na swoją kampanie i wybieram harmonogram, czyli termin początku i zakończenia kampanii.

Facebook 8

Na końcu muszę jeszcze zdefiniować bardzo ważną opcję, mianowicie sposób naliczania opłat. Chodzi tutaj o to czy opłaty będą naliczane już za samo wyświetlenie reklamy czy za interakcję z reklamą (kliknięcie). Ja skorzystam z tej drugiej opcji i ręcznie wskażę koszt jaki jestem w stanie zapłacić za jedno kliknięcie (CPC).

Podany koszt nie jest ostateczną ceną za jedno kliknięcie. Facebook będzie optymalizował naszą reklamę tak, aby koszt był jak najmniejszy. Ważne jednak, abyś pamiętał, że im większy koszt zostanie zadeklarowany, tym chętniej Facebook będzie wyświetlał twoją reklamę. Ponownie zachęcam cię do eksperymentowania. Koszt ten będziesz mógł później dowolnie zmieniać w menedżerze reklam.

Facebook 9

Pozostało już tylko upewnić się, że wszystkie opcje zostały poprawnie ustawione i złożyć zamówienie. Reklama musi jeszcze zostać zatwierdzona przez pracowników Facebooka (po zatwierdzeniu otrzymasz odpowiednią informację). W dalszym etapie wart śledzić wyniki naszej reklamy i wprowadzać ewentualne zmiany, aby jak najlepiej ją zoptymalizować.

O tym jak tworzyć reklamy przy użyciu narzędzia PowerEditor, jak konfigurować niestandardowe grupy odbiorców, a także czym są tzw. dark posts i jak z nich korzystać przeczytasz w kolejnej części naszego wpisu.