Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
10 pomysłów na skuteczny content marketing

10 pomysłów na skuteczny content marketing

Kilka lat temu content marketing można było nazywać trendem, ponieważ wyraźnie odróżniał się od dominującej wówczas reklamy perswazyjnej. Dziś nie jest już modą, lecz standardem. Stabilnym filarem, na którym opiera się strategia promocji biznesu. Nie wiesz, jakie treści tworzyć? Oto 10 pomysłów na skuteczny content marketing.


Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Opanuj techniki copywritingu, twórz skuteczne treści i zdobywaj nowych klientów, dzięki przemyślanym działaniom content marketingowym Dowiedz się więcej


1# Stock + flow

Wszystkie treści, jakie trafiają do publikacji, dzielą się na dwa rodzaje. Pierwszym z nich jest stock, czyli takie tematy, które nie tracą na aktualności z biegiem czasu. Przez to są stabilnym i stałym źródłem nowych użytkowników. Mieszczą się tu między innymi artykuły lub filmy o charakterze poradnikowym.

Z kolei flow oznacza zagadnienia atrakcyjne dla odbiorców jedynie przez chwilę. Komentarz do aktualnych wydarzeń, podsumowanie roku, prognozy na najbliższy okres - to typowe treści flow.

Twój content marketing potrzebuje jednych i drugich, aby zapewnić sobie najwyższą skuteczność i stały przyrost nowych użytkowników / klientów.

content marketing

2# Recykling treści

Wykorzystuj tematy, które już znalazły się w Twoich kanałach komunikacji. Powstał artykuł - przygotuj infografikę. Masz już filmik lub podcast - napisz artykuł. Istotą tej metody nie jest kopiowanie czy parafrazowanie swoich własnych treści, lecz ich rozwijanie, uzupełnianie lub aktualizacja.

3# Analiza statystyk

Zadbaj o to, aby mieć dostęp do statystyk publikowanych treści. Kiedy zabraknie Ci pomysłu na nowe tematy, sprawdź, co dotychczas wzbudzało największe zainteresowanie wśród Twoich odbiorców. Który film lub artykuł przyciąga najwięcej nowych lub powracających użytkowników? Gdzie rozgrywają się najbardziej zażarte dyskusje w komentarzach? Warto taką wiedzę wykorzystać i w myśl punktu poprzedniego - dać “starej” treści drugie życie.

analiza statystyk w content marketingu

4# Analiza konkurencji

Blogi, kanały YouTube, social media, newsletter - miej oko na swoją konkurencję. Tutaj możesz znaleźć inspirację lub cenne wskazówki o tym, czego nie warto robić. Nie kopiuj, ponieważ powielane treści łatwo można rozpoznać, a to nie wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojej firmy. Zamiast tego - ulepszaj.

5# Obserwuj i komentuj rzeczywistość

Światem Internetu co chwilę włada inny temat. Dziś cała społeczność jest skupiona na kompromitującej wpadce celebryty, jutro najwięcej komentarzy zbierze premiera kontrowersyjnego filmu, a pojutrze wszyscy będą dyskutować o wstrząsających nowinkach ze świata nauki. Trafny, zazwyczaj humorystyczny, komentarz do aktualnych wydarzeń nazywa się Real Time Marketingiem i jest to forma, która ma ogromny potencjał w budowaniu zasięgów. Warunek: musisz umiejętnie nawiązać do swojej branży.

content w social mediach

6# Śledź fora

Fora internetowe, komentarze czy też dyskusje w grupach zainteresowań są świetnym źródłem inspiracji i oknem na problemy potencjalnych klientów. Warto jednak od razu skupić się na miejscach o najwyższych wartościach merytorycznych - czyli fora tematyczne, komentarze i opinie w serwisach zakupowych.

Kurs Jak prowadzić komunikację w social media i zwiększać sprzedaż

Kurs Jak prowadzić komunikację w social media i zwiększać sprzedaż

Zobacz kurs Arrow
Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają

Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają

Zobacz kurs Arrow
Kurs Storytelling w biznesie i marketingu

Kurs Storytelling w biznesie i marketingu

Zobacz kurs Arrow

7# Zapytaj społeczność

Najprostszy sposób na przygotowanie super wartościowej treści. Możesz to zrobić na dwa sposoby: w podsumowaniu artykułu, filmu lub podcastu poproś o komentarze i ewentualne pytania do poruszanego tematu. Inną możliwością jest zadanie pytania wprost - na przykład w postaci postu lub stories w social mediach. Często autorzy sygnalizują w ten sposób, że przygotowują artykuł lub webinar na określony temat i z chęcią uwzględnią również zagadnienia, które wzbudzają wątpliwości fanów.

jaki content tworzyć

8# Studium przypadku - case studies

Odbiorców przestało interesować to, co możesz im obiecać, lecz to, co możesz im zagwarantować. A nic tak nie dowodzi kompetencji firmy, jak dobrze opowiedziana historia sukcesu jej klienta. Jeśli nie wiesz, jak opracować case study, zajrzyj do naszego poradnika: Co powinno zawierać dobre case study?

9# Skorzystaj z wyszukiwarki

Inspiracji na nowe treści możesz poszukać w ogólnodostępnych narzędziach internetowych. Najpopularniejsze wśród nich to:

  • AnswerThePublic
  • Google Trends
  • BuzzSumo

Z ich pomocą dowiesz się, o co najczęściej użytkownicy pytają wyszukiwarkę. Nieco innym, lecz również skutecznym sposobem, jest skorzystanie z narzędzi do badania słów kluczowych, np. Google Keyword Planner, Google Search Console lub Keywordtool.

answerthepublic w content marketingu

10# Różnorodność

Skuteczny content marketing wymaga nie tylko dobrego pomysłu na temat, lecz również na jego oprawę. Z pewnością nie w każdym dostępnym formacie będziesz się czuć komfortowo, ale nie możesz też opierać całej komunikacji na jednym czy dwóch kanałach. W czym możesz wybierać:

  • wideo - obecnie bardzo popularny sposób na dzielenie się wiedzą i umiejętnościami,
  • podcasty - ulubione źródło informacyjne coraz szerszych kręgów odbiorców,
  • webinary - nie tylko zapewniają Ci 100% uwagę odbiorców, ale też umożliwiają interakcję i komunikację w czasie rzeczywistym,
  • artykuły - publikowane w blogu na Twojej stronie internetowej, ale też na stronach firm partnerskich lub w serwisach branżowych,
  • social media - świetne medium do budowania relacji z odbiorcami, subtelnej prezentacji swojej oferty i dzielenia się fachową wiedzą.

Jaką korzyść daje Ci urozmaicenie formy przekazu? Po pierwsze, szansę na dotarcie do większej liczby odbiorców. Po drugie, możliwość dopasowania się do różnych preferencji użytkowników. Po trzecie, dywersyfikację linków w działaniach SEO.

Przygotowując treści musisz pamiętać o istocie content marketingu. Przestała się liczyć ilość, zaczęła się liczyć jakość materiałów, jakimi się dzielisz. Nie kopiuj i nie idź linią najmniejszego oporu, a Twoja praca zaprocentuje.

Kurs Własny podcast od A do Z

Kurs Własny podcast od A do Z

Zobacz kurs Arrow
Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Zobacz kurs Arrow
Kurs Jak organizować i prowadzić webinary

Kurs Jak organizować i prowadzić webinary

Zobacz kurs Arrow

Opublikowane 16 marca 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!