Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Czym jest copywriting i do czego służy?

Czym jest copywriting i do czego służy?

Jesteś odbiorcą treści tworzonych przez copywriterów i copywriterki, ale możesz nawet nie być tego świadomy. Chyba nie skłamiemy, stwierdzając, że codziennie widujesz reklamy i banery, ogłoszenia różnych marek i firm, słuchasz audycji radiowych i oglądasz telewizję, oraz że raz czy dwa w ciągu dnia mignie Ci przed oczami krzykliwy nagłówek. Dzień w dzień jesteś wystawiony na działania copywriterskie, ale są one tak wszechobecne, że możesz nie zdawać sobie sprawy z tego, że “to”, to faktycznie jest “to”.


Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają

Poznaj warsztat copywritera, naucz się pisać skuteczne i angażujące teksty, na których będziesz zarabiał! Dowiedz się więcej


Copywriting – definicja, zakres i do czego się go używa

Copywriting to termin z języka angielskiego, który nie do końca ma swój odpowiednik w języku polskim. W skrócie można powiedzieć, że copywriting to czynność polegająca na pisaniu tekstów użytkowych nastawionych na zdobycie uwagi klientów i zwiększenie sprzedaży firmy.

Treści tworzone przez copywriterów i copywriterki mają na celu zainteresować czytelnika i zaangażować go tak, by podjął określone działanie. Nieważne, czy chodzi o zakup nowej lodówki, czy o skorzystanie z usługi firmy tapeciarskiej – copywriting zawsze ma na celu:

  • zdobyć uwagę (potencjalnego klienta),
  • zaangażować (do podejmowania akcji korzystnych dla firmy i zainteresowanej osoby),
  • zatrzymać (by klient został przy produktach lub usługach danej firmy) i podtrzymywać jego ciekawość i aktywność.

copywriting

W copywritingu charakterystyczne jest bezpośrednie zwracanie się do potencjalnego klienta. W tekstach użytkowych nie spotkasz więc czasowników w formach bezosobowych (np. “kupienie X pozwala zaoszczędzić”), ale zwroty kierowane do odbiorców osobowo (np. “kup X, a zaoszczędzisz”). Są to tak zwane CTA (Call to Action), mające na celu wezwanie do działania, wykonanie konkretnej akcji. CTA obejmuje także pytania zadawane odbiorcom (np. “A czy ty kupiłeś już swoje X?”, “Mieliście któryś z naszych kosmetyków? Podzielcie się wrażeniami!”). Ich zadaniem jest także nawiązanie dialogu z zainteresowanymi osobami, aby te czuły, że firma czy usługodawca słuchają swoich klientów.

Zakres copywritingu:

  • content marketing,
  • SEO copywriting,
  • teksty pozycjonujące,
  • opisy produktów i usług,
  • oferty handlowe,
  • teksty na strony internetowe,
  • prowadzenie blogów,
  • prowadzenie fanpage’ów,
  • marketing szeptany.

copywriting

Jak copywriterzy przyciągają klientów?

Wydawać by się mogło, że wystarczy znać język, w którym chce się pisać. Nic bardziej mylnego! Dobra znajomość zasad języka i wszelkiej poprawności to podstawa. Zdarzają się jednak copywriterzy piszący według zasady “Nieważne, jak pisać – byle pisać, byle zdobyć klienta”. Nie jest to dobre podejście, bo klient może się poczuć źle, widząc, jak płytki tekst czyta, lub wyśmiać copywritera za podstawowe błędy w tekście. Dla dobrego copywritera istotne jest więc dbanie o warsztat językowy – owszem, z czasem nabierze wprawy, ale aby w czymś się doskonalić, potrzebuje solidnej podstawy.

Czasami zdarzają się zlecenia, z którymi copywriter może nie wiedzieć, co zrobić, bo tematy wykraczają poza jego wiedzę. Jak ma pisać o czymś, o czym kompletnie nic nie wie? Naszym zdaniem – najlepiej wcale. Jaką wartość będzie miał tekst objaśniający działanie sprzęgła z dwumasą napisany przez kogoś, kto nawet nie wie, czym jest dwumasa? Albo sprzęgło?

Title course

Kurs Personal Branding - budowanie marki osobistej

Zobacz kurs Arrow
Title course

Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Zobacz kurs Arrow
Title course

Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw

Zobacz kurs Arrow

Prawdopodobnie żadną, chociaż z pewnością znajdą się odbiorcy, którzy co-nieco z takiego tekstu wyciągną, zakładając, że copywriter za niego odpowiedzialny skorzystał z solidnych źródeł i tłumaczył zagadnienie, jednocześnie ucząc się podczas pisania. Jeżeli planujesz zostać copywriterem, postaraj się określić płaszczyzny, na których czujesz się dobrze, i ich się trzymaj i doskonal w tych konkretnych dziedzinach. Copywriter, który jest specjalistą w jakimś temacie, to cenna zdobycz dla firm!

copywriting

Opublikowane 5 sierpnia 2021 r. w kategorii: Biznes i marketing


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!