Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Jak wykorzystać Excela w analizie danych?

Jak wykorzystać Excela w analizie danych?

Analiza i wyciąganie wniosków z danych to klucz do podejmowania trafnych decyzji. Firmy zbierają ogromne ilości danych, które jednak bez odpowiedniej obróbki i analizy nie są wiele warte. Stąd właśnie tak duże zainteresowanie firm specjalistami z zakresu analizy danych i business intelligence. W końcu na podstawie danych są dziś podejmowane właściwie wszystkie ważne decyzje biznesowe. Dotyczy to nie tylko ogromnych korporacji, ale również mniejszych firm. Nikt przecież nie chce działać na oślep.


Kurs Analiza danych w Excelu dla początkujących

Opanuj podstawy analizy danych w Excelu. Poznaj narzędzia, które pomogą Ci wyciągać wartościowe wnioski z danych. Naucz się tworzyć przejrzyste i czytelne raporty i wizualizacje. Dowiedz się więcej


Jeżeli prowadzisz własny biznes również powinieneś poznać podstawy analizy danych. Na początek w zupełności wystarczy Excel. W naszym artykule znajdziesz najważniejsze narzędzia i funkcje arkusza, które z pewnością okażą się przydatne.

sortowanie danych w excelu

Analiza danych w Excelu

Excel posiada ogromną ilość narzędzi przydatnych w analizie danych, tworzeniu wizualizacji, czy raportowaniu. Jego potencjał wykorzystują na co dzień również profesjonalni analitycy danych, co najlepiej świadczy o możliwościach tego arkusza kalkulacyjnego.

Jedną z największych zalet Excela jest łatwość obsługi - każdy może go opanować. Tak naprawdę do wykonania podstawowych analiz wystarczy znajomość dosłownie kilku funkcji i formuł.

Narzędzia Excela przydatne w analizie danych

Istnieją podstawowe narzędzia i funkcje Excela, które są właściwie obowiązkowe w analizie danych. Oto kilka - naszym zdaniem - najważniejszych:

1. Funkcje daty i godziny

Takie jak m.in. DATA.RÓŻNICA, która oblicza liczbę dni między dwiema datami, czy funkcja TERAZ, która wyświetla bieżącą datę i godzinę.

2. Funkcja ZLACZ.TEKSTY

Jak sama nazwa wskazuje umożliwia łączenie tekstu z wielu komórek.

3. Funkcja LICZ.JEŻELI

Zlicza wszystkie komórki, których zawartość spełnia określone przez nas kryteria.

4. Funkcja SUMA.JEŻELI

Sumuje wartości komórek, które spełniają określone przez nas kryteria.

5. Funkcja JEŻELI

Jedna z najczęściej używanych funkcji Excela - umożliwia porównanie wartości komórki z oczekiwanym wynikiem. Np. formuła =JEŻELI(A1="Jan";"Tak";"Nie") działa w następujący sposób: Jeżeli w komórce A1 widnieje tekst “Jan”, funkcja zwróci wartość tekstową “Tak”, w innym przypadku funkcja zwróci wartość tekstową “Nie”.

6. Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO

Jest niezwykle przydatna wtedy, gdy musimy odnaleźć i połączyć dane z kilku tabel.

7. Sortowanie

Pozwala sortować i porządkować dane na różne sposoby np. liczby od najmniejszej do największej, czy tekst od A do Z.

8. Filtrowanie

Pozwala wyświetlić tylko te dane, które spełnią zadane przez nas kryteria np. wartości z przedziału 150-200. Reszta danych zostaje ukryta, co pozwala zwiększyć przejrzystość i analizować tylko te dane, które w danej chwili nas interesują.

9. Formatowanie warunkowe

Umożliwia wyróżnienie komórek, które spełniają określone przez nas warunki.

10. Tabele przestawne

Niezwykle ważne narzędzie w analizie danych. Tabele przestawne umożliwiają wykonywanie obliczeń, tworzenie podsumowań, porównań i analizowanie trendów oraz łatwe sortowanie i filtrowanie danych.

11. Wykresy przestawne

Służą do wizualizacji danych zawartych w tabelach przestawnych. Ich wielką zaletą jest możliwość filtrowania i sortowania danych bezpośrednio na wykresie.

12. Sprawdzanie poprawności danych

Niezwykle przydatne narzędzie w sytuacji, gdy chcemy mieć gwarancję, że wprowadzane dane będą prawidłowe i spójne. Warto z niego korzystać, gdy udostępniamy nasze skoroszyty innym osobom.

To tylko kilka podstawowych narzędzi i funkcji Excela przydatnych w analizie danych. Jednak zdecydowanie warto poznać ich więcej. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wykonywać różnego rodzaju analizy, wizualizacje i raporty. Dzięki temu możesz wyciągać trafne wnioski na podstawie zebranych danych, a znaczną część pracy będziesz w stanie automatyzować, oszczędzając czas.

formatowanie warunkowe w excelu

Jeżeli chcesz wykorzystać możliwości Excela i podejmować lepsze decyzje, poparte rzetelną analizą danych mamy coś dla Ciebie - Kurs Analiza danych w Excelu dla początkujących.

Co da Ci Kurs Analiza danych w Excelu dla początkujących?

  • Nauczysz się przygotowywać surowe dane do analizy
  • Opanujesz zaawansowane filtrowanie i sortowanie i nauczysz się tworzyć zaawansowane raporty
  • Nauczysz się przeprowadzać analizy i prognozy pod konkretne potrzeby biznesowe
  • Opanujesz funkcje bazodanowe i tablicowe
  • Opanujesz pracę z tabelami przestawnymi i wizualizację danych



Szkolenie prowadzi Natalia Krawczycka, Specjalistka ds. Rozliczeń z wieloletnim doświadczeniem w pracy w Excelu. Autorka kursu uważa, że Excel jest dla każdego i lubi dzielić się swoją wiedzą z innymi.


Kurs Analiza danych w Excelu dla początkujących

Opanuj podstawy analizy danych w Excelu. Poznaj narzędzia, które pomogą Ci wyciągać wartościowe wnioski z danych. Naucz się tworzyć przejrzyste i czytelne raporty i wizualizacje. Dowiedz się więcej



Opublikowane 29 marca 2022 r. w kategorii: IT i oprogramowanie


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!