Jak wykorzystać media społecznościowe w e-commerce
Firma w social mediach istnieć musi - z taką opinią spotkał się na pewno każdy. Czy zasada ta dotyczy również sklepów internetowych? W których platformach warto być aktywnym i co można w ten sposób zyskać? Przeczytaj, jak wykorzystać media społecznościowe w e-commerce.
Kurs Jak prowadzić komunikację w social media i zwiększać sprzedaż
Zadbaj o skuteczną komunikację swojej marki w mediach społecznościowych. Buduj zaangażowanie, przyciągaj odbiorców i zwiększaj sprzedaż! Dowiedz się więcej
Kreowanie wizerunku sklepu e-commerce
Sprzedaż w sklepie internetowym wymaga pracy nad budową wizerunku marki. Klienci stracili już zaufanie do opinii umieszczanych w Internecie, więc chętnie zaglądają w profile społecznościowe firm. Upewniają się w ten sposób, czy przedsiębiorstwo istnieje, jak długo jest aktywne na rynku, jakie zyskało opinie wśród klientów. Jeśli Internet o Tobie milczy, klient Ci nie zaufa i nie zdecyduje się na zakup.
To jednak nie jedyny argument przemawiający za tym, aby aktywnie uczestniczyć w życiu społeczności internetowej. Drugim jest możliwość komunikacji i zaprezentowania siebie w roli eksperta. Jeżeli profil sklepu nie stanie się tubą do ogłaszania promocji, jeżeli zadbasz o ciekawe, wartościowe treści, z pewnością grono fanów szybko zacznie się rozrastać i zyskasz wiernych, powracających klientów.
Zaangażowanie użytkowników
Media społecznościowe są doskonałym miejscem do poznawania swoich klientów i nawiązywania z nimi kontaktu. Tutaj możesz zapytać o opinię, organizować konkursy, włączyć fanów w wybranie nazwy nowego produktu lub po prostu z dystansu obserwować toczące się dyskusje. Musisz jednak zadbać o to, aby w miarę możliwości szybko odczytywać wiadomości i komentarze i zawsze udzielać na nie odpowiedzi. Przeczytaj też nasz artykuł o tym, jak odpowiadać na krytykę Twojej marki w social media. Dzięki temu dowiesz się, jak sobie radzić z niepochlebnymi komentarzami i wyjść z twarzą z sytuacji kryzysowych.
Płatne kampanie reklamowe w social mediach
Najprostszym, a często również niedrogim, sposobem na szybkie poszerzanie zasięgów i zdobywanie nowych klientów jest uruchomienie płatnej reklamy. Taką możliwość oferują niemal wszystkie platformy społecznościowe: Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, TikTok i Twitter. Co więcej, uruchomienie i zarządzanie kampanią w dwóch najpopularniejszych serwisach (Facebook i Instagram) odbywa się za pomocą tego samego narzędzia, czyli Managera Reklam.
Ogromnym plusem reklamy CPC jest możliwość precyzyjnego targetowania odbiorcy, dzięki czemu z dużym prawdopodobieństwem można dotrzeć do najbardziej zainteresowanych użytkowników. Jedną z ciekawych propozycji jest reklama karuzelowa, dostępna na Facebooku i Instagramie. Pozwala ona na prezentację kilku produktów jednocześnie, opatrzenie ich nagłówkiem, opisem i dodanie odnośnika prowadzącego bezpośrednio do odpowiedniej podstrony produktowej w sklepie ecommerce. Odbiorca klikając w reklamę przechodzi więc do sklepu, dzięki czemu rosną szanse na zakup oraz możliwość uruchomienia remarketingu (reklamy śledzącej).
YouTube w promocji sklepu internetowego
YouTube przez długi czas był medium niedocenianym przez firmy. Promocja w tej platformie polegała głównie na wykupieniu reklamy, a wideo przygotowywały jedynie największe marki, robiąc to jednocześnie z rozmachem i wykorzystaniem ogromnego budżetu. YouTube przypominał więc telewizję w swym tradycyjnym kształcie.
Dziś jest zupełnie inaczej. Potencjał marketingowy tej platformy zaczęto odkrywać dopiero wówczas, gdy w wyszukiwarce zaczęło się robić tłoczno, a social media stały się stałym elementem lifestylu szerokich mas na całym świecie. YouTube jest więc kanałem komunikacji dla wszystkich, małych i dużych, niezależnie od branży i zasobu portfela. Jak wykorzystać go w promocji e-commerce? Oto kilka pomysłów:
- instrukcje obsługi produktów lub programów,
- porównywanie produktów,
- testowanie produktów,
- instrukcje montażu,
- prezentacja nowości w ofercie.
Czy warto? Jak najbardziej! Treści wideo są obecnie coraz bardziej popularne, a klienci przed ostatecznym dokonaniem zakupu chętnie analizują dostępne oferty.
Czy Pinterest dla e-commerce ma sens?
Jeśli do tej pory ignorowałeś Pinterst, zmień to jak najszybciej! Nie jest to co prawda platforma bijąca rekordy popularności, ale dla niektórych branż może być marketingowym strzałem w dziesiątkę. Jakie to branże?
Pinterest służy użytkownikom głównie jako inspiracja, zbiór ciekawych pomysłów, które mogą wykorzystać w realizacji swoich projektów. Najczęściej zaglądają tu kobiety, więc najwięcej korzyści zyskasz, promując tu produkty lub usługi skierowane właśnie do nich: fryzjerstwo, moda, kosmetyki, rozwój i edukacja dzieci, rękodzieło, sztuka, aranżacja wnętrz, ogrodnictwo. To zaledwie kilka przykładowych! Jedną z zalet serwisu jest możliwość wzbudzania popytu, gdyż użytkownicy często poznają tu nowe produkty, których nie planowali kupić. Obrazowym przykładem jest poszukiwanie inspiracji na aranżację tarasu, zakończoną zakupem zestawu mebli ogrodowych i parasola.
Jak widzisz, social media to nie tylko Facebook i Instagram. Wiesz już też, jak wykorzystać media społecznościowe w e-commerce, by zdobywać i zatrzymywać przy sobie klientów. Sekretem jest przemyślana strategia, analiza wyników i poszukiwanie ulepszeń - te złote zasady warto stosować nie tylko w social mediach, lecz we wszystkich kanałach promocji.
Opublikowane 27 kwietnia 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej