Jak założyć sklep na Instagramie
Instagram już od dłuższego czasu przestał być miejscem zarezerwowanym do utrzymywania kontaktów prywatnych. Służy budowaniu marki osobistej, promocji firm, a obecnie również wspiera sprzedaż produktów. Jak działa, czy warto i jak założyć sklep na Instagramie - odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!
Kurs Marketing i sprzedaż na Instagramie
Poznaj skuteczne techniki promocji i budowania wizerunku firmy i marki osobistej na Instagramie. Stwórz profesjonalny i angażujący profil, który pomoże Ci zdobyć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Dowiedz się więcej
Jak działa sklep na Instagramie?
Uruchomienie usługi zakupów w Instagramie dodaje dwie nowe funkcjonalności w koncie:
- Wyświetl sklep - tuż pod zdjęciem profilowym i głównym opisem pojawia się przycisk, prowadzący do sklepu.
- W relacjach i zdjęciach feedu można oznaczyć produkty. Kliknięcie w umieszczone oznaczenie prowadzi użytkownika bezpośrednio do wybranego artykułu w sklepie IG.
Jak widzisz, w jednym i drugim przypadku celem jest skierowanie ruchu do zakładki ze sklepem, w której znajdują się produkty. Śladem ecommerce, prezentowane są one wraz ze zdjęciami, opisem i ceną. Można je również zapisać w ulubionych lub przesłać znajomemu w wiadomości. Różnica pomiędzy sklepem IG a typowym serwisem zakupowym polega na tym, że użytkownik nie może tutaj sfinalizować zakupu. Ostateczne zawarcie transakcji - czyli wrzucenie produktu do koszyka, płatność i wybór sposobu dostawy - odbywa się w sklepie internetowym, do którego prowadzi dodatkowy przycisk.
Tak przemyślana ścieżka zakupowa ma swoje plusy i minusy. Plusem jest fakt, że do minimum ogranicza się ewentualne kłopoty techniczne z konfiguracją sklepu. Jest to również dodatkowy kanał pozyskiwania ruchu i szansa na pobudzanie popytu. Minusem jest konieczność posiadania sklepu pod własną domeną - oznacza to, że nie ma możliwości prowadzenia sprzedaży jedynie za pośrednictwem Instagrama.
Jak założyć sklep na Instagramie?
Uruchomienie usługi jest całkowicie bezpłatne i wiąże się jedynie z wykonaniem kilku kroków. W pierwszej kolejności należy zapoznać się z wymaganiami formalnymi narzuconymi przez Facebook i upewnić, że oferta nie będzie ich łamać. Jakich wymagań możesz się spodziewać? Najważniejsze wśród nich to konieczność posiadania sklepu ecommerce pod własną domeną i profili firmowych Facebook oraz Instagram. W sklepie można umieścić jedynie produkty, mając na uwadze, że istnieje lista artykułów wykluczonych ze sprzedaży przez Facebook, jak na przykład alkohol lub substancje psychoaktywne.
Jeśli wszystkie powyższe wymagania spełniasz, możesz założyć sklep na Instagramie w następujący sposób:
- Pierwszym krokiem jest połączenie kont firmowych Facebook i Instagram. Jeżeli aktualnie korzystasz z profilu prywatnego, możesz go przekształcić w biznesowy lub utworzyć nowy. Konto firmowe niesie ze sobą znacznie wiele korzyści, o których przeczytasz w naszym artykule Jak wykorzystać Instagrama w promocji biznesu.
- W następnej kolejności należy utworzyć katalog produktów za pomocą Menedżera Sprzedaży Facebook, korzystając z formularza lub piksela. Inną możliwością jest integracja platformy e-commerce z profilem na Facebooku, dzięki czemu artykuły można importować. Wśród serwisów partnerskich znajdują się między innymi: Magento, Shopify, OpenCart, WooCommerce i Quipt.
- W ciągu kolejnych kilku do kilkunastu dni konta oraz dodane produkty przejdą proces weryfikacji. Po uzyskaniu akceptacji można wykonać krok ostatni, którym jest aktywacja usługi. W Ustawieniach konta na IG należy wejść w zakładkę Firma i Zakupy i aktywować wybrany katalog produktów.
Czy warto założyć sklep na Instagramie?
Zamysł zakupów w IG jest genialny w swej prostocie. Potencjał sprzedażowy można dostrzec zwłaszcza dzięki funkcji oznaczania produktów, która znacząco ułatwia działania marketingowe firm. W strategii prowadzenia konta niewiele się musi zmienić - marka publikuje fotografie w określonej tematyce, wedle ustalonego harmonogramu. Jednak obecnie na tej jednej fotografii można zaprezentować nawet kilka produktów, które użytkownik bez kłopotu znajdzie i kupi, jeśli taką będzie miał chęć. To odpowiedź na bardzo często powtarzające się pytania: Jaki to stolik? Gdzie kupiłaś ten dywan? Gdzie mogę kupić taki rower? Na jednej fotografii można oznaczyć do 5 produktów, zaś w postach z galerią zdjęć do 20. Z kolei w relacji można oznaczyć jedynie 1 produkt.
Jak widać w powyższych przykładach, sklep na Instagramie jest świetnym narzędziem do kreowania potrzeb zakupowych. Docierasz bowiem do użytkowników, którzy w danym momencie nie są nastawieni na zakupy i poszukiwanie artykułów, których potrzebują. Korzystają z Internetu w celach rekreacyjnych, przeglądają ulubione konta, spędzają wolny czas. Instagram podsuwa im te produkty, których chcą.
Podsumowanie
W chwili obecnej, sklep na Instagramie nie może stanowić samodzielnego kanału do prowadzenia sprzedaży. Niemniej, jest dodatkowym źródłem ruchu dla sklepu e-commerce, którego nie warto bagatelizować. Dla firm, które już prowadzą działania marketingowe na IG, jest to naturalna i prosta w realizacji ścieżka rozwoju. Dla tych, którzy na Instagramie jeszcze nie są obecni, jest to ciekawa forma promocji, którą warto brać pod uwagę w planowanej strategii sprzedaży.
Opublikowane 30 marca 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej