Jak znaleźć pracę na LinkedIn
Pisaliśmy już o LinkedIn jako doskonałym medium do budowania marki osobistej (tutaj), wyjaśniliśmy też, dlaczego warto posiadać tu swój profil (sprawdź!). Dla większości użytkowników zalety tej platformy w kontekście pracy zawodowej i kariery są jasne. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak realnie podnieść swoje szanse na bycie widocznym i interesującym z punktu widzenia rekruterów. Jak znaleźć pracę na LinkedIn? Już za chwilę się tego dowiesz!
Kurs LinkedIn - budowanie marki osobistej
Zbuduj profesjonalny profil na LinkedIn i wykorzystaj jego możliwości do budowania marki osobistej, zdobywania nowych klientów, zwiększania sprzedaży i rozwijania kariery zawodowej. Dowiedz się więcej
LinkedIn jako podstawowe narzędzie rekrutacji
Profil LinkedIn, ukierunkowany na budowanie sieci kontaktów stricte zawodowych sprawia, że jest to wręcz kopalnia wiedzy dla rekruterów. Korzystają z niego zarówno agencje wyspecjalizowane w poszukiwaniu pracowników, jak i specjaliści działów HR. W LinkedIn, jak na tacy, otrzymują ogromne zasoby kluczowych informacji, pokonując ograniczenia, jakie stawia tradycyjnie prowadzony proces rekrutacji - czyli wybieranie kandydatów jedynie spośród przesłanych aplikacji. Portal umożliwia pracodawcom tworzenie ofert pracy, ale, co najważniejsze, daje również możliwość aktywnego poszukiwania idealnego pracownika wśród osób zarejestrowanych.
Co to oznacza dla Ciebie, jako osoby poszukującej zatrudnienia? Bardzo wiele, ponieważ zyskujesz szansę na otrzymywanie ofert pracy nawet wówczas, gdy nie znalazły się w dziale z ogłoszeniami pracodawców.
Daj znać, że szukasz pracy
Dzięki kilku kliknięciom możesz sprawić, że Twój profil będzie bardziej widoczny dla rekruterów. W ustawieniach profilu zaznacz, że jesteś otwarty na nowe oferty pracy i wybierz te, które najbardziej Cię interesują. Ponadto, możesz określić swoje preferencje co do:
- miejsca pracy - praca zdalna, hybrydowa, stacjonarna,
- lokalizacji,
- daty rozpoczęcia - natychmiast lub do uzgodnienia,
- rodzaju zawieranej umowy - pełny lub niepełny etat, zlecenie, staż lub praktyka, praca tymczasowa.
Po wypełnieniu tych danych oznaczasz również, komu chcesz zakomunikować swoją gotowość do pracy - czy mają ją zobaczyć wszyscy użytkownicy LinkedIn, czy jedynie osoby zajmujące się rekrutacją. W przypadku wybrania pierwszej opcji, automatycznie przy Twoim zdjęciu profilowym znajdzie się zielona obwódka z hashtagiem #OpenToWork. W tym wypadku informacje o poszukiwaniu pracy mogą dotrzeć również do Twojego obecnego pracodawcy.
Przedstawione tu ustawienia znajdziesz w swoim profilu pod zdjęciem, klikając w przycisk “Otwarty(-a) na”. Więcej ustawień i preferencji dla poszukujących pracy znajdziesz w: Ustawienia prywatności > Prywatność danych > Preferencje dotyczące poszukiwania pracy.
Co zyskujesz dzięki tym kilku, prostym krokom? Po pierwsze, Twój profil natychmiast staje się bardziej widoczny dla osób korzystających z LinkedIn Recruiter. Po drugie, będziesz otrzymywać powiadomienia na swój adres e-mail o ofertach na stanowiska, które Cię interesują.
Ustaw alerty o nowych ofertach
LinkedIn może Cię informować nie tylko o nowych ofertach na ściśle wybrane stanowiska, ale też o rekrutacji w firmie, którą szczególnie się interesujesz. Jak to zrobić? Wyszukaj profil swojego wymarzonego pracodawcy i kliknij w zakładkę “Oferty pracy”. Pojawi się wówczas przycisk, który pozwoli Ci na zgłoszenie chęci do otrzymywania alertów o nowych ofertach, publikowanych przez tę firmę: “Utwórz alert o ofertach pracy”.
Jak uzupełnić profil?
Rzetelne wypełnienie wszystkich bloków, związanych ze zdobytym wykształceniem i doświadczeniem, zdjęcie profilowe i tło - to są kwestie zasadnicze, od których należy zacząć. Są jednak sprawy mniej oczywiste, na które również musisz zwrócić uwagę:
W jakim języku utworzyć profil?
W pewnych branżach przyjęło się już, że zarówno nazwy, jak i opis stanowisk publikowane są w językach obcych. Zazwyczaj jest to język angielski, ale nie tylko. Na języki niemiecki, hiszpański, czy francuski również można natrafić. W jakim języku, wobec tego, należy utworzyć profil na LinkedIn? Odpowiedź na to pytanie zależy od kilku czynników: jakiej pracy szukasz, czy interesują Cię oferty firm zagranicznych, czy możesz wziąć udział w rekrutacji w języku obcym. Jeśli nie możesz się zdecydować, skorzystaj z możliwości zbudowania dodatkowej wersji językowej swojego profilu: wyświetl swój profil i wybierz z panelu po prawej stronie przycisk “Dodaj profil w innym języku”.
Jaki wpisać nagłówek?
Nagłówek jest elementem umieszczonym tuż pod imieniem i nazwiskiem. Wyświetla się w różnych okolicznościach, na przykład, gdy udzielasz komentarza, publikujesz treść lub jesteś wyszukiwany poprzez wyszukiwarkę. Co tu się może znaleźć? Najczęściej umieszczane jest tu stanowisko pracy, jednak możliwości masz więcej: hashtagi, slogany i hasła, słowa kluczowe, a nawet ikonki.
Podkreśl istotne treści
Nie zawsze rekruter ma tyle czasu lub chęci, by skrupulatnie zapoznać się z profilem każdego kandydata, więc zdarza się, że treści są jedynie szybko lustrowane. W ten sposób dochodzi do pomyłek lub przeoczenia ważnych informacji, którym możesz zapobiec. W jaki sposób? Na przykład dodając w opisie stanowiska notatkę z dopiskiem wielkimi literami “WAŻNE”, “PLEASE READ IT”, itp. Tym sposobem masz szansę zwrócić uwagę na obowiązki, role lub narzędzia, które uważasz za istotne, a które nie są jasno sygnalizowane samą nazwą stanowiska, którego dotyczą.
Na końcu zdradzimy Ci jeszcze jeden sposób. Najprostszy, a najrzadziej stosowany przez osoby poszukujące pracy na LinkedIn. Napisz post, informując swoją sieć kontaktów, że szukasz zatrudnienia na określonym stanowisku. Ludzie łatwo zapamiętują tego rodzaju informacje i z chęcią się nimi dzielą.
Opublikowane 9 lutego 2022 r. w kategorii: Rozwój osobisty
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej